Forum > Licht

SGM Studio 24 Scan Control vraagje

(70 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
15-4-2007 17:17

SpaceyDeeJ schreef:

Je hoeft je scan gedeelte niet op pauze te zetten. Je kan in Live modus niet alleen stappen uitschakelen, maar ook functies per scan / MH uitschakelen../.. Op die manier kun je dimmer, moves, en kleuren chases (willekeurige stappen uit je live gedeelte) onder je registers zetten, en tegelijkertijd bijv, handmatig door je kleuren of gobo's te stappen zonder dat je daarmee de geprogrammeerde chases die onder je registers staan, te beinvloeden !

Hoezo ? onprettige bak ? Heb nu al meerdere operators die zweren bij een Pearl, gehoord dat ze dit wel heel prettig vinden werken omdat ze bij een SGM tenminste 24 registers naast elkaar hebben zitten ipv 15
Hey, da's leuk! Nooit aan gedacht, maar op die manier kun je natuurlijk ook prima (in mijn geval) 11&12 gebruiken om bewegingen onder te proggen, en als je die eenmaal onder een register hebt lekker de kleurtjes live gebruiken.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
SpaceyDeeJStandaard Lid
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 7-6-2013
15-4-2007 18:23
[off topic]

ik geef niet voor niets cursus op die tafel ;)

[/off topic]
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
16-4-2007 01:03
Hehe, ik weet je te vinden wink ;).

Werk overigens meestal met de studio12 SC versie, helaas niet de 24. Vind het een hele leuke tafel voor de rock en roll klusjes, meestal met bijvoorbeeld 4 headjes, 16 parren en wat rook/strobo/losse parren achtige meuk (veel groter moet je het met deze tafel eigenlijk niet zoeken). Voor theater vind ik het een onding (of zitten er nog ergens mogelijkheden tot cuelists in verstopt? laugh :D). Register na register openschuiven kan wel, maar blijft verre van ideaal.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
TimescapeStandaard Lid
Sinds: 6-4-2005
Laatste: 7-2-2013
23-4-2007 12:34
Oke, bedankt allemaal.
Ben de handleiding ook gewoon eens aan het doorlezen, maar kom toch al wat dingen tegen die voor ons mider geschikt lijken. Ik was op zoek naar de handigheid van een vaste tafel, maar ik denk dat het voorlopig toch bij LJ blijft.
Bedankt voor alle hulp!
SpaceyDeeJStandaard Lid
24-4-2007 00:17
Uhm, kun je dat toelichten ? mits d etafel goe dgeprogrammeerd en je een beetje kennis hebt over de tafle, kun je aardig uit de voeten, voor zowel rock & roll, disco alsmede zelfs theater... maar alles valt of staat met de kennis van de tafel en de handigheid in het programmeren... vind de tafel zeker prijstechnisch gezien niet slecht....
" Knopjes knopjes knopjes... ik draai graag aan ze... Nieuw stekkie wordt mooier en mooier, 250 meter met moois... "
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
24-4-2007 00:20

SpaceyDeeJ schreef:

vind de tafel zeker prijstechnisch gezien niet slecht....
Niet? Kost wel 86.6x zoveel als een "absoluut-niet-legale-maar-toch-gedoogde-Enttec-LJ-combinatie" shut up :X laugh :D
Light Image
SpaceyDeeJStandaard Lid
24-4-2007 00:23
Whahaha, 2950 bruto voor die tafel vind ik meevallen.. maar ik geef toe, de tafel in combinatie met Visual DMX vind ik helemaal werelds....
CyberDanceVIP Lid
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
24-4-2007 00:23
3 x bewerkt. Laatst door CyberDance op 24-4-2007 00:28

JeroenVDV schreef:

SpaceyDeeJ schreef:

vind de tafel zeker prijstechnisch gezien niet slecht....
Niet? Kost wel 86.6x zoveel als een "absoluut-niet-legale-maar-toch-gedoogde-Enttec-LJ-combinatie" shut up :X laugh :D
Prijstechnisch is die SGM ook niet echt slecht. Als je de totale mogelijkheden bekijkt heb je weinig andere keuze qua conventioneel-intelli-in-één-tafels. En dat je voor die prijs geen wonderen kan verwachten weet je natuurlijk ook als je zo'n ding koopt.

Ik ben zeker geen enorme voorstander van die SGM dingen, wellicht ook omdat ik wat te verwend ben sneaky :V , maar als ik moest kiezen tussen een SGM voor een schoolfeestje met 8 koppen en wat par of LJ dan werd het toch de SGM.

Ennuhhh theater op een SGM? Tja.. het kan wel, dat heb ik bewezen met een hans klok show met 2-3x 24 registers vol aan progwerk en standjes op 8 koppen, maar ideaal is het zeker niet. Geen fade mogelijkheid etcetc... Ik doe het geen 2de keer in ieder geval laugh :D

1 ding is ook duidelijk bij die SGM dingen: Tafel niet kennen = Drama
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
24-4-2007 00:24

SpaceyDeeJ schreef:

Whahaha, 2950 bruto voor die tafel vind ik meevallen.. maar ik geef toe, de tafel in combinatie met Visual DMX vind ik helemaal werelds....
Zit sterk aan die SGM te denken als faderbak aan mijn Visual. Is tot nu toe de enige tafel die ik tegenkom die niet-tussen-waardes-flippende faders heeft en nog leuk als speelgoed "erbij" is ook laugh :D
Light Image
SpaceyDeeJStandaard Lid
24-4-2007 00:28
1 x bewerkt. Laatst door SpaceyDeeJ op 24-4-2007 00:36
Na ben zeer tevreden met de tafel. heb ook liever de 24 versie dan de 12 versie. Maar ik zit wel tegen het formaat aan te hikken... ik zou graag een 48 kanaals faderbak willen die ook 19 inch is... en dat gaat moeilijk worden ben ik bang..

of heeft een ander nog ideeen ? En nee, ik doe de tafel niet weg... en ja de tafel is prima... op enkele software fouten na....

Terug naar forum Reageer (zonder quote)