Forum > Geluid

Welke Super OEM tafels

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
29-4-2004 22:31
Super Oem'ers hebbie dan al, + nog een mooie mixer (ff uitgaande van Reind's review ;)), dus mooi setje lijkt mij :)

American Audio ligt er niet zo snel uit, omdat zij nog terug kunnen vallen op andere producten, zoals de PSX.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
29-4-2004 22:41

QuincMan schreef:

Super Oem'ers hebbie dan al, + nog een mooie mixer (ff uitgaande van Reind's review ;)), dus mooi setje lijkt mij :)

American Audio ligt er niet zo snel uit, omdat zij nog terug kunnen vallen op andere producten, zoals de PSX.
Het gaat me wel heel veel geld kosten, maar dan heb ik ook wel wat, (als ze niet massaal uitvallen hé QuincMan wink ;) ) en dan nog de toploaders verbeteren... laugh :D
*Quukske*
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
30-4-2004 10:16
FF over dat massaal uitvallen, heb hem gister nog ff op msn gesproken, en verteld dat je nog nix over de "houdbaarheid" van de oem bakken kan zeggen (of ze t over 1,5 jaar nog steeds zo goed doen). En dat ze net zo goed over 1,5 jaar massaal kunnen uitvallen... Time will tell...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-4-2004 11:19

QuincMan schreef:

FF over dat massaal uitvallen, heb hem gister nog ff op msn gesproken, en verteld dat je nog nix over de "houdbaarheid" van de oem bakken kan zeggen (of ze t over 1,5 jaar nog steeds zo goed doen). En dat ze net zo goed over 1,5 jaar massaal kunnen uitvallen... Time will tell...
Dat zal echt niet gebeuren wees maar niet bang.

Als je nou 5 jaar had genomen in plaats van die 1,5 jaar had ik gezegd dat inderdaad de tijd het wel zou vertellen maar 1,5 jaar is wel belachelijk kort.
Aangezien dit product goed en degelijk in elkaar zit hoef je er echt niet zo bang voor te zijn dat er wat gebeurd na 1,5 jaar.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FrisbeeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-12-2002
Laatste: 29-9-2010
Berichten: 377
30-4-2004 12:09
1 x bewerkt. Laatst door Frisbee op 30-4-2004 14:11

Reind schreef:

Aangezien dit product goed en degelijk in elkaar zit hoef je er echt niet zo bang voor te zijn dat er wat gebeurd na 1,5 jaar.
Het feit dat het er allemaal goed uitziet en stukken beter dan de gemiddelde draaitafel wil nog niet zeggen dat er geen gekke dingen kunnen gebeuren. Ik heb hier al een keer iets over gezegd, en dat werd me niet in dank afgenomen. Als ik nog een voorbeeldje mag geven.

Stel dat er 2 lagers op tafel liggen die er beide exact hetzelfde uitzien en er bovendien heel netjes uitzien wil dat nog niet zeggen dat het goede lagers zijn. De ene is een C2 lager en de ander een C4 lager. Als je de ene 8000 toeren laat draaien is hij binnen een week stuk en de ander gaat jaren mee. Aan de buitenkant zie je absoluut geen verschil. Zo is het ook bij deze draaitafel. De kwaliteit/levensduur is afhankelijk van de fabrikant van ieder los onderdeeltje en dan nog kunnen er fouten optreden door te grote toleranties binnen het fabricage proces van de draaitafel zelf.

Het kan zo zijn dat 3% binnen 2 jaar stuk is, 80% binnen 5 jaar en er 17% langer dan 5 jaar mee gaan. Je weet het niet. Het enige is dat de kans op foutjes relatief groter is bij de eerste series van een nieuw product. Het blijft dus een zeker risico. De kans zit er ook dik in dat er over een aantal jaar alleen maar tevreden gebruikers zijn en de OEM-bak een nieuwe 'standaard' wordt.

Ik heb bij verschillende productie bedrijven gewerkt (stage gelopen) van tekenkamer tot technische dienst, van inkoop tot R&D. Dat doet er verder niet toe. Het is alleen in mijn ogen niet realistisch om te zeggen "wees maar niet bang, het is een goed product".

[edit] Dré had laatst nog wat punten op een rijtje gezet:
www.new-line.nl/forum/read/?m=141007#141007
dat is natuurlijk ook niet mis.
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
30-4-2004 12:50

Reind schreef:

Dat zal echt niet gebeuren wees maar niet bang.

Als je nou 5 jaar had genomen in plaats van die 1,5 jaar had ik gezegd dat inderdaad de tijd het wel zou vertellen maar 1,5 jaar is wel belachelijk kort.
Aangezien dit product goed en degelijk in elkaar zit hoef je er echt niet zo bang voor te zijn dat er wat gebeurd na 1,5 jaar.
Was ook bedoelt om maar een (al dan niet extreem) voorbeeld te noemen hoor ;)
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
30-4-2004 19:53

QuincMan schreef:

Reind schreef:

Dat zal echt niet gebeuren wees maar niet bang.

Als je nou 5 jaar had genomen in plaats van die 1,5 jaar had ik gezegd dat inderdaad de tijd het wel zou vertellen maar 1,5 jaar is wel belachelijk kort.
Aangezien dit product goed en degelijk in elkaar zit hoef je er echt niet zo bang voor te zijn dat er wat gebeurd na 1,5 jaar.
Was ook bedoelt om maar een (al dan niet extreem) voorbeeld te noemen hoor ;)
Als ze binnen een anderhalf jaar uit zouden vallen, dan vallen ze toch nog in de garantie of niet?
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-4-2004 22:44
Je zou dan inderdaad gewoon garantie kunnen claimen aangezien de verwachting van de levensduur hoger ligt als die 1,5 jaar.

Wat een gespeculeer trouwens over die levensduur en het valt ook wel op dat het vooral mensen zijn die toch al niet zo happig zijn op die OEM bak maar liever een SL blijven houden.

Beetje zeurderig vind ik het eerlijk gezegd om toch maar iets te hebben om over te zeiken. Owke niemand kan in een glazen bol kijken en zeggen hoe lang ie het uit houd. Dan kan bij geen enkel product. Wat wel kan is een redelijke schatting maken aan de hand van de bouw en gebruikte onderdelen. Dat ziet er allemaal goed uit (en daar ben ik niet de enige in die dat zegt) en dus mag je er op zich wel van uit gaan dat je je op zich geen zorgen hoeft te maken om die levensduur.
Ik ken ook SL's die al kapot waren uit de doos en ik ken ook verhalen van SL's die het na 2 jaar begaven.
Van het grootste belang is dat je juist met je gear om gaat en het niet af ragt en als je dat goed in je achterhoofd houd kan zelfs een q30 10 jaar mee.

Oftewel om een lang verhaal kort te maken -> Gewoon een SL en een OEM bak naast elkaar zetten en er mee gaan draaien en dan pakken welke je het fijnste vind en je niet druk gaan maken of ie wel 25 jaar mee kan want over 25 jaar zal de draaitafel niet meer bestaan.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
30-4-2004 23:51
zit wat in reind,ik bied ook niet voor niets op die twee syncs.
maar is meer door jullie,ik was nieuwsgierig en voor die prijs wil ik dat wel meemaken.
Maar...je kan t niemand kwalijk nemen dat ze gaan voor algemene zekerheid die de technics nou eenmaal bied.
degelijk,blijft degelijk,zeer goede occ. prijs,zeer gewild,standvastig,etc etc
ok,uitzonderingen daargelaten maar de technics gaat wel zo door t leven en dat heeft die superoem bak nog niet bereikt,wie garandeert mij dat die sync t blijft doen,wie garandeert mij dat die sync ook een zeer goede occ.prijs gaat geven-uiteindelijk verkoop ik ze weer en ga weer wat anders proberen.
dat is de afweging die men maakt,en als je wat jonger bent en lang er over moet doen om de euro's bij elkaar te krijgen dan kon dat allemaal wel s meespelen.
ik ga ook voor t vertrouwen die tech van mij heeft,die syncs zal ik voorlopig niet gaan gebruiken on stage-voor thuis.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
1-5-2004 14:13
Maar nog heel even over de prijs van die oems:

De prijs is zo laag dat er bijna geen marge op zit (daardoor kon de acura het niet redden) maar waarom kan synQ er dan nog een gratis elementje bij doen ter waarde van een slordige 40 euro?
*Quukske*

Terug naar forum Reageer (zonder quote)