Forum > Geluid

nieuwe geluidsset voor drive in show

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-6-2004 21:29

Reemski schreef:

Kan me niet voorstellen dat ze voor die prijzen fatsoenlijke producten kunnen maken. Maargoed.
Zei ik ook van de Palladiumversterkers. Nu zijn we een aantal pallets verder en is er, tot nog toe (en gelijk afkloppen) nog geen enkel exemplaar ontploft.

De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
9-6-2004 21:55
Dre, heb je die nieuwe PAL amps al eens open gemaakt? ben benieuwd wat er uit is gehaald.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
10-6-2004 00:09
Yep. Foto's staan wel (ergens) in het forum. Volgens mij in het "binnenwerk" topic. Zijn verdorie gewoon netjes (op het randje van onmogelijk gezien het budget waarin ze zitten). Opbouw is netter dan dat van de Behringer bakjes!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
10-6-2004 00:13
ja, van het oude model. die prijs van die nieuwe pal ampjes is erg laag.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
10-6-2004 00:18
Intern niets gewijzigd. Prijzen zijn ook niet gewijzigd. Frontje is puur wat "opgeleukt" (vond de oude versie er beter uitzien trouwens).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-6-2004 22:37
Tussen hoe een versterker eruitziet en wat hij doet on the road ligt toch nog wel een groot verschil. Een leuk voorbeeld is dan weer de Crest V serie eerste generatie en Crown xls versterkers eerste serie (rara waarom er zo snel een aangepaste versie van kwam). Dit waren ook leuke versterkers met van binnen een goede vuling maarja bij de een zaten de trafo's te dicht bij de voeding en bij de ander klopte er iets niet met de koeling zelf. Ik leef nog altijd volgens het principe van beukt ie goed en blijft hij heel dan is het ok. Bij kwaliteit is het weer een ander verhaal want ik ga toch echt geen behringers aan mijn AD'tjes hangen. Wat betreft de nieuwe geluidsset voor de drive-in is de HK premium set altijd een leuk speakersetje maar Zoals reemski al zei is een Peavey Hisys setje bestaande uit Twee 215Xt basjes ent wee 3xt topjes ook al erg aangenaam en dat beukt ook wel. Waarom juist deze configuratie nou heel simpel dit setje zie ik de laatste tijd wel erg vaak de revue passeren in tweede ahnds fora voor een prijs van ron dde 1000-1500 euro. Peavey speakers gaan lang mee en zelfs op leeftijd presteren ze nog even goed. Dat is gewoond egelijk spul maarja het klninkt nu niet echt het mooiste maar dat boeit voor disco en beginnende bands nu juist niks.

Over DAP: De road stack set is veel leuk hout met wat speakers en een laag prijskaatje, iedereen die denkt dat dat spul hoorngeladen is en een 2" driver bezit mag lekker verdewr blijven dromen. Basjes zjn leuk en topjes klinken OK maar voor dat geld is het ook bij de gerenomeerde merken terug te vinden en dan ook nog in compactere vorm dus..........
De AX toppen klinken wel ok maar bij hogere belasting en op termijn presteren ze dus weer niet. AX kost niks en presteert ook dermate. Jij hebt je zeker ook laten meeslepen door de set bij highlite met die Stageblaster 1 basjes eronder zeker. Grote praatjes hebben ze daar altijd maar de waarheid kon je snel terugvinden in het feit dat ze bij de demo al een bas gebruikten die drie keer zo duur is als de bas van de AX series end at niet zonder reden. Dan niet te praten over het feit dat ien die ruimte alles goed klinkt volgens hun. Het is en blijft verkopen maar een goed oor merkt direkt dat AXniks bijzonders is. (by the way ik ben niet dat goede oor wink ;)).
Olé Olé heb nu ok AD!
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
10-6-2004 22:41
leuk dat je even die ax serie naar b oven brengt michiel, in topic zelfbouw, zijn mijn eminence kasten vergeleken met a12s opvolger, ax12.
verreweg slechter, en dat te bedenken dat de speaker bestaan uit beta12, en eapt150.
zowel in laag, als in spraak, als in details, gingen de eminence kastjes beter.
over belastbaarheid idd nog niet gesproken. de bas werd snel flubberig, en ongecontroleert.
MichaelEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 16-6-2004
Berichten: 245
10-6-2004 22:48
DAP kan voor dat geld geen Eminence in die kastjes plaatsen en ook geen ASIA alternatieven je vergelijk is eigenlijk ook niet echt interessant want het is zelfbouw versus budget dozenschuiver. Mits goed gedaan wint zelfbouw het dan altijd.
Olé Olé heb nu ok AD!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
11-6-2004 13:00

Michael schreef:

Tussen hoe een versterker eruitziet en wat hij doet on the road ligt toch nog wel een groot verschil.
Wordt er ergens anders gesuggereerd dan? Als een product er nog niet zo lang is dan kun je niet veel meer doen dan de binnenkant bestuderen en daar dan voorzichtige conclusies aan hangen...
Ik leef nog altijd volgens het principe van beukt ie goed en blijft hij heel dan is het ok.
Kun je doen... Gaat jaren goed, nulpuntsverschuiving... Oeps, versterker vliegt in de fik (gezien bij een Master Blaster Grand Touring set waar de vlammen uitsloegen toen hij op 400V kwam te staan). Nulpuntsverschuiving is mij zelf ook eens gebeurd (bij m'n Labjes) en daar ging de eindtrap gewoon in de protect. Kijk, als dat soort dingen nooit gebeuren weet je ook nooit hoe een apparaat ermee omgaat. Dus de "beukt hij goed en blijft hij heel" is een leuke maar erg simplistische benadering.

Overigens mag je bij de eindtrappen waar we het hier over hebben (qua budgetreeks) niet meer verwachten dan dat ze het onder normale omstandigheden blijven doen (maar een beetje touringamp moet gewoon van het podium af kunnen donderen zonder stuk te gaan, een plens water over zich heen kunnen krijgen zonder een vuurbal te worden EN de speakerkabels aan elkaar kunnen lassen zonder daarbij zelf de geest te geven (ja, lullig genoeg allemaal dingen die wel eens gebeuren in het "veld")).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
11-6-2004 16:07
idd wel verschil in ogen houden tuissen drive in, en echt pa werk.
alhoewel met een drive in ook de gekste dingen kunne gebeuren.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)