Forum > Geluid

CDJ-800 MK2 & CDJ-1000 MK3

(401 reacties. Pagina 33 van 41)
Moderator(s): Dré
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 7-9-2024
Berichten: 506
5-5-2007 20:37
ik begrijp uit jou verhaal dat het niet de klik is die verdwijnt, maar ook de complete functie van de toets?

zo ja, dan is dat wel schandalig. maar mijn 100's hebben het 6 jaar uitgehouden. Nooit geen problemen mee gehad (behalve dat het slik-systeem een keer happerde door een afgebroken palletje).

Mischien dan toch een gebruikers fout.. of toevallig een slechte schakelaar. (het lijkt koppig, maar ik heb het nog nooit meegemaakt, vandaar)
wat een onzin in dit vak
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
5-5-2007 20:48

calipso schreef:

ik begrijp uit jou verhaal dat het niet de klik is die verdwijnt, maar ook de complete functie van de toets?
Nee, het klikje verdwijnt, funtie is verder OKE. Maar de button wordt zó overgevoelig dat hij bij ieder tikje begint te spelen. En da's niet de bedoeling wink ;)
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
5-5-2007 23:01

Rutgerlan schreef:

Maar de button wordt zó overgevoelig dat hij bij ieder tikje begint te spelen. En da's niet de bedoeling wink ;)
Leuk, CD starten door te blazen razz :p. Hele stomme vraag, die onderliggende zwarte dingetjes, zijn die niet gewoon voor weinig te koop bij de elektronica boer?

calipso schreef:

zo ja, dan is dat wel schandalig. maar mijn 100's hebben het 6 jaar uitgehouden. Nooit geen problemen mee gehad (behalve dat het slik-systeem een keer happerde door een afgebroken palletje).
En ze doen het nog steeds prima wink ;) (Stond afgelopen maandag op Koninginnedag nog met jou oude spelertjes te draaien wink ;))...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
5-5-2007 23:24

MG schreef:

jadjong schreef:

Ik zou bij een ingedrukte knop de ruimte tussen dat ronde ding onder de knop en het pcb opvullen. Een extra stukje hard plastic eronder plakken lijkt me de mooiste oplossing.
Kom je dan niet in de knoei met de verlichting rondom de drukknop?
Nee, die valt er precies tussen.

calipso schreef:

ik begrijp uit jou verhaal dat het niet de klik is die verdwijnt, maar ook de complete functie van de toets?
Klikje dat verdwijnt is het begin. Daarna gaat de print vervormen en uiteindelijk gaat de toets willekeurige dingen doen, waarschijnlijk doordat er printbanen tegen elkaar komen.
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
6-5-2007 09:51

jadjong schreef:

Klikje dat verdwijnt is het begin. Daarna gaat de print vervormen en uiteindelijk gaat de toets willekeurige dingen doen, waarschijnlijk doordat er printbanen tegen elkaar komen.
Het lijkt me sterk dat de printplaat vervormt en de printbanen elkaar raken. Het zit hem eerder in de contactpuntjes van de schakelaar. Die zitten sowieso al dicht bij elkaar en als de schakelaar niet meer goed terug veert (het klikje) blijven de contactpuntjes bij elkaar zitten.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
6-5-2007 12:37
Er zijn meerdere mensen met dit probleem (doet zich al meerdere jaren voor zo te zien): Pioneer Pro DJ Forums
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
6-5-2007 13:03
2 x bewerkt. Laatst door Jadjong op 6-5-2007 13:10

Frisbee schreef:

jadjong schreef:

Klikje dat verdwijnt is het begin. Daarna gaat de print vervormen en uiteindelijk gaat de toets willekeurige dingen doen, waarschijnlijk doordat er printbanen tegen elkaar komen.
Het lijkt me sterk dat de printplaat vervormt en de printbanen elkaar raken. Het zit hem eerder in de contactpuntjes van de schakelaar. Die zitten sowieso al dicht bij elkaar en als de schakelaar niet meer goed terug veert (het klikje) blijven de contactpuntjes bij elkaar zitten.
Mijn cueknop denk soms dat hij een next/previous knop is, daarvoor zal er toch iets elkaar moeten raken. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de software in de war raakt van een slecht contact, maar een kapotte print was het eerste warr ik aan dacht.

JeroenVDV schreef:

jadjong schreef:

Mijn cueknop denk soms dat hij een next/previous knop is, daarvoor zal er toch iets elkaar moeten raken.
Als jouw cue-punt in een vorig of volgend nummer staat, springt hij daarheen ja. wink ;)
Zo blond ben ik nou ook weer niet. razz :p
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-5-2007 13:08

jadjong schreef:

Mijn cueknop denk soms dat hij een next/previous knop is, daarvoor zal er toch iets elkaar moeten raken.
Als jouw cue-punt in een vorig of volgend nummer staat, springt hij daarheen ja. wink ;)
Light Image
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
7-5-2007 12:26
Bij één van mijn CDJ-1000MK2's heb ik een vergelijkbaar iets met de play knop, maar er is goed mee te werken. De linker bovenhoek van de playknop reageert niet. Er zit geen klik in als ik daar druk en de speler reageert dus ook niet. Maar als ik op een andere plek druk dan de uiterste linkerbovenhoek dan heb ik het probleem niet.

Probleem is bij toeval ontdekt toen ik aan het eind van een optreden aan de andere kant van mijn spelers liep en tijdens het opruimen nog wat muziek wilde laten horen en dus vanuit een ongebruikelijke positie op play drukte.

Voor mij was dat nogmaals een reminder op de knop te drukken ipv te meppen (tijdens lekker enthousiast drummen met de hotcue's i.c.m. play/cue bijvoorbeeld).
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
MaaartenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2003
Laatste: 12-6-2016
Berichten: 359
7-5-2007 20:01
De Play- en CUE-knop van de CDJ800's van een café waar ik draai zijn de laatste tijd ook om de havenklap lam. Je kan ze dan ook gewoon rondraaien, maar werken nog wel met een plakbandje erop. Bij mij thuis noit las van. Komt waarschijnlijk daardat ik er zachter op druk dan menig ander DJ (?), of omdat het mijn eigen apparatuur is en onbewust toch voorzichtiger ben (?).

Toch mogen ze van mij wel iets verzinnen waardoor ze NIET lam gaan bij normaal DJ (dat DJ zet ik er toch maar even bij) gebruik.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)