Forum > Licht

showmaster 24 | Verwijder progamma

(54 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
29-2-2004 15:50
ik heb dat ding in bestelling staan en begreep van anderen die em kochten dat er geen nl handleiding bijzat.
en mijn enels is nou niet zo top..
maar goed het volgende wil ik alvast weten:
er zitten al programma's in.
ik gebruik van de bovenste 12 kanalen 8 voor parren.
kunnen deze 8 dan een leuk programma aflopen zonder dat er echt 12 aan moeten hangen.
en op de onderste twaalf komen scans. die wil ik met de hand blijven bedienen, terwijl de parren gewoon doorgaan.
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
29-2-2004 16:01
dat gaat niet. de onderste 12 banks kun je niet bedienenen in "live" mode

Ik zou de scans op de bovenste bank doen. en je parren daarna. Zo kun je je parren proggen en een programmaatje laten aflopen, maar je kunt nog wel in je live mode met je scans spelen in je bovenste bank
...
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
29-2-2004 16:15
dus de scans in de bovenste en parren in de onderste.
dan lopen de parren gewoon door en de scans niet.
zijn deze ook onafhankelijk van elkaar te bedienen?
dus een progje voor 8 parren en een progje voor de scanners?
oh ja en is dat programeren lastig of is dat te doen in een paar uurtjes?
wordt namelijk mijn eerse dmx tafel :)
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
29-2-2004 16:19

Martin rs schreef:

dus de scans in de bovenste en parren in de onderste.
dan lopen de parren gewoon door en de scans niet.
zijn deze ook onafhankelijk van elkaar te bedienen?
dus een progje voor 8 parren en een progje voor de scanners?
oh ja en is dat programeren lastig of is dat te doen in een paar uurtjes?
wordt namelijk mijn eerse dmx tafel :)
Voor de parren kun je simpele chases maken, die lopen dan lekker door, terwijl jij met je scans (handmatig) aan het spelen bent. Zowel voor parren als scans kun je chases(progjes) maken. die heb je binnen 5 minuten geschreven. Het programmeren van een scenesetter is a peace of koekie. Even de handleiding doorspitten en je bent er al uit. mocht je hulp nodig hebben dan kun je het altijd vragen wink ;)
...
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
29-2-2004 16:20

Martin rs schreef:

dus de scans in de bovenste en parren in de onderste.
dan lopen de parren gewoon door en de scans niet.
zijn deze ook onafhankelijk van elkaar te bedienen?
dus een progje voor 8 parren en een progje voor de scanners?
oh ja en is dat programeren lastig of is dat te doen in een paar uurtjes?
wordt namelijk mijn eerse dmx tafel :)
Ja, waarom zou je niet twee verschillende programma's kunnen maken? En het progammeren heb je in een kwartiertje wel onder de knie hoor...
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
29-2-2004 16:32
Top reacties allemaal
ik ben toch blij met me lichtafel die ik heb besteld kan nie wachten tot ie er is :)
en voor bank 1 en bank 2 verschillende programma's is dus ook geen probleem.
de standaard dingen die erin zitten die kan je dus niet gebruiken voor 8 parren omdat het 12 banks is?
of is het zowieso beter zelf wat te creeren?
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
29-2-2004 16:39

Martin rs schreef:

Top reacties allemaal
ik ben toch blij met me lichtafel die ik heb besteld kan nie wachten tot ie er is :)
en voor bank 1 en bank 2 verschillende programma's is dus ook geen probleem.
de standaard dingen die erin zitten die kan je dus niet gebruiken voor 8 parren omdat het 12 banks is?
of is het zowieso beter zelf wat te creeren?
Standaard progjes? Die zitten er naar mijn weten niet in?! Maar een chase voor 8 parren heb je in 30 sec geschreven. heel simpel. ik zal het ding even in het kort uitleggen in jou geval

Bank 1 - 12 (Boven):

Hier zitten je scans onder en een deel van je parren. Zit je in prog mode dan kun je met de bovenste zowel de onderste bank progjes maken. Heel simpel te doen. Je progjes zet je op je onderste bank

Bank 12 -24 (Onder):

Hier zitten in progmode het laatste gedeeltje van je parren. Zoals hierboven staat vermeld kun je in progmode de dingen die onder deze bank zitten makkelijk benaderen en proggen. Ga je naar Live mode, Dan staan hier ipv je parren, je programma's en standen die je hebt geschreven. je kunt nog wel bij je bovenste bank met scans en een gedeelte parren maar wat er na fader 12 komt kun je niet benaderen in live mode.

zo een beetje duidelijk? wink ;)
...
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
29-2-2004 16:44
ehhhh.
ik wou 8 parren onder en de scans boven.
dus 9 t/m 12 ga ik niet gebruiken.
van programeren snap ik ff niks maar dat lees ik overnieuw wanneer ik de tafel hier heb staan en dan ga ik aan de knoei.
het is in ieder geval mogelijk en das voor mij het belangrijkste :)
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
29-2-2004 17:18
Hoe programmeer ik een showmaster?

Allereerst moet je je tafel leeg maken. Druk op mode select tot je bij 1-24 single / Preset park aankomt. Houd record ingedrukt en druk op de flashknoppen van de faders. 1, 4, 2, 3 in. Laat record los en alle ledjes moeten gaan flikkeren

Nu moet je eerst de record mode "activeren" houdt record ingedrukt en druk achtereenvolgens op de flashknoppen van fader 1, 6, 6, 8. nu gaat het rode ledje boven record branden.

Om een stand in te voegen:

Druk op "mode select" totdat je bij "1-24 single, preset park" aankomt.

Nu zit je in het "record menu". Nu kun je met de faders waar je parren onderzitten standen gaan programmeren. Je wilt bijvoorbeeld dat je parren met zn allen onder fader 13 staan. Dan zoek je op onder welke fader de parren zit. Je zoekt hem op en beweegt de fader naar 100 %. druk nu op "Record" .

Nu moet je je stand ergens onder zien te plaatsen. Houd record ingedrukt en druk bijvoorbeeld op de flashknop van fader 13. nu staat je "stand" onder fader 13

Druk nu weer op mode select totdat je in CHNS/Scenes uitkomt. Zet nu fader 13 open en als het goed is gaan je parren branden

een chase proggen:

Druk wederom op "mode select" totdat je bij "1-24 single, preset park" aankomt.

Nu zit je in het "record menu". Nu kun je de faders waar je parren onderzitten chases gaan programmeren. Je wilt bijvoorbeeld dat je parren met zn allen onder fader 14 een looplichtje (chase) doen. Dan zoek je op onder welke faders de parren zit. Je zoekt de 1e par op en beweegt de fader naar 100 %. druk nu op "Record" gevolgd door "step". Fader van de par naar beneden en zoek de volgende par op. fader naar 100 %. Druk op "record" gevolgd door "step". herhaal dit proces totdat je alle parren hebt gehad.

Nu moet je je chases ergens onder zien te plaatsen. Houd record ingedrukt en druk bijvoorbeeld op de flashknop van fader 14. nu staat je "chase" onder fader 14

Druk nu weer op mode select totdat je in CHNS/Scenes uitkomt. Zet nu fader 14 open en als het goed is gaan je parren een chase lopen.

Intell licht gaat op dezelfde manier als hierboven alleen selecteer je ipv een par de functie van een scan of head.

groeten, William
...
Martin rsStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-12-2003
Laatste: 14-5-2013
Berichten: 163
29-2-2004 17:40
dit is wel top dus ik kan onder andere kanalen ook een b.v. een looplicht zetten.
maar het is toch ook zo dat ik op de dmx balken 13 t/m 16 aangeef en dat de lampen dan van kanaal 13 tot 16 zitten? en de overige kanalen kan gebruiken voor looplichten en overige dingen.
dus ik kan tijdens de show ook nog eens kiezen tussen geprogrammeerd en handmatig en deze ook combineren?
dat zou top wezen goh zit meer in zo een lichttafel als ik dacht :)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)