Forum > Opmerkingen

Antwoordapparaat

(49 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
28-4-2004 22:41
Hik...hips! Wazeggie? razz :p
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
28-4-2004 23:04

sylvia schreef:

Opnemingstijden = tijden dat je opneemt...de telefoon laugh :D
OOOOOOOOOooh de respose tijd laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
28-4-2004 23:38
Si! (Heuj.)
SpeakerfreakStandaard Lid
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
28-4-2004 23:56
hoor de modjes lekker one-liners maken, en chatten wink ;) gossie
IdeedeluxeStandaard Lid
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
29-4-2004 09:26

Tom schreef:

sylvia schreef:

Opnemingstijden = tijden dat je opneemt...de telefoon laugh :D
OOOOOOOOOooh de respose tijd laugh :D
Euh, in telecomland is dit de bereikbaarheid. De bereikbaarheid wordt gemeten aan de hand van een aantal factoren, waaronder tijdsduur tot opnemen (de responsetijd idd), Het aantal opgenomen telefoontjes etc. Maar in principe maakt het niets uit, of dit een bandje is, of dat je daadwerkelijk iemand te spreken krijgt. Je scoort goed op je bereikbaarheid als de telefoon binnen 6 seconden wordt "opgenomen".

Tot zover mijn ge-techneuzel......

On with the bar-brawl !!!!

John
I am a TimeDriver!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
29-4-2004 09:59
We hebben een ISDN-2 aansluiting. Helaas hebben we daar ook nog wisselgesprek op staan zodat we soms 4 gesprekken tegelijk voeren (en da's gewoon te veel). De wisselgesprekoptie zal dan ook zo snel mogelijk worden gedeactiveerd. Als dan beide lijnen bezet zijn dan krijgt de beller de ingesprekstoon in plaats van dat hij/zij zit te wachten tot een van ons de "wissel" aanneemt.

Even voor de goede orde: We hoeven geen antwoordapparaat aan te schaffen; tot gisteravond stond die immers al elke dag aan (en dat kan alleen als je hem reeds in je bezit hebt). Hij heeft inderdaad 2 tijdgroepen (bijvoorbeeld de "op dit moment zijn alle medewerkers in gesprek" boodschap tijdens kantooruren en de "we zijn geopend van op werkdagen ..." na kantooruren).

Ik zal er toch nog eens over nadenken of het inderdaad niet netter is een standaard "we zijn geopend yadayada" tekst in het antwoordapparaat te zetten ZONDER mogelijkheid tot achterlaten van een boodschap.

Gemiddeld wordt de telefoon binnen 2 rinkels aangenomen (tijdens kantooruren).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 22-11-2024
29-4-2004 10:07
Ik denk dat als je twee lijnen in gebruik hebt, de andere twee gerust mag laten opnemen met de beantwoorder.
Boodschap:
"alle lijnen zijn op dit moment in gesprek, probeerd u het later nog eens, of blijf aan de lijn, en u word direct achter het gesprek geschakeld"
of zo iets.
De verwijzing naar de website zou ik in iedere boodschap er altijd bij zetten.
In gesprek toon is niet erg profie, en als je een lang gesprek hebt, dan is het behoorlijk irritant als een beller je probeerd te bereiken.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
29-4-2004 10:12

Tom schreef:

Ik denk dat als je twee lijnen in gebruik hebt, de andere twee gerust mag laten opnemen met de beantwoorder.
Da's dus technisch niet mogelijk. Als beide lijnen bezet zijn dan werkt alleen een wissel nog (de ene wordt dan geparkeerd en de andere wordt aangenomen).
In gesprek toon is niet erg profie, en als je een lang gesprek hebt, dan is het behoorlijk irritant als een beller je probeerd te bereiken.
Dan laat ik de wisseloptie voorlopig nog even aanstaan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
29-4-2004 10:37
Joh, ik heb maar drie jaar in een callcenter gewerkt. Kon je trouwens leuke bonussen mee verdienen, met het opkrikken van je bereikbaarheid (aantal seconden voor opnemen, aantal beantwoorde telefoontjes per medewerker, duur van het gesprek, duur van klant in de wacht zetten, aantal malen doorverbinden, aantal mensen dat nog in de wacht 'hangt').

Ik ben zelfs het afgelopen half jaar voor mijn werkgever bezig geweest met het onderzoeken van de verschillende mogelijkheden tot realisatie van 24/7 bereikbaarheid op Europees niveau, met instandhouding van onze officlële telefoonpolicy (ieder binnenkomend gesprek binnen 10 seconden laten beantwoorden door een gekwalificeerde en getrainde medewerker).

Naja, het komt er in ieder geval op neer dat de telefoon snel beantwoorden beter overkomt dan pas na 10x overgaan. Persoonlijk vind ik het onzin om de telefoon na 6 of 10 seconden te laten beantwoorden door een bandje, alleen maar om hem te beantwoorden. Mij irriteert het mateloos, maar mijn werkgever gaat het wel doen uiteindelijk...kosten/baten.
SjapperStandaard Lid
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
29-4-2004 10:45

Victor schreef:

Ik zou inderdaad wel een antwoordapparaat nemen, maar zonder inspreekmogelijkheid. Het staat wel zo professioneel als de beller te horen krijgt dat hij New-line heeft gebeld en wat dan wél de opnemingstijden zijn.
Mee eens... Staat idd netter... Weet de beller zeker dat hij het goede nummer heeft (bijv.: anders probeert hij het misschien nog wel 10x --> Niet jouw probleem, wel zo netjes om dat te voorkomen)
Beauty hides in the deep

Terug naar forum Reageer (zonder quote)