Forum > Geluid

Rond zingen

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
9-5-2004 23:38

Wesley vd H schreef:

Klinkt mischien als een hele stomme vraag hoor maar: zet je een eq tussen de mic en mixer? of tussen mixer en versterker?
Tussen mixer en versterker. Een eq kan niet werken met de te zwakker microfoonsignalen.
Door internet beperkt
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
9-5-2004 23:45
Juist bij grote bedrijven werken vaak mindere technici, en vaak ook heel luie technici.
Lekker snel je centen opstrijken, uurtjes maken, en niets, maar dan ook niets zijn we meer van onder de indruk.

Nee, neem dan liever een klein verhuurbedrijf, daar zit de baas nog vaak zelf achter de knoppen, en gaat hij met zijn set om alsof het zijn kind is.
Deze mensen kunnen vaak uit een mindere set een beter geluid te voorschijn toveren dan die hele grote jongens met al hun budgetten.

Ik heb heel wat conserten (ook achter de schermen) gezien in mijn "glorietijd" maar sta altijd verbaast, (en nog steeds) hoe slecht men met de mooiste geluidsinstallaties
de eindmix laat samenkomen in de pa. Let maar eens goed op hoe weinig je vaak van de leadzanger echt kan verstaan wat hij zingt. (veel te veel filtering, en......feedbackdestroyer!) Er zijn van de zomer genoeg festivals, en let er nou eens op. En vertel hier dn je bevindingen happy :)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-5-2004 00:00

Tom schreef:

Juist bij grote bedrijven werken vaak mindere technici, en vaak ook heel luie technici.
Lekker snel je centen opstrijken, uurtjes maken, en niets, maar dan ook niets zijn we meer van onder de indruk.

Nee, neem dan leiver een klein verhuurbedrijf, daar zit de baas nog vaak zelf achter de knoppen, en gaat hij met zijn set om alsof het zijn kind is.
Deze mensen kunnen vaak uit een mindere set een beter geluid te voorschijn toveren dan die hele grote jongens met al hun budgetten.
Daar vat je de stier bij de horens!
Ik heb laatst met een vaste geluidsman van van den Berk een heel lang verhaal gehad over de luiheid van "proffesionele" geluidstechnici. Grappig was dat we dezelfde mening / ervaringen hadden precies zoals jij het zegt.

Als je weet hoe geluid in elkaar zit heb je ze echt niet nodig. Ik heb ooit eens met een set met sabine's gedraait
dus je kan echt aannemen dat ik weet waar ik over praat.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
10-5-2004 00:02
Ik praat ook niet van horen zeggen, ik HEB "enige ervaring".....
Maar leuk dat er al zo snel een bevestiging bij staat wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
10-5-2004 15:50

Tom schreef:

Juist bij grote bedrijven werken vaak mindere technici, en vaak ook heel luie technici.
Lekker snel je centen opstrijken, uurtjes maken, en niets, maar dan ook niets zijn we meer van onder de indruk.
Ik ben het er niet mee eens. Op bevrijdingspop heb ik zelf een podium georganiseerd. Geluid kwam daar van Haine (productiebedrijf van AED). We hadden hele mooie grote set (zonder feedbackdestroyers). De geluidstechnici (3) waren freelancers. Maar zeker niet lui, of slecht. Zeer goed geluid, van veel mensen ook complimenten gekregen. Ik vindt bovenstaande dus lang niet altijd opgaan. Wel is het zo dat de baas van Haine rondliep over de verschillende podia, en misschien helpt het ook mee dat Haine met freelancers werkt.
correct me if I'm wrong...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-5-2004 15:52
Maar JUIST van freelancers kun je fatsoenlijk werk verwachten, want zij zijn niet bij een specifiek bedrijf in dienst, en moeten het dus hebben van hun netwerk en goede naam.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-5-2004 16:38

sylvia schreef:

Maar JUIST van freelancers kun je fatsoenlijk werk verwachten, want zij zijn niet bij een specifiek bedrijf in dienst, en moeten het dus hebben van hun netwerk en goede naam.
Klopt een freelancer zal beter zijn best doen.
Ik doe zowel eigen werk als freelance werk.
Tevens vindt ik ook dat je je geluids niveau aan moet passen aan de ruimte / publiek. Ook dat zal een "luie" technicus niet gauw doen, ze kennen vaak slechts 1 stand met de schuiven minimaal op 0db.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-5-2004 19:06

J.S. Coolen schreef:

Ik werk al jaren met een feedback destroyer. je moet zo'n ding ook op automaat zetten dan onderdrukt die alleen het signaal dat piekt. Zodra hij niet meer piekt stopt hij.
Hmm, grappig. Zelf vond ik juist dat je zo min mogelijk van de filters vrij moest laten lopen (en met mij hele volksstammen van geluidsmannen) omdat je anders gek werd van rare effecten als een zanger(es) even een mooie noot aanhield...

Dus bij soundchecken zoveel mogelijk filters vast zetten om zo te voorkomen dat ze tijdens het optreden de boel om zeep helpen.
Maar als ze zo slecht zouden zijn, waarom werken grote bedrijven als Focus dan met feedback destroyers.
Tja... Je hebt Sabine en je hebt Behringer. Ik zou de laatste zijn om die 2 met elkaar te vergelijken.

Als alles verder op orde is dan kun je gaan denken aan een feedback destroyer MAAR begin EERST met alles op orde brengen. En als je er dan een neemt, lees dan de vele nieuwsgroepen e.d. erop na over hoe je hem het beste kunt gebruiken.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
10-5-2004 20:01

Dré schreef:

Als alles verder op orde is dan kun je gaan denken aan een feedback destroyer MAAR begin EERST met alles op orde brengen. En als je er dan een neemt, lees dan de vele nieuwsgroepen e.d. erop na over hoe je hem het beste kunt gebruiken.
goeie tip, welke nieuwsgroepen kan je hier het beste op nazoeken?
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
12-5-2004 13:42
news:alt.audio.pro.live-sound en www.prosoundweb.com/forums/
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)