Forum > Geluid

correctie gedrag rp 4000

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
SnakeEffect Guru
Uit: België
Sinds: 17-2-2003
Laatste: 19-4-2014
Berichten: 675
1-7-2004 13:37
Gewoon knijpen die spindle en draaien. Kwestie van spierballen zeker? En als je moet vertragen moet je enkel knijpen, als er wat meer bijgestuurd moet worden dan kun je ook in de tegengestelde richting "wringen" aan de spindle. Ik vind dit wel een goeie methode (voor mij), eenmaal je het onder de knie hebt dan hoor je de bijsturingen niet, tenminste als je dat op het goeie moment doet en in de juiste mate.

Bij een Technics is het goed te doen, met mijn Numark TT-100 kan ik niet anders, als je daar bijstuurt via de strobe dots dan valt het plateau te snel stil. Met een Super OEM bak zou het een stuk lastiger zijn naar het schijnt, maar ook dit is relatief; Dré kan deze stilleggen door gewoon de spindle te knijpen. Maar we weten ook allen dat Dré een krachtpatser van heb ik jou daar is laugh :D .
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-7-2004 14:38

visje schreef:

ja dit is het irritantst met cueen, ik heb hem dus gewoon goed gebeatmatched. dan wil ik hem er ingooien, en dan ben ik soms wel een seconde of 10-15 bezig vooradt ie eindelijk weer goed is.
Ik zou juist flink gaan oefenen op het CUE-en en erin gooien. Waarom zoveel energie steken in het wegwerken van een valse start als je ook je start kunt verbeteren? Als je de nummers er goed in weet te gooien, dan kun je dat tzt ook eens live gaan doen, want ik neem tenminste aan dat je nu het tweede nummer erin gooit, 'm corrigeert over de koptelefoon en pas daarna de schuif openzet?

Of cd-spelers aanschaffen razz :p .
DjpieterlStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-1-2004
Laatste: 10-4-2009
Berichten: 91
1-7-2004 14:54
Ja misschien niet helemaal geplaatst, maar dat correctiegdrag van de SL kun je toch wegwerken door een ..... mod uit te voeren?

Daarbij ben ik het ook eens met Sylvia, goed ingooien scheelt een hoop werk! Alleen ben ik bang dat je met het back cue beetje het probleem terug krijgt.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
1-7-2004 15:21

Snake schreef:

Maar we weten ook allen dat Dré een krachtpatser van heb ik jou daar is laugh :D .
Alleen in m'n handen (voor de rest ben ik zo slap als een mietje ;-)

Oooh ja... M'n vingers lopen dan wel helemaal blauwpaars aan en het doet verschrikkelijk zeer (maar, zoals wel vaker, daar ging het toen even niet om ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
1-7-2004 20:53

Dré schreef:

Daar zul je hem dus letterlijk "doorheen" moeten helpen. Da's zo bij de SL, de meeste betere instappers, eigenlijk alle draaitafels behalve de Super OEM bak (die een heel ander karakter heeft qua motor management).
Als ik dit goed begrijp zou je dus met de super oem bak dus wel gewoon kunnen bij sturen, of zit ik er nu compleet naast?
*Quukske*
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
2-7-2004 10:46
Subtieler dan met welke draaitafel dan ook (tenzij je gebruik maakt van "fader riding", dan maakt het gedrag van de motor niet meer uit natuurlijk).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
2-7-2004 12:18
Ik heb het idee (maar of dat daadwerkelijk ook zo is?) dat als ik bij mijn reloops 5000 die correcties niet met de hand op het plateau uitvoer maar met de pitch-bend (ja, die zit erop, super handig als je het mij vraagt!)de snelheid gewoon weer precies terugvalt naar het oude niveau....en dat de motor dus minder aan het 'vechten' is. Of sla ik nu echt de plank mis?
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
2-7-2004 12:20
Als je met de hand op het plateau corrigeert dan verstoor je de regeling van de motor. Als je met de pitch bend buttons (die op de RP-5000 PERFECT werken) corrigeert dan verander je tijdelijk de instelling van de regeling.

Het ene is dus een verstoring, het andere is een verandering. Big difference ;-)

Uiteindelijk komt de snelheid altijd terug op het ingestelde punt trouwens (ongeacht welke methode gebruikt wordt).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BrazStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-1-2004
Laatste: 28-5-2009
Berichten: 220
2-7-2004 12:25
Dat is dus precies wat ik bedoelde (en wilde horen eigenlijk!) Ben dus ook zeer blij dat ik voor de reloops heb gekozen want ik vind die pitch-bend een heerlijke feature razz :p Het gebruiken van pitch-bend is dus eigelijk hetzelfde als corrigeren met de pitch-fader (fader-riding)??
maximaal 120 tekens. Wel tekst, geen link!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
2-7-2004 17:21

braz schreef:

Het gebruiken van pitch-bend is dus eigelijk hetzelfde als corrigeren met de pitch-fader (fader-riding)??
Nou niet helemaal, het enige is dat je bij beide met je handen van het draaide gebeuren af blijft.

Met de pitch-bend haal je tijdelijk een bepaald percentage van de snelheid af (of doe je die erbij). Zodra je het knopje los laat ben je weer precies op de zelfde snelheid terug. Met het corrigeren via de pitchfader is het een stuk lastiger om precies op de juiste plek terug te komen. Dit heeft echter wel als voordeel dat je ook heel langzaam een heel klein beetje kan "bijsturen". De bend-knoppen zijn vaak best wel abrupt, in 1x 4% opzij, vaak kan je dat nog horen ook al druk je maar heel kort.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)