Forum > Geluid

Plan nieuwe school installatie.

(77 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-8-2024
Berichten: 1207
15-2-2004 20:35
Uhm Maarten,
Hij heeft wel gelijk hoor, meestal wordt er voor de gitaarversterker een mic gezet en gaat die naar de tafel, zo behoud je de klank van de gitaarversterker.
Een gitarist koopt immers zijn versterker toch juist om de expliciete klank, eigenlijk elke versterker heeft wel een eigen klank vandaar mic voor de versterker en dan naar de tafel.
Darth Crossfader
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
15-2-2004 20:35

Mezz schreef:

mm een gitaarversterker met een DI, kun je beter de versterker van het poium afmieteren en gewoon de gitaar rechtstreeks inpluggen, is nog minder kabels ook. Alleen zullen er heeeeeel veeeeel gitaristen niet blij mee zijn.
omdat de klank van de speakers versterker, interne effecten preamps enzo worden overgeslagen. zet er gewoon een SM 57 voor.

kijk voor het geluid na een tweede hands d&b setje, heb je duizend jaar langer duizend keer beter geluid van. (vergeet er geens stevige limiter tussen te gooien)
Nee, helaas kan dat niet. Ookal zge ik ieder jaar dat het overdreven is, staan er toch iedere keer 5-6 gitaarversterkers op het podium. Dis ipv versterkers is niet mogelijk. NOg mooier zou zijn versterker met mic EN di maar dat is weer een budgetaire kwestie.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
15-2-2004 20:36

sylvia schreef:

En wat is jouw rol precies in dit verhaal?
We hebben met leraren deze set gekozen, en ik bedien het met wat anderen.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 3-8-2024
Berichten: 998
15-2-2004 22:02
Maar wat ik uit jou post begrijp: mag jij beslissen waar de school zijn geld aan uitgeeft? Jij als leerling die over enkele jaren weg is bij die school mag dus zomaar even het komplete budget van de school uitgeven?????? shocked 8O

Of gaat dit alleen maar om een advies van jou aan de school? Dus dat jij de school op een presenteerblaadje alle benodigde spullen incl de kosten aanbied, en dat de school (directie) dan kijkt wat er aangeschaft gaat worden?
Dance the night away!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 5-8-2024
Berichten: 1207
15-2-2004 22:03
Ik denk het laatste, zou wel erg mooi worden als je met het geld van school mocht gaan shoppen laugh :D
Darth Crossfader
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
15-2-2004 22:28
1 x bewerkt. Laatst door ME op 15-2-2004 22:30
Nog een maal, volgens mij steek je geld in de verkeerde dingen. Goede processoring, limiting, compressie is heel belangrijk bij live muziek. Live muziek is namelijk anders dan een drive-inn. Er zitten namelijk een VEEEEEEL grotere dynamiek in live muziek. Zonder compressie op zang klinkt de muziek al snel "dun" en valt de muziek een beetje uit elkaar. Zonder limiting gaan je speakers zo stuk (hoge pieken door hoge dynamiek). En als laatste gaat het heel snel rondzingen zonder goede "uitfluiting". Je kan dit zelf doen maar dan heb je 4 grote 31 bands EQ nodig (= duur). Maar ook een goede processoring kan dit doen (= goed en goedkoop).

Steek je geld dus vooral in een goede digitale processoring in plaats van 30 mics en een gigantische mengtafel. Ik doe liever een show met 10 microfoons en goede effectapparatuur en processoring (dan doen ze maar samen). Dan met 30 microfoons.
de mixer wordt waarschijnlijk een degelijke A-H en zo slecht zijn die speakers nou ook weer niet.
Het gaat erom dat die speakers actief zijn. Meestal zijn de versterkers dan een beetje onderbemeten (om de speakers heel te houden), maar bij live muziek heb je meestal juist stevige versterkers nodig. Ook is actief in vaste installatie juist niet handig. Als een versterker netjes kan opbergen in een kast dan maak je hem toch niet vast aan een trillende luidspreker....
Verder schijnen die eon's beetje schel te zijn maar daar heb ik absoluut geen ervaring mee.
Kennelijk heb jij er ook niet echt verstand van
Gitaarversterkers hebben nooit een line out (naar mijn weten). Heeft ook een reden. Deze versterkers zorgen altijd voor een lekkere ruis. Gitaar direct aansluiten gebeurt ook heel weinig. Ten eerste omdat de gitarist zichzelf wil horen en ten tweede omdat gitaarversterkers allemaal hun eigen "sound" hebben.

Daarnaast: Weet je zeker dat nou jou nog genoeg andere zijn die met compressors om kunnen gaan? Bij ons op school namelijk groot probleem.

Ik val jou niet aan, maar geef gewoon mijn advies.
wink ;)
correct me if I'm wrong...
ImcoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2003
Laatste: 3-8-2024
Berichten: 998
15-2-2004 22:30
Ik vind het allemaal prima, maar ik wil wel graag weten hoe de vork in de steel zit in dit topic. Als Mov gewoon even zegt dat het om een advies gaat, welk budget hij heeft en dat het voor de school dus nog helemaal niet vast staat of ze dat dan ook daadwerkelijk gaan aanschaffen ben ik tevreden.
Dance the night away!
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
15-2-2004 22:37
Als eerste, dit is door een leraar bedacht die ook het budget wist. Die heeft dit met ons overlegd en wij hebben wat dingen weggehaald en toegevoegd. Zo is het dus. Er zijn zoveel mics en kanalen nodig dat er geen gel dmee rover is voor limiters compressors eqs e.d. Misschien dat er voor een behringer e.d. eqtje nog iets over is maar meer echt niet. Bijna elke versterker heeft een line out in ieder geval moet ik ze zonder line out nog tegenkomen, heb zelf ook heel wat gekeken en vergeleken (speel zelf bas) en ik heb het nog niet zonder gezien.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
MEStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-1-2003
Laatste: 2-12-2009
Berichten: 358
15-2-2004 22:45
Op bass zit ook wel degelijk een uitgang. Gitaar meestal niet. Kijk maar op site van marshall. Geen één line out te vinden. Maar ach. Eindeloze discussie.

Ik blijf er bij dat je in de verkeerde dingen geld steekt. Als het budget te klein is breid dan langzaam uit. Maar koop de belangrijke dingen wel goed en op de groei. Dus goed mengpaneel en goede boxen en goede processoring. Heb je dat dan heb je een basis die jaren meegaat. Later komen dan wel die 30 Mics en tot die tijd kunnen ze best samen doen of gewoon met "overall" microfoons werken.

Hier op onze school doen ze het ook de hele tijd, zo goedkoop mogelijk draadloze microfoons kopen en er dan na een jaar achterkomen dat het voor geen meter werkt. Nu weer nieuwe speakers die weer veel te klein zijn. Maar ach. Voor een school zijn die hoge bedragen gewoon eng.
correct me if I'm wrong...
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
15-2-2004 22:59

GoeieGast schreef:

Als eerste, dit is door een leraar bedacht die ook het budget wist. Die heeft dit met ons overlegd en wij hebben wat dingen weggehaald en toegevoegd. Zo is het dus.
En wat is het budget?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)