Forum > Off-Zone

Sh*t postbode, bij pakketten

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
FossaltaStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-12-2001
Laatste: 11-3-2013
20-1-2004 20:21

PatrickK schreef:

Ach, het kan allemaal nog wel erger hoor.
C*onrad verzend niet via TPG, maar via SelectVracht.
Hier gaat het gewoon met de TPG... bestel je als bedrijf of als particulier???

Fossalta
PatrickKStandaard Lid
Sinds: 24-4-2003
Laatste: 14-6-2011
20-1-2004 20:52
Particulier.
Misschien dat het nog per plaats uitmaakt?
-- Let's do it my way and get it right the first time --
QuincManStandaard Lid
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
20-1-2004 21:44

Roytje schreef:

neej, das logisch ja. Je wilt voorkomen dat je het zelf op moet halen en dan neem je een postbus, zodat je het alsnog zelf op moet halen shocked 8O!
wij halen het op omdat meerdere malen is voorgekomen, dat ze gewoon geen zin hadden om af te leveren...
Mr. EdieStandaard Lid
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
20-1-2004 21:47
Heb ik nog nooit gehad, de meeste pakketjes hier worden afgeleverd door TPG POST, en dit doen ze prima, en meestal is een kennis degene die ze hier afleverd! ;-)

En tsjah, als ik postbode was deed ik juist wel ff aanbellen enzo, lig je met dat ding te zeulen...
SylviaEx Lid
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
20-1-2004 22:25
Sorry hoor, maar ik blijf erbij dat je met serieuze klachten bij TPG moet wezen en dat we niet hier een compleet topic over hoeft hoeven te kliederen. Het is immers alleen maar een opeenstapeling van klachten, zonder een denkbare oplossing.

Overigens; ik heb 2 jaar lang voor TNT klantenservice aan de telefoon gezeten op KZM (= Klein Zakelijke Markt, en dat is inclusief particulieren, de meeste van jullie dus, aangezien alles hier kennelijk naar huisadressen wordt gestuurd), en had meermaals per dag mensen aan de lijn met dit soort verhalen.

En, echt waar hoor, er ZITTEN chauffeurs bij TNT en Post waar de honden geen brood van lusten, ik weet het, jullie hebben gelijk. En ongetwijfeld spreken jullie allemaal de waarheid en is jullie een groot onrecht aangedaan, maar in de praktijk is en blijft het zo dat een chauffeur hoe dan ook zelf de l*l is als-ie een pakketje niet aflevert. Hij moet het mee terugnemen naar een depot/steunpunt, terug inscannen, in een kooi zetten, en de volgende dag kan-ie weer langsrijden. Het kost hem hoe dan ook meer tijd.

Navraag bij de chauffeur in kwestie bij dit soort klachten levert regelmatig een heel interessant beeld op, zoals verkeerde adressering, ontbreken van huisnummers op gebouwen, zes deurbellen zonder namen erbij op hetzelfde adres, niet of slecht functionerende deurbellen, mensen die de ene keer kwaad zijn als je iets NIET bij de buren aflevert (of op een oprit achterlaat), en de keer erna zeuren als het WEL is gedaan. Bovendien wil je niet weten hoe vaak mensen beweren dat er niet is aangebeld, terwijl ze in werkelijkheid éven onder de douche, aan de telefoon, bij de buren of in de buurtwinkel waren.

De tip van Tom nog de beste. Klantenservice TPG is nogal, hm, beroerd en bureaucratisch. Jouw klacht op een formuliertje gaat nergens toe leiden. Dus je belt gewoon naar de PTT Post vestiging in jouw buurt en je vraagt naar de vestigingsmanager, dat houdt de lijnen lekker kort. Maar zorg wel dat je verhaal klopt wink ;) .
VisjeStandaard Lid
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 11-7-2005
20-1-2004 23:22

Diederik schreef:

Ben toen direct naar het postkantoor gegaan (vlakbij, en het was aan het einde van de middag) en heb toen maar even direct het pakketje opgeeist.
L*l achter de balie: ja meneer, het is er wel, maar u kunt het pas morgen meenemen. Nou dan heb je aan mij een hele slechte met zulke ongein, dus ik heb die sjaggerein toch wel even duidelijk gemaakt dat ik het hebben wilde en niet eerder weg ging wink ;). 't is nog gelukt ook happy :)
wat hebben mensen toch veel geduld sad :(
MassiveStandaard Lid
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
20-1-2004 23:23
Sylvia -> Hehe... dit vind ik netjes

Opperen dat dit topic weinig tot geen nut heeft,
en dan zelf met informatie komen die toch een hoop duidelijk maakt laugh :D

ok, we schieten d;r niks mee op... maar de volgende keer krijgt die arme tpg-bezorgen van mij een schouderklopje... we hebben geen straatnaambord razz :p

[edit] ff naam d'r bijgezet, visje zwom ertussen [/edit]
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-11-2024
20-1-2004 23:44

sylvia schreef:

De tip van Tom nog de beste.
Ja, ja, houd die tips van tom maar in de gaten laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
21-1-2004 11:17
Ik moet zeggen dat ik, door de bank genomen, erg tevreden ben over TPG post. Als je ziet dat we tegenwoordig zo'n 400 zendingen per maand versturen waarbij maar bij 1 op de 2000 (ruwweg) iets fout gaat dan vind ik dat een nette score. Daar kunnen DHL (voorheen VG&L) en vele anderen nog een puntje aan zuigen. Het enige waar het wel wat vaker fout mee gaat is het innen van remboursen (maar da's iets waar ik alleen last van heb en de klant niet (op het postale rechercheformulier na dan natuurlijk)).

Rond de feestdagen gaat het wat vaker fout. Dan worden er meestal tijdelijke krachten ingehuurd. Die krachten missen de motivatie om elk pakketje correct te verwerken... Ook gebeurt het wel eens dat TPG de afhandeling uitbesteedt. Ook in dat geval lopen dingen dan wel eens anders dan het TPG protocol voorschijft.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YoghurtStandaard Lid
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
21-1-2004 11:22
Viel me inderdaad ook al op...al van gend & loos wagens hadden ineens een DHL sticker....

Tot op heden goeie ervaringen met TPGpost gehad..

grtz,

Terug naar forum Reageer (zonder quote)