Forum > Algemeen Forum

je opdracht gecancelled!!

(37 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-3-2004 10:17
Mondelinge overeenkomsten zijn in principe ook bindend, maar dan zal jij hard moeten maken dat jullie een mondelinge overeenkomst hadden, en dat wordt lastig denk ik.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-3-2004 10:30
Zoals ik al eerder heb gezegd:
1. KvK heeft niks te maken met zwart of wit werken. Ook als je niet bij de KvK staan ingeschreven kan je gewoon je inkomsten aangeven (als dat al moet: zie punt 2).
2. De meeste hobby drive-in show maken geen winst en zullen dat ook nooit maken. De inkomsten hoef je dan niet aan te geven, de kosten mag je niet aftrekken. Niet aangeven hoeft dus niet altijd "zwart" te zijn, vaak is het gewoon terecht dat je niks aangeeft.
3. Zelfs al werk je zwart dan nog kan je gewoon een overeenkomst sluiten, waar de klant zich dan aan moet houden.

Zet dus gewoon in je overeenkomst wat de klant moet betalen als hij afzegt. Bij ons is dat tot een paar weken voor de feestdatum gratis (ik ga ervan uit dat ik de show dan toch nog wel kan verhuren) en daarna iets van 150 euro ofzo. Zeker niet het hele bedrag.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
2-3-2004 10:36
even off-topic maar mag de volgende constuctie dan ook?:

Het geld dat je verdiend met je drive-in investeer je onmiddelijk in nieuwe apperatuur. Dit zijn onkosten en je hoeft dus geen belasting te betalen. Op een gegeven moment verkoop je heel de handel en strijk je dus alsnog een fiks deel van het geld op (uiteraard wat waardevermindering maar toch).
The return of the BoomBap
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-3-2004 10:47

jelmer schreef:

Het geld dat je verdiend met je drive-in investeer je onmiddelijk in nieuwe apperatuur. Dit zijn onkosten en je hoeft dus geen belasting te betalen. Op een gegeven moment verkoop je heel de handel en strijk je dus alsnog een fiks deel van het geld op (uiteraard wat waardevermindering maar toch).
Zo werkt de winstberekening niet. Als ik een versterker van € 2.000 koop heb ik geen € 2.000 kosten, want ik moet afschrijven. Als deze versterker 5 jaar meegaat en daarna nog € 400 waard is heb ik in die 5 jaar ieder jaar (2.000-400)/5=320 euro kosten. Verkoop ik hem na die 5 jaar niet voor 400 euro, maar voor 500 dan heb ik 100 euro winst.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
2-3-2004 10:48
duidelijk, dank je wel.
The return of the BoomBap
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
2-3-2004 18:53
Ik doe het gewoon via een contract.
Vanaf iemand ons wil boeken sturen we dat contract op (of gaan we even langs)
Dan bespreken we de prijs en laten we hem dat ondertekenen.
(daar staat onder andere in: als iets gebroken wordt door een van de aanwezigen, moet de organisator daarvoor opdraaien, ..)

=> dat contract is eigenlijk meer gewoon iets als een principe. Indien er iets gebeurt voelt de verantwoordelijke zich dan ook echt verantwoordelijk.

dus als iets gecancelled wordt.. (staat er ook op) hebben we recht op het overeengekomen bedrag.

zyrax
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
Mad-thijsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-10-2003
Laatste: 3-7-2007
Berichten: 24
3-3-2004 13:54
Ik heb dit een tijdje geleden ook zelf gehad. al een maand van tevoren werden wij gebeld. Een halve week later kregen we echt de bevestiging, ook van het bedrag.
Op de dag van het feest (we waren net aan het inladen) kregen we een telefoontje dat ze per ongeluk 2 drive-ins hadden gereserveerd. Na wat protesteren hebben zij nog overlegd, maar omdat ze de andere drive-in al vooruit hadden betaald wilden ze toch díe drive-in hebben. Hij heeft 100x zijn excuses aangeboden en probeerde verder overal onderuit te komen, maar na flink aandringen heb ik toch nog 50 euro van hem gekregen (150 euro was afgesproken).

Dit was voor mij al de tweede keer, dus ik ben van plan om ook met contracten te gaan werken, terwijl ik dat op zich vervelend vind. Ik hou er zelf van om gewoon vertrouwen in mensen te hebben
TeknoknightsStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-2-2004
Laatste: 26-9-2017
Berichten: 571
3-3-2004 15:24
Vorig jaar deden we dat dus niet.
Er was eens een fuif voor een hockeyploeg die we mochten draaien, maar een dag voordien belt die organisator om het af te zeggen. Opeens vond meneer de prijs te hoog. Jorre heeft toen een heel kwade boodschap ingesproken op z'n voicemail en die man deed het haast in z'n broek omdat hij dacht dat ie 20 jaar of zo was :) Terwijl hij toen maar 15 was :) Ik heb me ziek gelachen! Wel geen geld gezien toen sad :( maar we konden ook niks bewijzen.

Zyrax
(nogmaals: dat contract is niet gedekt of zo, gewoon zelf opgesteld, maar het gaat om het principe.)
Jumping is not a crime. It's just hilarious.
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
3-3-2004 15:48
Ik boek zelf met grote regelmaat DJ's (ben programmeur van een club) en draai zelf ook vrij veel. Contracten doe je met mensen waar je nooit eerder mee gewerkt hebt. En dan niet te uitgebreid. Hoeft ook allemaal niet te officieel (door advocaten gecontroleerd etc.). Je kunt een kopietje van een bestaand contract maken. Misschien wil Tom wel een link naar zijn contractje plaatsen.
Vooruitbetalen: niet doen. Er is een soort ongeschreven regel dat je daar alleen om vraagt als er meer dan E 1000,- kosten vooraf zijn voor een show. Als iemand bij mij zijn 'kleine' gage vooruitbetaald wil krijgen, dan doe ik dat sowieso niet. Eerst leveren, dan vangen.
Nog fijner is het om gewoon met betrouwbare klandizie te werken en dat kun je vrij snel zelf inschatten. Ik heb zelf 7 jaar in een veel spelende band gezeten en draai nu al weer een jaar of 3 en heb nog nooit een boeking gehad die niet doorging op meer dan 700 shows. Bij twijfel, een hoop 'bla bla', vaak bij studenten of sprotclubs contract sturen, iets hogere prijs noemen. Krijg je het getekend retour: fijn, anders: jammer.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
3-3-2004 16:22

Elcee schreef:

Misschien wil Tom wel een link naar zijn contractje plaatsen.
Misschien dat Tom dan ook zijn geïnvesteerde kosten van iedereen kan vangen? shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)