Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 33 van 345)
Moderator(s): Dré
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
2-8-2004 16:33
Wij zijn vandaag teruggegaan naar de zager, en hij zei dat hij het zelf verkeerd had gezaagd en de platen worden nu opnieuw gezaagd sneaky :V
Niet geschoten is altijd mis!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
2-8-2004 16:53
Ik maak een 19" kistje van binnen altijd 49cm als de profielen strak gemonteerd kunnen worden en 50cm als de vlinders in de weg zitten. Tussenruimte kun je dan opvullen met chassisringen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-8-2004 16:57
Ah ja, want met die profielen heb ik me ook vergist bij mijn eerste 19" kistje. Het ging nog nét, die versterker ertussen proppen. Schuin erin steken achter het sluitprofiel langs en dan achter het profiel recht duwen. Versterker in kwestie zat wel meteen muur en muurvast laugh :D .
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
2-8-2004 20:09
Eerst feit;

plaatwerk schreef:

Dit is geen onzin maar een feit.
Toen "NIET ELKE BOUWMARKT...."

plaatwerk schreef:

Maar ik wil juist daarom nogmaals benadrukken dat dit niet voor elke bouwmarkt geldt.
shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
PlaatwerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2004
Laatste: 11-6-2010
Berichten: 39
2-8-2004 23:58

Tom schreef:

Eerst feit;

plaatwerk schreef:

Dit is geen onzin maar een feit.
Toen "NIET ELKE BOUWMARKT...."

plaatwerk schreef:

Maar ik wil juist daarom nogmaals benadrukken dat dit niet voor elke bouwmarkt geldt.
shut up :X
Beste Tom,
Het delen van kennis en ervaring lijkt me één van de doelstellingen van een forum.

En dat is dan ook het enige dat ik nastreef met mijn bijdragen aan dit forum.
Als je mijn bijdragen terugleest zul je zien dat ik alleen maar constructief probeer mee te denken met de vragen/problemen van anderen en me niet opstel als het forumlid dat zo graag 'bovenaan die trap' moet staan. Sterker nog, ik heb zelf ook meerdere malen een 'noobvraag' gepost en ben dan blij met de deskundigheid en ervaring van anderen.

Ik vind het dan ook jammer dat mijn goedbedoelde suggesties aan de starter van dit topic, worden weggehoond met waarschuwingen als "Dus pas een beetje op met dat "feitengedoe" van je; er zijn er hier wel meer van de trap gevallen" en het plaatsen van smiley's met gesnoerde mond. En dat nog wel door een moderator.

Je zou natuurlijk alles ook om kunnen draaien en je afvragen waar jij je kennis op baseerd om mensen van het vertellen van onzin te betichten? Jij hebt blijkbaar alleen maar ervaring met vaklui. Nou dat is harstikke fijn voor je en zal je een hoop frustaties bespaard hebben. Maar accepteer dan ook dat anderen wel eens andere ervaringen hiermee kunnen hebben.

groet, Ferry
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
3-8-2004 09:56
Het gaat er niet om dat je posts niet gewaardeerd worden. Waar het om gaat, is dat je voorzichtig moet zijn met de stelligheid waarmee je dingen beweert. "Feit" is zo'n woord dat er bijna om vraagt om flink genuanceerd te worden, iets wat je zelf een paar posts later dan ook doet.

Laten we de discussie niet groter maken dan dat het is: bouwmarkten hebben zaagmachines en er kunnen planken prima op maat gezaagd worden, mits de bediener van de machine weet waar hij/zij mee bezig is.
PlaatwerkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-5-2004
Laatste: 11-6-2010
Berichten: 39
3-8-2004 11:15
De discussie moet inderdaad niet groter worden en was wat mij betreft op de vorige pagina's al geëindigd.

Het enige feit dat ik als zodanig gepresenteerd heb, was het gegeven dat je de zaagdikte kwijt bent bij het zagen; dat ben je kwijt en ligt als zaagsel op de grond. Hier werd ik pas stellig in nadat Tom dit als 'onzin' had bestempeld. Deze bewering heb ik verder niet genuanceerd want hier sta ik nog steeds achter.

De enige nuance die in het verhaal is aangebracht, gaat over de manier waarop machines en bedieners hiermee om gaan. Ik wilde meteen aannemen dat er machines en vaklui bestaan die dit corrigeren en heb ook nooit het tegendeel beweerd.

Enige nuance had ik wel van Tom verwacht.
Dit kon ik echter tot z'n laatste berichtje niet ontdekken. Het bleven waarschuwingen, smiley's en voorbeelden om mijn woorden in het absurde te trekken. Vandaar ook dat ik na de laatste smiley hier toch nog eens op wilde reageren.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
3-8-2004 22:13
Laat ik dan maar in stilte wijs zijn wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
4-8-2004 12:36

plaatwerk schreef:

De discussie moet inderdaad niet groter worden en was wat mij betreft op de vorige pagina's al geëindigd.

Het enige feit dat ik als zodanig gepresenteerd heb, was het gegeven dat je de zaagdikte kwijt bent bij het zagen; dat ben je kwijt en ligt als zaagsel op de grond. Hier werd ik pas stellig in nadat Tom dit als 'onzin' had bestempeld. Deze bewering heb ik verder niet genuanceerd want hier sta ik nog steeds achter.
Ik denk niet dat er iemand is die dit in twijfel trekt (weinig van ons pakken het zaagsel van de vloer en lijmen het weer terug aan de plaat... ;-). Wat je wel mag verwachten is dat als je ergens voor betaalt (want vaak moet je per zaagsnede betalen) je vakwerk mag verwachten. De klant hoeft NIET rekening te houden met de beperkingen/instellingen van de machine; da's de taak van de vakman die je op dat moment betaalt voor z'n vak.

Dat er vaak hobbyboys werken bij bouwmarkten is een feit MAAR da's dan mooi het probleem van de bouwmarkt. Als je als klant vraagt om een plaatje van 30 x 30 dan mag je verwachten een plaatje van 30 x 30 te krijgen TENZIJ er boven de ingang van de zaagruimte wordt vermeld wat de toleranties zijn waaronder gezaagd wordt.

Dat gezegd hebbende: Het is aan te raden op goede voet met de zager te komen en samen door te nemen hoe het materiaal zo nauwkeurig mogelijk gezaagd kan worden (en dat ook TER PLEKKE controleren). Ook kan het aan te raden zijn niet voor de goedkoopste optie te kiezen (zo'n bouwmarkt waar elke week weer een ander achter de tafel staat) maar gewoon naar een goede houthandel te gaan. Dan maar 10% duurder!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
9-8-2004 18:16
Simpele vraag, ik heb hier een hele berg van dat witte meubelhout. is dit geschikt voor een mixercase?

zo niet haal ik gewoon ander hout, maar ik heb het hier toch liggen wink ;)
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug

Terug naar forum Reageer (zonder quote)