Forum > Geluid

Welke schade kan een aggregaat aanrichten.

(83 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
BoellieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 14-7-2006
Berichten: 174
5-11-2003 02:21
ik sluit mijn spulletjes niet aan op een (ongestabiliseerd/standaard) aggregaat, dat de klant dan moet zorgen dat er een zware gestabiliseerd aggregaat is, so be it
Het risico is gewoon onacceptabel het wordt dan weer klooien zoals we dat ook deden toen we zelf onze effecten in elkaar schroefde (hoezo 20 watt lampje 40 watt past ook wel wink ;) )

Leg je dit aan de klant voor dan zijn ze heus wel zo slim om dat te begrijpen.

Heb zelfs een keer mee gemaakt dat we ergens kwamen en dat er een 60Kva gestabiliseerd bakbeest stond te ronken (10,5 liter per uur)
vraagt onze opdrachtgever dood leuk; is er wel genoeg vermogen?? bij de boels zeiden ze dat het wel moest lukken en dat het de enige gestabiliseerd aggregaat was die ze hadden (en dat voor een feest van 200 personen)
dan zeg je; ehhh, ja dat moet wel lukken ja

Overgens voor het wagen probleem zou ik zoals tom adviseerd gewoon een auto versterker gebruiken, liever iets minder herrie dan je lief is, dan meer rook op de wagen dan je lief is...
gear: A&H Xone:32, 2*Akiyama Acura, Redsound Soundbite, Stanton Finalscratch 2.0, Ableton Live 5.2, Sennheiser HD-25, Syrincs M3
Dj ivanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-2-2003
Laatste: 17-1-2024
Berichten: 29
5-11-2003 15:50
Hej allemaal...

Onze geluidsset hebben we ook een keer verhuurd aan een
carnavals vereniging.
We hadden de installatie goed aangesloten en getest....
Volgende dag konden we de boel weer ophalen
Hadden ze zelf de handel al afgebroken enz enz
Wij thuis testen ..@#!%&* alle boxen kappot.
Versterkers kelukkig nog heel (1xyamaha 4500 / 1x yamaha 3500)
speakers: JBL bass dood, jbl mid-hoog ook dood.
Ik weet niet zeker of dit door de aggregaat komt,
maar de mengtavel/versterkers waren zo afgesteld dat de speakers nog te overhielden.
als je er zelf niet bij bent kun je het toch nooit verklaren hoe zoiets nou kon gebeuren.

dus voor de mensen die wel vanplan zijn om een aggregaat te gebruiken,
eerst de boel goed controleren.

greetz ivan
lets make things louder!!!
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
5-11-2003 16:26
Je mag ook wel van mij ff een kleine omvormer kopen, haalt 250 Watt... Tegen kleine vergoeding zou je hem mogen LENEN, want je woont toch in Brunssum, ik Heerlen dus... misschien 5-10 minutjes rijden wink ;)

www.skingcompany.com/detail.asp?product_ID=PRO250

Verwacht er niet al te veel van, wat je zegt; een versterker kan erop maar geen verlichting e.d...
SstarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 118
5-11-2003 16:34
Hij zij toch dat er een Mission versterker op moest, Dan snap jij toch wel dat dat NIET kan met dat dingetje van jou sad :(
Die van jou is voor een paar gloeilampen en een wekker of tv ofzo.

MVG Mark
Sommige mensen denken dat ze denken maar dat denken ze maar
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
5-11-2003 16:41
Sorry hoor, maar hij kan 250 Watt continu en de versterker staat heus niet vol open, misschien nog niet eens op de helft...

[offtopic]Als je een aggagraat gebruikt (op benzine dus) en je vraagt er wat meer van (je zet je PAR's eens ff open) moet dat ding dan ook harder gaan draaien? en komt er dan ook een ff een scheutje "zwarte" rook uit? of boeit het niet hoeveel je ervan vraagt?[/offtopic]
SstarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 118
5-11-2003 16:45
Je aggeregaat draait met een constant toerental en daar blijft ie op hangen als t goed is, wij hebben bij mij op t werk zomers ook altijd een aggeregaat.
Tbv Hulpstroom ( 90 kva ) maar die veranderd nooit van toerental als je dr wat van vraag ofzo.

En om terug te komen op jou omvormer 250 watt is gewoon te weinig ook als ie zacht staat volgens mij vliegt dat ding al in de fik door de inschakelstroom sad :(
Sommige mensen denken dat ze denken maar dat denken ze maar
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
5-11-2003 16:51

sstar schreef:

En om terug te komen op jou omvormer 250 watt is gewoon te weinig ook als ie zacht staat volgens mij vliegt dat ding al in de fik door de inschakelstroom sad :(
Hahahaha. naja. is beter dat je het weet voordat het gebeurd onder de optocht (en dat = lullig) maar ja: heb hem zelf nog nooit gebruikt (echt letterlijk nog nooit) dus weet er niets van, snap ook niet dat er geen ventilator koeling ofzit enzo...
StijnStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 7-12-2002
Laatste: 27-8-2024
Berichten: 123
5-11-2003 16:59

sstar schreef:

Je aggeregaat draait met een constant toerental en daar blijft ie op hangen als t goed is, wij hebben bij mij op t werk zomers ook altijd een aggeregaat.
Tbv Hulpstroom ( 90 kva ) maar die veranderd nooit van toerental als je dr wat van vraag ofzo.
Omdat deze 'zware' aggregaat bij jou op het werk gestabiliseerd is geeft die geen pieken en dalen. Een niet gestabiliseerd aggregaat hoor je heus wel in toerental op en neer gaan hoor, en al zeker bij kleine dingen
SstarStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 25-10-2009
Berichten: 118
5-11-2003 17:13
Ja dat denk ik wel en de motor is ook wel ff zwaarder.
Dikke perkins diesel 6 cilinder.
Dus daar is ook wat meer voor nodig om m zwaar te laten werken. wink ;)
Sommige mensen denken dat ze denken maar dat denken ze maar
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-11-2003 17:21

dj ivan schreef:

Wij thuis testen ..@#!%&* alle boxen kappot.
Versterkers kelukkig nog heel (1xyamaha 4500 / 1x yamaha 3500)
speakers: JBL bass dood, jbl mid-hoog ook dood.
blijkbaar hebben ze die grote op diesel werkende "versterker" gebruikt en je bijpassende versterkers thuis gelaten. razz :p
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)