Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 31 van 38)
Moderator(s): Dré
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
5-3-2010 16:20
Vorige week de Canon EOS 450d cursus gevolgd (dat geval waar je die kortingsbon voor kreeg bij aankoop van de body). Was verdomde handig! Gisteravond was de eerste keer dat ik het in praktijk kon gaan brengen qua partyfotografie. Als ik achteraf de foto's bekijk, al stukken beter dan voorheen. Uiteraard hou je dat er altijd foto's in donkere hoekjes zijn genomen en daarom ronduit saai zijn qua kleuren.

Ik heb een 430EX II flitsert op mijn camera, een standaard 18-55 lens en een lekker gripje voor de verticale foto's.

Het resultaat:
Mr Dj (Marius, hij zwerft ook ergens nog rond op dit forum)
Mr Lj
Groothoeklens
Damesch 1
Damesch 2
Heren
Partyhardy zaal
De line-up

Alle foto's!
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
5-3-2010 17:30
Welke instellingen heb je gebruikt?
Ik schiet zelf vaak op 1/20, F2,8-F4, ISO 200 en flitsen op tweede gordijn maar vaak zijn mijn foto's nog steeds kleurloos...
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
5-3-2010 17:57

djbirdie schreef:

Welke instellingen heb je gebruikt?
Ik schiet zelf vaak op 1/20, F2,8-F4, ISO 200 en flitsen op tweede gordijn maar vaak zijn mijn foto's nog steeds kleurloos...
Ik verander de instellingen continue. De flitser past zich automatisch steeds aan dus daar blijf ik vanaf (uiteraard flits ik op het tweede gordijn).

Ik maak de foto's in RAW, dus witbalans kies ik achteraf. ISO heb ik op 1600, diafragma zo circa 5.6 en sluiter 1/25, 1/40. Maar nogmaals, sluiter en diafragma verander ik steeds.

200 als ISO is behoorlijk laag voor op feesten...
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
DjbirdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-6-2004
Laatste: 18-10-2023
Berichten: 372
5-3-2010 18:04
Volgende keer inderdaad ISO eens omhooggooien (en hopen op niet teveel ruis)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-3-2010 21:03
Hallo allemaal,

Ik ben zelf geen fotograaf maar ik wil de fotograven toch graag ook mooie plaatjes laten schieten. Maar nu blijkt dat er vaak te weinig licht is, (aldus de fotograven) zelf heb ik dit idee nooit ook van mensen die uitgaan vraag ik dit dan aan maar die zeggen dit ook niet zo te ervaren.

Nu dus de vraag, hoe doen jullie dat. vanuit 1 van de fotograven is voorgesteld parren op 20% en daar dan een chase overheen zodat er wel een basis verlichting is. ipv een chase met aan/uit.

lossen jullie dit altijd op die manier op of zijn er meer mogelijkheden? ik hoor ze graag!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
DJ JBStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 24-10-2005
Laatste: 17-5-2010
Berichten: 191
9-3-2010 21:13
Ik beantwoord dit met een vraag die je zelf laatst hebt geschreven: voor wie sta je licht te schuiven? Voor de fotograaf of voor het uitgaanspubliek?

Die tweede dus! Fotograaf moet dus maar improviseren om zijn plaatjes te kunnen schieten.

Ik heb overigens de fotografen in de club waar ik werkte nooit horen klagen. Kwestie van je spullen en kwaliteiten goed op orde hebben. Flitsen is niet verboden en met een enigszins redelijke camera kun je meer dan enkel flits aan of flits uit fotograferen. Gewoon een klein beetje bijflitsen is vaak al voldoende. Daarnaast hangt het van je camera af hoeveel ruis je verdraagt bij hogere ISO's. Fotograferen die veel betaald werk doen in clubs schieten dan ook meestal met de wat duurdere dSLR's (denk aan een Canon 5D of 1D) en met degelijke externe flitser.
Lichtje erbij?
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
9-3-2010 21:19
ow wees niet bang, der worden zeker met high tec dure camera's geschoten fotograven zijn dan ook eigenlijk erg verwend ;) nee maar goed tuurlijk ik sta licht te schuiven voor het publiek. maar het is ook zeker mogelijk om voor beide te schuiven hier wou ik graag wat tips bij :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-3-2010 23:01
Een fotograaf zou als het goed is de sfeer, de mensen en de show moeten vastleggen. Het is toch zeker geen modelfotografie?!?!!? Dan heeft hij z'n mond te houden en gewoon te doen wat hij hoort te doen: De situatie vastleggen. Niet beinvloeden.

Pfff, het zou wat worden..
Light Image
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
10-3-2010 22:39
je moest eens weten, ik maak ze regelmatig mee tijdens congressen in theaterzalen en dergelijk, "heb je niet wat meer licht voor me.."

ze zijn er ook die gewoon mooie foto's kunnen maken.
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
17-5-2010 23:16
hallo iedereen,

voor iedereen die problemen heeft met het maken van foto's hierbij een tip om een online foto cursus te doen.
Fotografie cursus

mvg martin

ps. Ze heeft erg vele ervaring met fotografie van popmuziek dus ook met licht etc vandaar dat ik hem aanraad!
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)