Forum > Off-Zone

RE: Alles met 1 knop uit zetten

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
1-7-2004 00:12
betkend dit geintje nou ook dat je elk apparaat uitelkaar moet halen om de aan/uit schakelaar met het systeem te verbinden?

anders blijf je toch het probleem houden dat niet elk apparaat direct uitgaat maar eerst nog wat andere 'handelingen' uitvoert (geheugen wegschrijven, nakoelen, etc.)
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
1-7-2004 00:18

massive schreef:

betkend dit geintje nou ook dat je elk apparaat uitelkaar moet halen om de aan/uit schakelaar met het systeem te verbinden?
anders blijf je toch het probleem houden dat niet elk apparaat direct uitgaat maar eerst nog wat andere 'handelingen' uitvoert (geheugen wegschrijven, nakoelen, etc.)
Dat zou een probleem kunnen zijn. Alhoewel ik me niet direct een apparaat kan inbeelden die hier last van heeft?
CD-spelers, mengpaneel, versterkers, stroboscopen, scanners, enzoverder... allemaal geen probleem. Het échte probleem duikt op bij de besturing van de belichting (PC of controller), die zal inderdaad handmatig moeten uitgeschakeld worden!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
1-7-2004 00:47

Didier_S schreef:

Het échte probleem duikt op bij de besturing van de belichting (PC of controller), die zal inderdaad handmatig moeten uitgeschakeld worden!
En elk aparaat met een elektronische voeding, en elk aparaat wat "versterkt" in het geluidpad, en dat is niet alleen de verterker zelf.
Veel succes.....
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HjvogelpoelStandaard Lid
Sinds: 3-9-2003
Laatste: 21-1-2010
1-7-2004 08:59
oke, en dan heb je alles gemaakt werkt het...(na heel veel #$%^*&*&^%$) en dan kom je er achter dat je 10 seconde sneller bent inplaats van het gewoon aanschakelen...
in het ene geval kost het tijd en het andere geval geld en tijd (om te bouwen)...

hou het makkelijk zet het gewoon lekker met de hand aan wink ;)
en net zoals eerder vermeld is, afspeel apparatuur kan je wel allemaal tegelijk schakelen (ivm. inschakel plop) maar dan is dat alsnog niet fijn voor de voedingen, en ja om het nou allemaal intern gaan zitten schakelen en regelen...
Didier_SStandaard Lid
1-7-2004 09:38

Tom schreef:

En elk aparaat met een elektronische voeding, en elk aparaat wat "versterkt" in het geluidpad, en dat is niet alleen de verterker zelf.
Veel succes.....
In theorie heb je gelijk Tom, maar zoals ik al aanhaalde: momenteel doen we het in die club waarvoor ik het idee had op de volgende manier:
KLAK > PLOP > fwiiiiiiit
laugh :D
Stel dat we dan gewoon die rack met equalizers, compressors, enzoverder uitschakelen door de netspanning te laten vervallen (eerst de versterkers natuurlijk), dan lijkt me dat toch geen zwaarder probleem te worden dan wat het nu is?
Ik ben benieuwd of je me een toestel kunt aanduiden waarvan je zegt: "zeker niet doen!" want dat wil dan inderdaad zeggen dat ik voor een heel andere oplossing moet gaan!

hjvogelpoel schreef:

en dan kom je er achter dat je 10 seconde sneller bent inplaats van het gewoon aanschakelen...
in het ene geval kost het tijd en het andere geval geld en tijd (om te bouwen)...
Ik denk dat we het daarover inderdaad allemaal eens zullen zijn: voor de originele vraagsteller is het verloren tijd, geld en moeite. Of het zou moeten zijn dat hij een elektronica-hobbyist is en zoals de meesten wel weten: die zoeken gewoon een reden om iets te KUNNEN maken wink ;) (no offence want ik zit zelf in dat schuitje).

Maar voor Clubgebruik zoals ik dat daarstraks al aanhaalde, lijkt het me wel een goeie oplossing omdat ik zeer goed weet dat de Club waar ik het over heb, niet de enige is die het foutief doet.
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
1-7-2004 10:58
Anders toch maar even zoiets kopen (wel even controleren of het ding ook op 230V werkt): www.fullcompass.com/products/pages/SKU--18497/
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Didier_SStandaard Lid
2-7-2004 10:11

Victor schreef:

Anders toch maar even zoiets kopen (wel even controleren of het ding ook op 230V werkt): www.fullcompass.com/products/pages/SKU--18497/
Je verpest mijn hobby sad :(
wink ;)

Eigenlijk heb je wel gelijk hoor... voordeel van zo'n systeem is namelijk dat je bij nieuwe apparatuur die bijvoorbeeld langere opstarttijden heeft, je gewoon de tijd opnieuw instelt en je bent weer vertrokken. In tegenstelling tot mijn systeem waarbij je dan je ISP opnieuw moet upgraden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)