Forum > Algemeen Forum

Boxen opgeblazen door opdrachtgever

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
9-4-2005 10:52

djtobias schreef:

ik heb het zelf gehad dat 1 top kast overleden was omdat de mic wel goed ingesteld was maar er mensen door heen begonnen te schreeuwen.
Volgens mij overlijden topkasten niet als je de mic (of liever alles wat er tussen de mic en je topkasten zit) goed instelt.
DjtobiasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-11-2004
Laatste: 11-10-2008
Berichten: 8
9-4-2005 11:00

Sylvia schreef:

djtobias schreef:

ik heb het zelf gehad dat 1 top kast overleden was omdat de mic wel goed ingesteld was maar er mensen door heen begonnen te schreeuwen.
Volgens mij overlijden topkasten niet als je de mic (of liever alles wat er tussen de mic en je topkasten zit) goed instelt.
het geheel stond ingesteld zodat het goed hoorbaar was maar laatste paar minuten hebben ze een verloting gedaan waarbij ze door de microfoon hebben lopen schreeuwen
als je je microfoon overstemd krijg je i.p.v. wisselspanning gelijkspanning op je speakers waar deze niet tegen kunnen sad :(
lokatie: => saaiste dorp van nederland
MMDStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 23-2-2005
Laatste: 18-9-2015
Berichten: 107
9-4-2005 12:13

djtobias schreef:

het geheel stond ingesteld zodat het goed hoorbaar was maar laatste paar minuten hebben ze een verloting gedaan waarbij ze door de microfoon hebben lopen schreeuwen
als je je microfoon overstemd krijg je i.p.v. wisselspanning gelijkspanning op je speakers waar deze niet tegen kunnen sad :(
Microfoon, gelijkspanning ?
Voor iemand die bij een technische dienst van een elektronica zaak werkt een opmerkelijke uitspraak.
Groet André
Philip_JanssenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2003
Laatste: 9-3-2013
Berichten: 532
20-5-2005 11:29
Gewoon aansprakelijk stellen. Zoiets valt onder de WA verzekering van de klant en kan dus worden vergoed.
Nooit zo maar iets aannemen tenzij het een fooi is!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
20-5-2005 11:32
Heb ik één keer geprobeerd. Jammer maar helaas. Je krijgt dan te maken met allemaal minder leuke kloterige afschuifpraktijken. Kans dat het lukt is nihil. Daarom ook altijd leveren onder bepaalde (verhuur)voorwaarden EN klant laten tekenen voor akkoord met deze voorwaarden!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
20-5-2005 15:27

Philip_Janssen schreef:

Gewoon aansprakelijk stellen. Zoiets valt onder de WA verzekering van de klant en kan dus worden vergoed.
Huh? De microfoon was goed afgesteld maar .... als iemand gaat schreeuwen door de microfoon dan is hij NIET meer goed afgesteld, dat is dus een fout van de geluidsman sneaky :V

In het algemeen voor degene die dit mee maakt:
Wat denk je, dat een geluidsman slechts 1 keer alle microfoons goed afsteld om er later niets meer aan te doen? Dacht het dus niet, wat te denken van meerdere artiesten op één avond, je blijft schuiven en draaien, iedere stem is anders en je hebt zang / spraak techniek, of je hebt het niet.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)