Forum > Geluid

Gemini CDJ 02. Gemini's nieuwe cdj-speler.

(107 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-5-2004 13:36

Frisbee schreef:

Ter indicatie, SL-1200 heeft 50mm schuiven van 0 naar 8% (bijna 4x zoveel) terwijl dat een mooie spelingsvrije schuif is en de Gemini fader nog meer speling heeft dan een djm600 fader.
Ik weet niet wat voor CDJ20 jij hebt maar ik heb hier een spelertje zonder speling op een pitch fader.

En een CDJ20 neemt stappen van 2 tiende op het eind. Ik denk dat een SL op het einde van zijn schuif niet eens meer de nauwkeurigheid heeft van een halve %.
En op een CDJ20 geeft ie netjes de pitch aan dus kun je veel nauwkeuriger schuiven als op een SL waar je het niet af kunt lezen.

Ik persoonlijk mix beter op 2 cd spelers (lees nauwkeuriger) dan op 2 willekeurige high end draaitafels.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
31-5-2004 14:36

Reind schreef:

Ik weet niet wat voor CDJ20 jij hebt maar ik heb hier een spelertje zonder speling op een pitch fader.
hmm, die van mij heeft nogal wat ruimte naar links/rechts. In de lengte zit het wel goed. Hij is een paar maanden oud, bij Dré vandaan en verder weinig gebruikt.
En op een CDJ20 geeft ie netjes de pitch aan dus kun je veel nauwkeuriger schuiven als op een SL waar je het niet af kunt lezen.

Ik persoonlijk mix beter op 2 cd spelers (lees nauwkeuriger) dan op 2 willekeurige high end draaitafels.
Dat vind ik ook hoor, daar niet van. wink ;)

Wat een toestand zeg... ik word aan alle kanten aangevallen omdat ik het een beetje pielen vind met het cdj-20 fadertje (0,17mm per 0,1% is toch ook weinig!). Dat lijkt me gewoon beter op deze nieuwe Gemini speler happy :)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
31-5-2004 21:54
De eerste 6% gaat in stapjes van 0.1%. Die stapjes zijn PRIMA in te stellen (niks geen sprongen van een paar tienden). Daarboven gaat het in stapjes van 0.2%. Zelf had ik het handiger gevonden als de speler niet een 16% range had gehad maar een 8% range (en dan over de volle range instelbaar in stapjes van 0.1%).

De methode zoals op de CDJ-20 komt er op neer dat de instelnauwkeurigheid net zo groot is als op een DN-2000 in de 8% range setting (en daar heb ik toch echt JAREN en JAREN retestrak op gemixed).

Meet nog maar eens waar het 6% punt ligt t.o.v. het nulpunt (bij ca 1,8cm als ik mij niet vergis). Dan kom ik dus op ongeveer 0.3mm per tiende van een procent.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
31-5-2004 21:59

Frisbee schreef:

Wat een toestand zeg... ik word aan alle kanten aangevallen omdat ik het een beetje pielen vind met het cdj-20 fadertje (0,17mm per 0,1% is toch ook weinig!). Dat lijkt me gewoon beter op deze nieuwe Gemini speler happy :)
Hoooooo stop sta stil......... Het was niet lullig bedoeld ofzo en dat langer beter/makkelijker is daar kan ik best in komen.

Ik heb er alleen zelf geen problemen mee als ie zo kort is.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
31-5-2004 22:10
tip als je echt zo nodig 0.1 moet hebbe en t lukt nie, heel voorzichtig een tikkie geve tege de fader, ik heb hier een numark cdn25 staan en daar doe ik dat meestal ook als t echt nauwkeurig moet zijn, dat lukt je anders toch niet als je em vasthoud
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-6-2004 10:47
Misschien kun je je toetsenbord even laten nakijken op aanwezigheid van medeklinkers?

DJ Jus schreef:

Tip als je echt zo nodig 0.1 moet hebben en het lukt niet, heel voorzichtig een tikkie geven tegen de fader. Ik heb hier een numark cdn25 staan en daar doe ik dat meestal ook als het echt nauwkeurig moet zijn, dat lukt je anders toch niet als je hem vasthoudt.
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
1-6-2004 14:14
Parkeer gewoon je andere vinger aan de kant van de schuif waar de fader naartoe moet, plaats hem tegen de speler zelf aan. en duw met je andere vinger tegen je fader, kan je heel nauwkeurig mee mixen hoor, kzal maar ff een tekeningetje maken anders snapt niemand hem denk ik
razz :p

home.wanadoo.nl/harrymonica/plaatje.JPG

Dus eigenlijk je achterste vinger schrap zetten zodat je fader bijna niet vooruit kan.
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
1-6-2004 18:34
haha, sorry, snel getyped gister, erg moe, plus een kl*te toetsenbord laugh :D
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
1-6-2004 19:35

Dré schreef:

De eerste 6% gaat in stapjes van 0.1%. Die stapjes zijn PRIMA in te stellen (niks geen sprongen van een paar tienden). Daarboven gaat het in stapjes van 0.2%. Zelf had ik het handiger gevonden als de speler niet een 16% range had gehad maar een 8% range (en dan over de volle range instelbaar in stapjes van 0.1%).

De methode zoals op de CDJ-20 komt er op neer dat de instelnauwkeurigheid net zo groot is als op een DN-2000 in de 8% range setting (en daar heb ik toch echt JAREN en JAREN retestrak op gemixed).

Meet nog maar eens waar het 6% punt ligt t.o.v. het nulpunt (bij ca 1,8cm als ik mij niet vergis). Dan kom ik dus op ongeveer 0.3mm per tiende van een procent.
Ik heb het nog een keer opgemeten tot 6%. Dat is 11,5mm schuiven bij mij (en bij andere cdj-20's denk ik ook). Als ik vanaf 0% 18mm schuif zit de pitch op 12%... home.quicknet.nl/qn/prive/jam.huijg/pitch-cdj20.jpg

Nouja het is niet anders. Ik kan er wel mee leven, daar niet van wink ;). Meestal krijg ik hem wel netjes over 0,1% verschoven alleen soms lukt het niet in 1x. Ik heb zelfs wel eens dat hij net 0,1 verspringt als ik hem niet eens aanraak. Het is gewoon erg gevoelig.

Het is verder best een fijne speler, ik heb er absoluut geen spijt van dat ik hem gekocht (al komt het misschien wat negatief over).
YannicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-11-2003
Laatste: 1-12-2004
Berichten: 5
2-6-2004 18:32
Ik vind dit apparaatje nogal duur... In Nederland kost 'ie volgens Gemini €329.

Voor dezelfde prijs (zelfs minder!) heb je de nieuwste OEM CD-player, die onder American Audio, Stanton, Reloop, JBSystems etc. etc. uitgebracht gaat worden. Mét scratch functie, loop, enz.
www.reloop.nl/pimages/large/265.jpg

De reloop gaat €299 kosten, meer functies voor minder! En uit ervaring weten we dat we wel wat kunnen verwachten van de OEM producten. Mijn voorkeur ging eerst uit naar de CDJ02, maar nu de OEM CD-player komt kies ik toch voor deze.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)