Forum > Algemeen Forum

Gestolen vinyl gezocht...

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SpongebobStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2003
Laatste: 17-8-2005
Berichten: 170
21-5-2004 13:57
orginele vinyltjes staan veiliger thuis dan on the road. backup cd'tjes kopieer je zo weer opnieuw. kost alleen wat tijd.
blaat.
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
21-5-2004 15:17
en wat als je huis dan in de hens vliegt? sad :( Dan ben je zowel je originele als je back up kwijt...
Ik zit er ernstig over na te denken om mijn backup van cd's en vinyl (die ik overigens nog eens moet maken sad :( ), bij iemand anders onder te brengen. Zo loop je minder kans dat je alles in 1x kwijtraakt. happy :)
Beauty hides in the deep
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
21-5-2004 15:28

Sjapper schreef:

Ik zit er ernstig over na te denken om mijn backup van cd's en vinyl (die ik overigens nog eens moet maken sad :( ), bij iemand anders onder te brengen. Zo loop je minder kans dat je alles in 1x kwijtraakt. happy :)
Denk je nu echt niet, Sjapper, dat dit eigenlijk nét iets teveel van het goeie is? Straks gaan we nog enkel durven draaien vanuit een afgesloten brandkast want je weet maar nooit wat er gebeurt... of beter nog: vanuit een atoomschuilkelder, hmmm, mss beter op de maan zetten zeker? Je weet toch maar nooit! wink ;)
OK, ik overdrijf nu wel, maar als we zo beginnen lijkt het me een straatje zonder einde te worden! Gewoon alles uit het zicht leggen in je wagen, je muziek goed verzorgen en that's it. Ergens moet je toch een beetje kunnen leven ook hé...
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 6-9-2024
Berichten: 1207
21-5-2004 15:33
Wat geen kwaad kan is om een lijst bij te houden van al je platen, die natuurlijk regelmatig updaten, en een kopie daarvan een op een server te knallen.
Het brengt je platen misschien niet terug, maar je weet in ieder geval wat je mist en dit kan je zo nodig aangeven bij de politie of gebruiken voor je verzekering, desnoods om alle exemplaren weer opnieuw te zoeken.
Darth Crossfader
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
21-5-2004 16:49

DJ.T schreef:

Wat geen kwaad kan is om een lijst bij te houden van al je platen, die natuurlijk regelmatig updaten, en een kopie daarvan een op een server te knallen.
Het brengt je platen misschien niet terug, maar je weet in ieder geval wat je mist en dit kan je zo nodig aangeven bij de politie of gebruiken voor je verzekering, desnoods om alle exemplaren weer opnieuw te zoeken.
Voila, daar ben ik dan WEL weer voorstander van! Ik heb een gewone excel-lijst gemaakt en die staat ook op mijn PDA (voor wanneer ik in een shop zit) en der staat dus een reservekopie op mijn HDD. Normaalgezien heb ik diezelfde vinyllijst geexporteerd naar HTML ook op m'n server staan, maar dat heb ik de laatste maanden sterk verwaarloosd en ik denk er aan om dit gewoon niet meer te doen... maar het is idd een goeie manier om een veilige reservekopie te hebben!
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.
Dj Psycho-DStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2004
Laatste: 20-2-2006
Berichten: 95
21-5-2004 17:23
1 x bewerkt. Laatst door Dj Psycho-D op 21-5-2004 21:50

Sjapper schreef:

en wat als je huis dan in de hens vliegt? sad :( Dan ben je zowel je originele als je back up kwijt...
Ik zit er ernstig over na te denken om mijn backup van cd's en vinyl (die ik overigens nog eens moet maken sad :( ), bij iemand anders onder te brengen. Zo loop je minder kans dat je alles in 1x kwijtraakt. happy :)
En hoe groot is de kans daar op?
Niet geschoten is altijd mis!
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
21-5-2004 18:57

Didier_S schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Als didier nou alvast een paar titels van platen (2/3 ofzo) zegt die in die tas zaten zal ik ook helpen zoeken. In idergeval sterkte!
snif, waarom leest men niet wink ;)
Patrick: ik heb NIKSKE te maken hiermee en de andere Didier ook niet, we moeten gewoon wachten tot het slachtoffer een lijst kenbaar maakt op Dance4mation of DJ2DJ en vanaf dat het zover is, stuur ik deze lijst direct door naar hier want het is inderdaad voor DJ's onder elkaar een enorm sterk aanknopingspunt!
Sorry hele grote leesfout wink ;) , ik las het gister ook pas om een uur of 12 s'nachts dus ik was niet helemaal helder meer wink ;)
*Quukske*
FusioN`--Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 27-7-2003
Laatste: 2-12-2004
Berichten: 15
21-5-2004 22:34
wanneer je huis in de fik gaat dan heb je denk ik wel grotere zorgen dan platen ;)

ontopic: i'll keep an eye out, ik schuim toch geregeld veilingsites af op zoek naar platen. Nu enkel nog een lijst krijgen :)
Smart people don't need signatures.. *doh*
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
22-5-2004 11:57
Mocht die lijst er nog komen, dan maken bezoekers van platenbeurzen ook nog een aardige kans. Een dj uit Utrecht heeft daar ooit ook zijn gestolen cd-collectie deels teruggevonden (en terug moeten kopen, want ja, toon maar eens aan dat ze van jou zijn sad :( ).
Didier_SStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-1-2003
Laatste: 13-11-2011
Berichten: 747
22-5-2004 13:04

sylvia schreef:

Mocht die lijst er nog komen
Die komt happy :)
Jochem wou me een eerste lijst doorsturen gisteren, maar toen had ik een oproep van de Brandweer en moest ik de connectie cancelen (ik laat geen verbindingen openstaan als ik niet thuis ben). Ondertussen heb ik hem niet meer online gezien sad :(
Housemusic was founded on the idea that the clubbers are the stars, not the guy who fiddles with the records.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)