Forum > Geluid

Jb-systems Cd 560

(29 reacties. Pagina 1 van 3)
Moderator(s): Dré
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2003 20:17
Hallo
Ik heb even een vraag over de Jb systems cd 560 dubbele cdspeler ,ik weet dat deze niet meer leverbaar is maar ik kan via een vriend 2ehands aan zon cd speler komen. Nu heb ik het forum al helemaal afgezocht naar informatie over deze speler ,maar er is eigenlijk nergens wat over te vinden. Zijn er hier mensen die het apparaat hebben of hebben gebruikt ,die mij een (kritische) mening kunnen geven? Ik weet dat het altijd beter kan maar is dit een leuk spelertje om te beginnen met mixen of kan ik beter doorsparen voor iets met true instant start e.d. Het is namelijk zo dat de speler niet te duur is happy :) en als het wat is wil ik hem graag aanschaffen. Graag reacties over de speler dus.. (Ik ga hem zeker proberen voor ik hem koop maar heb eigenlijk nooit op professionele apparaten gedraait). Alvast bedankt
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
23-11-2003 20:22
heb op het moment de cd550 tekoop staan, geloof ongeveer het zelfde? gemis van antishock is jammer, maar is zeker mee televen, voorderest vind ik de manier van vooruitspoelen zeker een goede manier, lekkerder dan 2 knoppen, display moet je aardig recht boven hangen omdat je anders niks ziet... maar lijkt me geen probleem, loop is weer een beetje nutteloos maar goed het zit er op he, toch vind ik het wel een geinig spelertje
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2003 20:29
Ej bedankt voor je snelle reactie happy :) Het is dus een leuke instap speler? Ik kan al wel wat mixen maar is het missen van een true instant start echt een gemis in vergelijking met een instant start of valt er wel aan te wennen? En kan de speler wel wat hebben als we het over schokken hebben of is 1 tikje met je vinger genoeg om hem te doen overslaan? Nog iets ,hoe gaat de speler om met gebrande ,en beschadigde cds? Voor mij is de prijs nog een hoop geld natuurlijk en ik wil liever geen spijt van mijn aankoop krijgen achteraf ,hoop dat je mijn vragen kunt beantwoorden. Alvast bedankt
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
23-11-2003 22:31
Beste begin dit jaar heb ik deze JB-speler gekocht en heb hem twee weken geleden verkocht
deze cd-speler is nog wel leverbaar hoor...
het is de 'verbeterde' versie van de CD 550
het is opzich een leuke speler maar ERG Basic
dus als je alleen plaatjes af wilt draaien en meer niet is het een leuke cd-speler
maar wil je hem mee op pad nemen of ECHT mixen, dan is deze niet geschikt
het enige wat je met deze cd-speler kunt is Pitch (16%), Loop (NIET seamless ... je hebt er niets aan) verder zit er GEEN anti shock op dus zeker niet geschikt voor drive-in, al met al een aardige cd-speler voor niet al te hoge nieuwprijs (389) maar redelijk simpel
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2003 22:41
Nou een loop is niet noodzakelijk ,maar wat bedoel je precies met ECHT mixen. Is er goed mee te mixen of niet? Ik heb een loop functie niet nodig om een mooie overgang te krijgen ,maar wat mist de speler dan echt waardoor je er niet goed op kunt mixen?

Trouwens leuk weetje ,de speler waar het om gaat in mijn geval is jouw oude speler max laugh :D
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
23-11-2003 22:45
tsjah, 'echt mixen'
sommige mensen kunnen goed mixen als ze twee plaatjes op hebben staan en de rest emt het mengpaneel kunnen doen, andere vinden het fijn dat ze met functies als 'seamless loop', 'scratch' en 'beatcutter' kunnen mixen
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
23-11-2003 22:48
Je raad de speler (voor mijn budget) dus af? Ik kan ook hele mooie spelers verzinnen die nogal duur zijn ,maar zover rijkt mijn budget jammer genoeg niet. Raad je toch aan om verder te sparen?
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
24-11-2003 14:09
Ik zou als ik jou was doorsparen voor de DAP900d. Das eigenlijk de verbeterde versie van de cd560 maar dan is het merk DAP. Ik gebruik deze speler al enige tijd met veel plezier. Hij beschikt wel over true instant start, heeft een seamless loop en 20seconden anti shock per deck. Met bekraste cd's of cd-r's doet ie ook niet moeilijk. Tis even doorsparen maar dan heb je wel een leuke speler voor niet al teveel geld happy :). Linkje: www.new-line.nl/v/11006
Waar zit de cut op dit apparaat?
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
24-11-2003 15:46
Deze speler was mij ook al opgevallen ,alleen lijkt mij echt het grote nadeel het ontbreken van de pitch bend ,iets wat ik eigelijk een must voor kleine correcties vind. Ik ga die cd 560 gewoon uittesten binnenkort. Vind ik het niks dan kan ik altijd nog doorsparen. Het apparaat is nou ook niet echt voor on the road bedoelt ,dus de anti shock zit ik niet mee eigenlijk. Die instant start daarin tegen wel. Maar om daar zoveel geld meer voor neer te tellen. Ik weet het niet ,heel erg bedankt voor jullie advies in ieder geval ,ik laat het horen als ik een keuze heb kunnen maken. Als iemand toch nog opmerkingen/tips heeft ,post ze gerust hoor happy :) Groeten
REMCO
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
24-11-2003 15:49
hoe kom jij erbij dat er geen pitch opzit, zit er gewoon op, 2 pitchbend knoppen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)