Forum > Opmerkingen

Poll?

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
4-1-2004 23:52
Misschien dat ik nu een heel gek idee ga posten,
maar ik was aan het denken om een poll samen dit idee te combineren.
Als je nu bij elk topic een soort waarderingspoll zet. In deze poll kunnen leden aangeven wat ze van het topic vinden. Bijvoorbeeld met 5 bolletjes, in oplopende waarde van "totaal waardeloos" tot "helemaal top".
Het zou bijvoorbeeld als volgt uit kunnen komen te zien:
www.student.tue.nl/h/r.l.w.lahaije/foto/idee.jpg
door een bolletje aan te klikken kunnen leden hun waardering voor het topic geven. Deze kan dan voor dat lid in zijn profiel ergens opgeslagen worden, en elke keer dat hij het topic leest kan hij zijn waardering ervoor zien en aanpassen.
Tevens kunen de mods dan van elk topic een soort gemiddelde waardering laten uitrekenen, en zo een soort hulp hebben bij het sluiten/openhouden van het topic.
Wat er niet moet gebeuren is dat leden ook de gemiddelde waarderen kunnen zien. Dit zal namelijk de betrouwbaarheid niet ten goede komen.
Waar je tevens aan kan denken is om de poll van een topic waarin twee weken niet meer gepost is te resetten. Als hij later onnodig, of juist met een zinnige post omhooggekickt wordt start er automatisch een nieuwe poll, en beinvloeden oude resultaten de niewe niet.
Lost in Music
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
5-1-2004 00:01
een waade oordeel geven, is heel subjectief.
Voorbeeldjes:
* Waar hecht iemand waarde aan?
* Hoe kan iemand met weinig verstand van geluid, de waarde van een topic beoordelen?
* Straks gaat een of andere oetlul het weer even uitleggen hoe het moet met krachtstroom, doet het verkeerd, word positief beoordeeld door een stel andere no sense typjes omdat ze al lange tijd die info zoeken, en daarna vallen er dooien vanwege die goeie beoordeling, want dan zal het wel goed zijn.......
* Als iemand een persoon niet leuk vind, is het al gauw waardeloos
* Als iemand veel aanzien heeft, dan zal men niet gauw een negatief waarde oordeel durven geven.....
* En ga zo maar door.

Dus een poll om topics te beoordelen, lijkt mij niet echt verstandig.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
5-1-2004 00:12
Nou... Ik moet zeggen dat ik zelf wel vaker met dit idee heb lopen spelen MAAR dan op het niveua van een post (en dus niet het gehele topic). Stemmen kan dan alleen gebeuren door de VIP leden (sorry).

Daarnaast kunnen MODS dan een topic een waardering geven (van "nutteloos" tot "pareltje").

Maar, zoals ik al zei, ik heb alleen maar met de gedachte lopen spelen (meer nog niet ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 9491
5-1-2004 09:34
"Stemmingsrechten",
wat een woord shocked 8O,
zouden idd alleen gegeven kunnen worden aan mensen die weten waar ze over praten,
en ook de dicipline hebben iets niet te beoordelen waar ze geen verstand van hebben.
Vooral dat laatste is niet altijd even makkelijk....
om van je zelf toe te geven dat je ergens geen verstand van hebt wink ;)

Het is een moeilijke materie.

En ja, er zijn bepaalde vragen over app. die heel vaak terug komen,
de antwoorden zijn dan ook steeds hetzelfde.
Misschien dat het in de toekomst wel iets is om een "knowledge base" aan te leggen, waarna we kunnen verwijzen.
Maar daar moet je wel tijd voor, en verstand van hebben,
om het in te delen,
overzichtelijk te maken,
en up to date te houden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
5-1-2004 11:49
Ik bedoelde het ook meer als hulpmiddel voor de mods. De beslissing om een topic open te laten of dicht te doen blijft bij hun liggen. Daarom moet je leden ook niet de gemiddelde waardering voor een topic laten zien.
Tevens zullen de meeste leden het te veel moeite vinden om voor elk topic een waardering te geven. Wat je krijgt, is een klein groepje dat elk topic consequent beoordeeld, en de rest zal alleen zijn waardering ervoor geven als het of heel erg "slecht" is of ze het heel erg interessant vinden.
Maar voordat deze situatie bereikt is, zullen we een paar maanden verder zijn. Zolang het nieuw is zullen leden het gewoon leuk vinden om bij elk topic hun waardering te zetten.

Dré schreef:

Nou... Ik moet zeggen dat ik zelf wel vaker met dit idee heb lopen spelen MAAR dan op het niveua van een post (en dus niet het gehele topic). Stemmen kan dan alleen gebeuren door de VIP leden (sorry).
Of er wordt gewoon gescheiden gekeken wat de Vip-leden er voor waardering voor geven, en wat de leden ervan vinden.
Lost in Music
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
5-1-2004 18:05

Dré schreef:

Nou... Ik moet zeggen dat ik zelf wel vaker met dit idee heb lopen spelen MAAR dan op het niveua van een post (en dus niet het gehele topic). Stemmen kan dan alleen gebeuren door de VIP leden (sorry).

Daarnaast kunnen MODS dan een topic een waardering geven (van "nutteloos" tot "pareltje").

Maar, zoals ik al zei, ik heb alleen maar met de gedachte lopen spelen (meer nog niet ;-)
Heee, dat heb ik hier ook ooit gepost op het forum. Maar ik geloof dat er toen nogal negatief werd gereageerd. Ik zal even zoeken!

Edit: Heb het gevonden, nu ik het nu eens teruglees komt het wel wat anders over, maar ik bedoel ongeveer hetzelfde wink ;) !
www.new-line.nl/forum/read/?m=30765#30765
Maar dat is MIJN mening...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
6-1-2004 11:34

Roytje schreef:

Heee, dat heb ik hier ook ooit gepost op het forum. Maar ik geloof dat er toen nogal negatief werd gereageerd. Ik zal even zoeken!

Edit: Heb het gevonden, nu ik het nu eens teruglees komt het wel wat anders over, maar ik bedoel ongeveer hetzelfde wink ;) !
www.new-line.nl/forum/read/?m=30765#30765
Aaah. Dan is mijn idee dus gebaseerd op jouw idee ;-)

Shit, moet er weer een (c) Roytje bij komen te staan laugh :D
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
6-1-2004 15:07
Een kratje bier is ook goedwink ;)

Naja, ik bedoel dus dat ik het wel een goed id vind!
Maar dat is MIJN mening...
QuincManStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-8-2003
Laatste: 15-5-2010
Berichten: 784
6-1-2004 15:08
is dit nix:

poll.dezeserver.nl

dan krijg je (hoop dat html het hier doet):

je moet dus op de links drukken waar achter Ja of Nee staat, als je daarop drukt wordt je keuze teogevoegd aan de poll.

Poll: Is dit een goede poll?
poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=6167&aid=1 Ja
poll.dezeserver.nl/vote.cgi?pid=6167&aid=2 Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik poll.dezeserver.nl/index.cgi

je moet de code dan wel een beetje bewerken:
de [url=] [/url] weghalen en [*] [*] weghalen de sup weghalen en de list weghalen ;) list hoef je dus NIET te selecteren..
DewazigeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-3-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 318
6-1-2004 19:23

Tom schreef:

"Stemmingsrechten",
wat een woord shocked 8O,
Beetje (boel) off topic

Volgens mij bedoel je toch echt "Stemgerechtigden" of "Stemrecht".
"Stemmingsrechten" is voor zover ik weet een onbestaand woord maar het zou ermee te maken kunnen hebben dat iedereen het recht heeft "in de stemming" of "niet in de stemming" te zijn.

Maar weer ON-topic?
Lost in Music

Terug naar forum Reageer (zonder quote)