Forum > Geluid

BST PRO4,5: ook zo'n "Super-OEM"?

(47 reacties. Pagina 1 van 5)
Moderator(s): Dré
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
13-6-2004 22:25
Mjah ach, na bijna een jaar op splinternwe 1210LSmk2's te hebben gedraaid mag ik nu dan helaas toch weer achter "eigen" tafels aan... sad :( Ik heb nogmaals een hoop met hernieuwde interesse van die Super OEM-bakken doorgelezen (waaronder natuurlijk Reind's review happy :) ). Denk dat ik idd ook maar van mn Technics-obsessie afzie en voor één van die OEMmers ga...

Nu alleen nog wélke?
Wil zeker geen Reloop of Omnitronic (puur vanwege slechte ervaringen met eerder spul van deze fabrikanten angry ) maar die Citronic, Synq of Acura lijken me wel wat... Ook ben ik elders nog die BST PRO4,5 in diezelfde OEM-lijst tegen gekomen, maar kan er hier op dit forum verder niets over vinden...

Vandaar mijn vraag: IS dit idd ook zo'n Super-OEM of heeft de adverteerder dit er maar bij gezet net zoals men "vroegah" altijd "gelijk aan een SL!" in de omschrijving zette? wink ;)

En als tweede, zijn er ook nog enige gebreken/fabricage-fouten aan het licht gekomen van de Super-OEMmers inmiddels of is dat nog te kort-dag nu...?

Just curious!

TIA!
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
13-6-2004 22:29
Er zit fiks wat spreiding in de nauwkeurigheid waarmee de lagers afgesteld worden. Het lijkt dat sommige "merken" geluisterd hebben en de fabrikant gevraagd hebben de lagers strakker af te stellen. Nadelig resultaat daarvan is nu helaas dat het regelmatig gebeurt dat ze de lagers TE strak afstellen (en da's lullig genoeg ERGER dan te los).

PS: Geen idee of de BST ook een OEM bak is (maar het zou zo maar kunnen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
13-6-2004 22:38

Dré schreef:

Er zit fiks wat spreiding in de nauwkeurigheid waarmee de lagers afgesteld worden. Het lijkt dat sommige "merken" geluisterd hebben en de fabrikant gevraagd hebben de lagers strakker af te stellen. Nadelig resultaat daarvan is nu helaas dat het regelmatig gebeurt dat ze de lagers TE strak afstellen (en da's lullig genoeg ERGER dan te los).

PS: Geen idee of de BST ook een OEM bak is (maar het zou zo maar kunnen).
shocked 8O Had je nix te doen ofzo wink ;) ?! GEEZZ wat ben jij snel! laugh :D
Maar welke tafel wordt dan nu het meest "perfect" afgeleverd van alle OEMs? Oh, en is er inmiddels eigenlijk al een fabrikant die er nu wél stofkappen bij leverd? Misschien rare vraag, maar gezien ze bij mij thuis moeten staan en drie katten heb die nog wel eens in mijn afwezigheid (ze zijn slim genoeg om dat niet in mijn aanwezigheid te doen...) op de booth willen springen is dit toch eigenlijk wel een vereiste... Kunnen er ook (merkloze?) stofkappen bij besteld worden elders eigenlijk? En zo ja, passen die dan op élke OEM-bak?

Hmmm... Toch wat meer algemene vragen dan ik zelf dacht, maar ja, je bedenkt je sommige dingen soms pas tijdens het selectie-proces he... razz :p

TIA again ofcourse! happy :)
imho...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
13-6-2004 22:39
Geen van de "merken" levert ze perfect af. Geen van de "merken" kan er stofkappen bij leveren.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
13-6-2004 23:15

Dré schreef:

Er zit fiks wat spreiding in de nauwkeurigheid waarmee de lagers afgesteld worden. Het lijkt dat sommige "merken" geluisterd hebben en de fabrikant gevraagd hebben de lagers strakker af te stellen.
Ok, dus dan vraag ik het anders wink ;) : welk van de "merken" levert ze eerder te los dan te strak af, qua afstellen van de lagers? Ik zie die Citronic PD-45 niet in jullie assortiment btw... Is daar nog een bijzondere reden voor?

CheerioZ!
imho...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
14-6-2004 02:47
Wat dacht je ervan dat Dre geen Citronic dealer is en geen BST (volgens mij) en geen Omnitronic dealer is e.d

Dat kan te maken hebben met bepaalde dingen zoals inkoop en garantie of voorwaarden van de "fabrikant" en waarom een BST nemen als de Acura op het logo na exact gelijk is (zelfs qua kleur)?
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-6-2004 03:02
omdat bst weer goedkoper is en exact t zelfde produkt levert,dat is voor velen een afweging waard.
zie topic superoemcd spelers-zelfde bst verhaal,ditto met de synq-mixer die bst ook heeft nu.
maar..zoals eerder omschreven door mij..wacht nou even af of dre hier wat mee gaat doen,zoniet is een andere afweging-bst heeft jarenlang niet zn best gedaan,ook op service en garantiegebied,dat is voor mij een reden om geen bst te kopen als bijv new-line er niet achter staat
bst wil ik eigenlijk niet in huis hebben maar als de oem producten nou t zelfde zijn??als ik zelf niet aan mn knip denk wie doet t dan.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 5308
14-6-2004 14:30
Het beste is als je ze bestelt even de optie "speling verwijderen" aan te kruisen. Dan is speling Dré's probleem en niet het jouwe.

Verder zou je de Synq eigenlijk eens zelf aan de tand moeten voelen. Even aan Dré vragen of dat kan (waarschijnlijk wel). Ik moet binnenkort nog wat bij Dré ophalen, dan kan je wel meerijden als je wil.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
14-6-2004 17:27

Laolith schreef:

Dré schreef:

Er zit fiks wat spreiding in de nauwkeurigheid waarmee de lagers afgesteld worden. Het lijkt dat sommige "merken" geluisterd hebben en de fabrikant gevraagd hebben de lagers strakker af te stellen.
Ok, dus dan vraag ik het anders wink ;) : welk van de "merken" levert ze eerder te los dan te strak af, qua afstellen van de lagers? Ik zie die Citronic PD-45 niet in jullie assortiment btw... Is daar nog een bijzondere reden voor?
Citronic werd voorheen gedaan door Wytec (o.a. Ecler, FBT e.d.) maar die deed er eigenlijk helemaal niets meer mee. Met de introductie van de OEM bak konden ze met de prijs niet eens in de buurt van de anderen komen (dus waarom zou ik dat merk dan in 's hemelsnaam gaan voeren).

BST moet ik me nog eens goed over gaan buigen...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
LaolithStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2003
Laatste: 21-1-2006
Berichten: 61
15-6-2004 00:37

Victor schreef:

Het beste is als je ze bestelt even de optie "speling verwijderen" aan te kruisen. Dan is speling Dré's probleem en niet het jouwe.

Verder zou je de Synq eigenlijk eens zelf aan de tand moeten voelen. Even aan Dré vragen of dat kan (waarschijnlijk wel). Ik moet binnenkort nog wat bij Dré ophalen, dan kan je wel meerijden als je wil.
Hmmmm.. Da's een aanbod dat ik natuurlijk NIET aan me voorbij kan laten gaan! happy :) Ik ben zowiezo wel erg nieuwschierig hoe dat er bij New Line uitziet allemaal en naar die draaitafels ben ik idd in de praktijk ook wel erg benieuwd zo...
Dus meel jij me of meel ik jou? wink ;)
imho...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)