Forum > Geluid

BST PRO4,5: ook zo'n "Super-OEM"?

(47 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-6-2004 17:20

DJ Tim schreef:

Terwijl je van anderen weer hoort dat de overstap miniem is, ik moet ze ook een keer (nog steeds) gaan testen, ik heb met de ttx1 gedraaid en de oem bak schijnt veel weg te hebben qua gedrag van de motor, toen ik mijn eerste plaatje op de ttx1 had liggen kon ik er meteen mee overweg, absoluut geen overstap moeite. Ik denk dat de gewenning dus sterk verschilt van persoon tot persoon, maar van iedereen hoor je dat de oem bak de absoluute technics killer is.
als je jong bent en nog niet zo lang bezig bent is de overstap niet zo groot maar als je al ruim 10 jaar met de techs werkt,is t iets heel anders.
op een tech die ok is hoef ik niet te zoeken,dat gaat met gevoel,spindle werk ed is aan mij niet besteed,ik trek m bij met de schuifpitch en evt kleine correctie via platter,automatisme en ervaring is de beste uitleg.
daarom kwam ik in de shit met die superoems.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
19-6-2004 18:17

larsson schreef:

Maar ehhh. het maakt lijkt me toch geen fuk uit of je van die super-OEM nu een synq, reloop, BST etc. bak hebt. Die dingen zijn van binnen toch gewoon exact hetzelfde...en van buiten afgezien van de kleur ook...
Precies dat wilde ik dus ook gewoon weten van die BST met het starten van deze topic... wink ;)
En kleur maakt toch ook wel uit hoor (vindt dat "brushed" uiterlijk van de Synq weer minder nl razz :p )...

Mzzl!
imho...
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
19-6-2004 18:24
als je geluk hebt dan gaat dre nog s kijken naar dat bst gebeuren,ik zit daar ook op te wachten,oa die superoem cd spelers.
synqs zijn niet gebrushed uiterlijk,mooie matte grijs/zwarte kleur.
t is geen grijs,t is geen zwart.
ziet er gedistingeerd uit.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
19-6-2004 20:19

fredje schreef:

synqs zijn niet gebrushed uiterlijk
Nou ok, hoe je het ook noemt dan... Ik wil gewoon zwart óf zilver en verders geen fratsen wat laklaag betreft. Moet óf bij mn mixer passen, óf bij de opmaak van mn (zwarte) booth... Ja ok, een rood-metallic met grove schilfer zou dan ook nog wel kunnen, maar goed... razz :p wink ;)
imho...
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
19-6-2004 22:52
Tja, het uitelijk boeit mij niet echt veel, een beetje natuurlijk wel hé wink ;) .
Zelf vind ik de acura ook heel mooi, maar ga toch voor de synq omdat deze een stanton 505 element heeft (mischien reserve naald?)en omdat hij een line uitgang heeft (je kunt het maar hebben)en omdat hij hetzelfde merkje heeft als mijn mixer wink ;) razz :p .
De prijs was pas geleden met 10 euro verlaagd, iemand een iede waarom?
*Quukske*
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2004 10:41

fredje schreef:

als je jong bent en nog niet zo lang bezig bent is de overstap niet zo groot maar als je al ruim 10 jaar met de techs werkt,is t iets heel anders.
op een tech die ok is hoef ik niet te zoeken,dat gaat met gevoel,spindle werk ed is aan mij niet besteed,ik trek m bij met de schuifpitch en evt kleine correctie via platter,automatisme en ervaring is de beste uitleg.
daarom kwam ik in de shit met die superoems.
groet
Ok, ik snap de foefjes die je op een gegeven moment alleen bij Technics hebt (het tikkie 33-45, het schuiven met je pitch, het duwtje of remmetje bij de platter) en ik moet zeggen dat mijn "Technics ervaring" toch ook wel redelijk neigt naar 10 jaar en heb een plaatje op een Technics binnen een paar seconden strak (automatisme) maar moet nog steeds zeggen dat het bij de TTX1 niet langer duurde voor mij om een plaat strak te leggen. Ik vind het lekkere dat ze nog directer reageren, geef je een duw dan valt hij direct weer in de snelheid etc. etc.
Wat ik iets minder vond is dat je voor mijn gevoel vaak de platter moest aanraken voor correctie, bij een sl geef ik gewoon een tikkie met mijn pitch naar beneden of naar boven zonder via de platter te corrigeren en ik denk dat jij hier ook een beetje op doelt.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 11:09
in grote lijnen wel,ttx ken ik niet,ik heb maar een paar merken tt's in mn handen gehad,de laatste 20 jaar.
in t begin gewoon huiskamerdraaitafeltjes,daarna helemaal stoer een dj setje-bst(vergelijkbaar materiaal) tt's met pitch-wauwww
als de dag van gisteren zal ik nooit meer vergeten hoe trots ik daar op was,prullebakkwaliteit maar oh wat was ik daar blij mee(gevoelsmatig vele malen blijer/trotser dan mn allereerste tech),een direct drive setje,jb q 30 vergelijkbaar materiaal en de laatste tien/15 jaar alleen maar techs.je moet niet vergeten dat de tijd toen ook anders was-technics was/is de maatstaf er was eigenlijk niks anders jarenlang.
vandaar mijn gevoel en vertrouwen in de techs.
neemt niet weg dat superoems perfect zijn maar toch heb ik ze afgelopen week omgeruild voor techs op dit forum.
ik denk er vaak over na waarom ik dat eigenlijk gedaan heb,twee nieuwe synqs waar ik eigenlijk niets negatiefs over kan zeggen voor twee drie/vier jaar oude 1200's,
toch heb ik ze met overtuiging geruild,waarschijnlijk daar t zo simpel is om ten allen tijde twee superoems voor een hele leuke prijs te kunnen kopen en twee goede occ techs best wel lastig is,en daar zit op de een of andere manier toch mn hart/gevoel/vertrouwen.

neemt niet weg dat ik nu al aan t plannen ben om weer twee superoems erbij te nemen over week of 5 voor in mn studio,zo goed zijn ze dus maar on the road en pro gezien wil ik toch liever met de techs werken.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2004 11:31

fredje schreef:

neemt niet weg dat ik nu al aan t plannen ben om weer twee superoems erbij te nemen over week of 5 voor in mn studio,zo goed zijn ze dus maar on the road en pro gezien wil ik toch liever met de techs werken.
Ik kan je volledig volgen, je moet altijd hetgeen doen waar je hart ligt, als iedereen zou draaien met verstand zouden er allang geen platen meer zijn. Is het alleen niet bij jou de gewenning? Ik denk dat als iemand met jouw ervaring een paar maanden alleen op de oem bak zou draaien je niet meer zou omkijken naar je setje techs.. Neemt overigens niet weg dat ik af- en toe ook best mijn sl's mis, ik weet nog wel dat ik ze nieuw kocht en daar bloedig voor gespaard heb en dat toen het feest kon beginnen, ik was best een beetje emotioneel toen ik ze zag vertrekken.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
20-6-2004 11:37
daar ga je helemaal gelijk in krijgen,misschien heeft dat ook wel meegespeeld om ze weer om te ruilen.
de oems zijn meer dan ok maar....
wat doet dat ding on the road,wat doet dat ding als hij heel veel gebruikt word,wat doet dat ding over twee jaar
hoe hufterproof is die wel niet etc etc
en ik kan mij dat soort onzekerheid niet permiteren.
ik moet bijv een setje tzt draaien bij/op beachpop
daar komt 18000 man en zij betalen daar vet voor.
mijn salaris is dusdanig dat ik me geen fout mag permiteren.daar voor dat soort gigs ik zelf mn set meeneem en niet gebruik maak van opgesteld gear moet ik ook zeker weten dat mijn gear goed is onder alle omstandigheden en dat gevoel/zekerheid heb ik niet bij die synqs.(maar wat zijn synqs fijn,wat werken ze lekker)
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
DJ TimStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-6-2003
Laatste: 27-11-2012
Berichten: 1105
20-6-2004 11:47
Tsja, das waar, dan ben je huiverig. Niettemin, als iedereen zo zou denken als jij (en dit is absoluut geen aanval, ik geef je zelfs gelijk wink ;) ) Is het probleem dat de oem'er nooit zijn aftrek zal vinden in de clubs en op de grote feesten. Dit is natuurlijk ook al omdat er heel veel goede gevestigde gear is, waarom iets veranderen als iets al goed is? Dit zie je ook een beetje met cd-spelers, de cdj-1000 is geweldig en als er nieuwe spelers in een club komen, zal het weer de cdj-1000 worden en bijv. geen DNS of wat ook.
Ik ben niet het eerste wereldwonder maar ben er wel geweest

Terug naar forum Reageer (zonder quote)