Forum > Geluid

Jb-systems Cd 560

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
10-8-2005 16:10

marijn schreef:

nee! ik zeg toch dat de kwaliteit van de JB cd-spelers gewoon niet zo goed is!
Alleen baseer je die mening op ervaring met één apparaat. Daarbij kan het probleem ook nog eens veroorzaakt worden door de volgende oorzaken:

1. Lens was smerig. In dat geval mag je jezelf aankijken (gebrek aan onderhoud).
2. CD's (of CD-R's) die je gebruikt zijn van slechte kwaliteit. Bij CD-R's krijgen gebruikers het keer op keer voor elkaar (waarschijnlijk door afwezigheid van kennis der materie en totaal gebrek het alsnog eigen ge maken) de meest waardeloze flut CD-R discs te maken. Wederom in dat geval kun je de bal bij jezelf neerleggen.
3. Loopwerk was wellicht versleten. Niets gaat eeuwig mee. Een Sony KSS-213C loopwerkje zal tussen de 6 maanden (dag en nacht gebruik) en 10 jaar (incidenteel gebruik) mee gaan.
4. Mechaniek was wellicht smerig. Wederom een onderhoud verhaal.

Eigenlijk kan ik amper redenenen bedenken die passen bij je probleem, anders dan problemen waar je zelf een stevige hand in gehad zult moeten hebben.

Maar wellicht kun je e.e.a. nog wat verder toelichten om zo je statement wat meer volwaardig te maken???

PS: De meeste JB-Systems CD-spelers staan niet hoog op mijn "aanprijslijst" (combinatie van OEM en prijsstelling) maar dat neemt niet weg dat ze wel degelijk correct werken MITS onderhoud en kwaliteit van invoermateriaal gewaarborgd is (heck, de MCD-570 is nu (...) zelfs gewoon een erg leuke speler voor het geld, net als de CD-200).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MarijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 23-3-2005
Laatste: 4-9-2018
Berichten: 801
10-8-2005 16:26
ik had de lens uitgekuist enzo, dus er scheelde iets anders...
maarja,hij is allang verkocht .. dusja happy :)
mvg
marijn
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
10-8-2005 16:33
Aangenomen dat door jouw "kuisen" de lens niet is beschadigd blijven er nog zat mogelijkheden over. Zie post van Dré. Hoe dan ook wat kort door de bocht om te stellen dat alle JB Systems spelers dan wel slecht zullen zijn.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GBG GregStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2006
Laatste: 10-12-2008
Berichten: 20
21-6-2006 11:11
Hoi,

hier werd een hele tijd niets meer gezegd, ik zou graag het onderwerp terug boven water halen. Ook ik kan nu een JB MCD560 kopen aan een heel schappelijke prijs (€100). Maar, ik wou een aantal dingen weten, wat vinden jullie er van? Van de prijs? Van de speler, ... Ik weet dat jullie allemaal jullie mening hierboven reeds staat, maar we zijn ondertussen een jaar verder, de technologie is mee geëvolueerd. Dus misschien raden jullie me nu iets heel anders aan!

Groeten Greg

[EDIT]

Nog een klein vraagje. Is "Instant-start" hetzelfde dan wat ze nu "fader-start" noemen bij JB!?
SCX 700 - Robo 218 - Extreme 250
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
21-6-2006 12:21
De meningen rond JB systems blijken nogal te verschillen. Er zijn vrij veel mensen die de producten als "slecht" zien. In mijn ogen zijn die mensen verkeerd. Ik ben dus eigenlijk wel een beetje een voorstander van JB. (het gaat hier over CD-spelers)

Waarom? Ik weet uiteraard ook dat er betere materie op de markt is, maar dat gaat dan ook wel samen met een hoge(re) prijs. De prijszetting van JB is prima in orde. De kwaliteit van de producten is eigenlijk zeer hoog, ALS JE KIJKT NAAR DE PRIJS die je er moet voor neertellen. Ik vind het absoluut niet nodig om JB uit te sluiten in de lijst, want m.i. is JB nog steeds top in zijn klasse, namelijk budgetmaterie.

Als je een basic CD-speler zoekt, en je wil er niet veel aan uitgeven, maar je wil toch een degelijke speler, dan zit je goed bij JB.

Ik wil ook wel even zeggen: Het is niet omdat er hier op het forum iemand met een slechte ervaring wat betreft JB iets neerschreeft, dat je plots alle producten als zijnde slecht moet gaan bekijken. Wil je dan misschien ook even opzoeken hoeveel mensen er al problemen hebben gehad met Denon CD-speler? Niet minder dan met JB hoor.

Ik heb door de jaren vrij veel JB CD spelers verkocht, en slechts af en toe komen ze terug voor herstelling. Vaak wil dit dan nog enkel zeggen dat je het stof een keer moet verwijderen. Echte defecte spelers, waar vervanging nodig blijkt te zijn, komen zeer weinig voor. Spelers die in de garantieperiode terugkomen, daar moet je ook wel even op wachten vooraleer je zo'n geval ziet. Ik wil uiteraard wel zeggen dat de spelers niet perfect zijn, want er zijn wel degelijk herstellingen, maar dit valt in mijn ogen toch wel enorm mee. En zeker als je gaat vergelijken met andere merken. Ik krijg minstens evenveel Denon spelers voor reparatie binnen. Op zich niets mis mee, ware het niet dat deze spelertjes wel een pak duurder zijn als JB. En dit is niet enkel met Denon zo, maar uiteraard ook met andere merken. Dit argument zou ik toch laten meespelen.

Denk er ook even aan dat een Denon CD-speler in wezen een pak goedkoper zou kunnen zijn. Je betaalt weldegelijk een heel deel aan de naam... Het is dus niet zo dat een Denon player, omdat hij minstens het dubbele kost van een JB, ook dubbel zo goed zal presteren, en een dubbel zo goede kwaliteit zal leveren, verre van zelfs...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
21-6-2006 12:47

prosoundandlight schreef:

De meningen rond JB systems blijken nogal te verschillen. Er zijn vrij veel mensen die de producten als "slecht" zien. In mijn ogen zijn die mensen verkeerd.
Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat je hun mening als verkeerd ziet. Om mensen gelijk maar als verkeerd te bestempelen gaat namelijk wel erg ver... ;-)

Verder is het al verschrikkelijk vaak gezegd dat je niet zozeer naar het logo op de behuizing moet kijken maar elk product af moet rekenen op z'n eigen kwaliteiten!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
21-6-2006 13:35

prosoundandlight schreef:

De meningen rond JB systems blijken nogal te verschillen. Er zijn vrij veel mensen die de producten als "slecht" zien. In mijn ogen zijn die mensen verkeerd.

[citaat van Dré schreef:

Ik neem aan dat je bedoelt te zeggen dat je hun mening als verkeerd ziet. Om mensen gelijk maar als verkeerd te bestempelen gaat namelijk wel erg ver... ;-)
Uiteraard... :-) die mensen zijn verkeerd... met hun mening (in mijn ogen).

Dré schreef:

Verder is het al verschrikkelijk vaak gezegd dat je niet zozeer naar het logo op de behuizing moet kijken maar elk product af moet rekenen op z'n eigen kwaliteiten!!!
Dat is zeker waar! Het gaat hier dan ook duidelijk over CD spelers! Maar toch zullen de meeste mensen, om kritiek te geven, nog steeds een merk bekijken, en niet een product. Er zijn mensen die afhaken wanneer ze de naam JB horen. Dit is enkel en alleen omwille van de naam, en zelfs niet van een bepaald segment (bepaald product) van de markt (binnen het merk). Mijn kritieken doelden eigenlijk op die groep mensen...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
GBG GregStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2006
Laatste: 10-12-2008
Berichten: 20
26-6-2006 00:20
Bedankt voor de reactie, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Is het even mogelijk dat iemand zich daar over uit spreekt. Wat 'True Instant Start' betreft weet ik alles al. wink ;)
Maar is het misschien mogelijk te zeggen of het te doen is voor die prijs van 100 en waar ik op moet letten als ik de speler eens ga testen!?

Groetjes Greg
SCX 700 - Robo 218 - Extreme 250
GBG GregStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-4-2006
Laatste: 10-12-2008
Berichten: 20
30-6-2006 00:19
niemand die me iets kan bijleren???

jammer!
SCX 700 - Robo 218 - Extreme 250
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
30-6-2006 08:35
Kijk, of je bereid bent een bepaalde prijs aan een bepaald toestel te willen geven, is een eigen keuze, zeker op de tweedehandsmarkt. Deze markt bestaat nog meer uit een kruising van vraag en aanbod. Je kan afdingen, wat je bij nieuwe toestellen niet echt moet proberen. Hier is het zo dat de verkoper een vraagprijs opgeeft, en dat er kopers een gepast bod zullen uitbrengen. Van die verschillende biedingen zal de verkoper het beste bod houden. In deze situatie kan je dus waarschijnlijk van de prijs van de CD-speler nog iets afkrijgen.

Los van dat is 100 euro geen slechte prijs, maar alles hangt daarbij af van de staat van het betreffende toestel. De nieuwprijs is een dikke 320 euro, dus lijkt 100 euro mij een doenbare vraagprijs. MAAR, dan moet je er wel zeker van zijn dat je niet na de eerste "speelweek" al kosten moet maken aan nieuwe onderdelen. Dat is dan ook meteen waarop je moet letten bij de eventuele aankoop. Aan een CD-speler kan je nog min of meer zien of hij vaak gebruikt is geweest, en hoe, hoewel dat natuurlijk nog altijd geen garantie is.

Indien de speler heel vuil oogt, waarmee ik wil zeggen: stoffig, bekrast langs alle kanten, rubbertopjes die aan vervanging toe zijn, ..., tja, dan ben je zelf waarschijnlijk wel slim genoeg om te weten dat je de speler beter kan laten staan. Ziet de speler er nieuw uit, dan is de kans ook heel groot dat het binnenwerk nog in goede staat is, maar zeker ben je uiteraard nooit.

Dus waarop let je? Op de staat, natuurlijk technisch, maar zeker ook optisch, je kan er immers veel uit afleiden. Ook ga je natuurlijk een keer in de beide spelers een CD'tje inleggen, en kijken en luisteren hoe de laser zijn ding doet. Je kan altijd een keertje kijken hoe het ding er vanbinnen uitziet (vuil of proper)

Ik denk dat naargelang je de speler bekijkt, de prijs dan wel voor zich zal spreken...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)