Forum > Newbie Forum

Bouwlampen i.p.v par 56

(79 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
18-10-2003 18:23

partyfish schreef:

Een bouwlamp met trafo???
neeeej, een par lamp op 12 volt waar je dus een trafo voor nodig hebt omdat er bij de meeste mensen geen 12 volt uit de muur komt.
www.new-line.nl/v/334
happy :)
Eet nooit gele sneeuw...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-4-2004 22:03
Je ziet wel vaker bouwlampen bij low budget of beginnende discotheken. Ik vindt het echt goedkoop staan en vindt dus en par 56 o.i.d een meer "profi" uiterlijk geven. Bovendien is eventueel met rook de lichtbundel mooier om te zien.

Toch gebruikt men "veredelde bouwlampen" in de disco wereld.
www.new-line.nl/v/9147

Als je dan toch "normale" bouwlampen wil vanwege de prijs moet het met enig knutselwerk wel lukken.
Gebruik wel goede kleuren filters!

Martin.
kvm entertainment
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
11-4-2004 22:11

kvm schreef:

Je ziet wel vaker bouwlampen bij low budget of beginnende discotheken. Ik vindt het echt goedkoop staan en vindt dus en par 56 o.i.d een meer "profi" uiterlijk geven. Bovendien is eventueel met rook de lichtbundel mooier om te zien.

Toch gebruikt men "veredelde bouwlampen" in de disco wereld.
www.new-line.nl/v/9147

Als je het toch "normale" bouwlampen wil vanwege de prijs moet het met enig knutselwerk wel lukken.

Martin.
kvm ...
1. Dit oud topic kicken was niet echt nodig lijkt me, vermits je post geen enige extra waarde toevoegt.
2. Die "veredelde" bouwlampen die jij vernoemt zijn floodlights en zijn de naam bouwlamp niet waardig in mijn ogen! Floodlights (meestal met barndoors) worden gebruikt om meestal bij live-evenementen de artiesten (als front-licht -> geplaatst voor artiest : naar artiest gericht) te "verlichten" zodat ze zichtbaar zijn bij wijze van spreken. Het gaat hier dan ook over duurzame (staan meestal constant aan) lampen in een stevige behuizing met een behoorlijk wattage.
Bouwlampen zijn lampen waarvoor een volledig ander doel is weggelegd (kijk maar naar de prijs!...) en behoren niet tot de licht/geluid (PA) wereld thuis naar mijn mening.
happy :)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
12-4-2004 01:59

Dj Noise schreef:

kvm ...
1. Dit oud topic kicken was niet echt nodig lijkt me, vermits je post geen enige extra waarde toevoegt.
2. Die "veredelde" bouwlampen die jij vernoemt zijn floodlights en zijn de naam bouwlamp niet waardig in mijn ogen! Floodlights (meestal met barndoors) worden gebruikt om meestal bij live-evenementen de artiesten (als front-licht -> geplaatst voor artiest : naar artiest gericht) te "verlichten" zodat ze zichtbaar zijn bij wijze van spreken. Het gaat hier dan ook over duurzame (staan meestal constant aan) lampen in een stevige behuizing met een behoorlijk wattage.
Kwam door een nieuwe post (10-04-2004) met een slotje die naar deze verwees.(zoals Victor zij : graag verder in het bovengenoemde topic)dus vandaar.
Dat dit geen (extra)waarde toevoegt is niet geheel waar de gebruikte lamp in deze unit is de R7-s die ook wel in bouwlampen wordt gebruikt. (hoezo duurzaam) Deze lampen worden ook voor andere disco doeleinden gebruikt (o.a. ET spot) en staan dus ook continu of af en toe te branden.(aan uit)

Waar een floodlight voor gebruikt wordt is mij wel duidelijk. Dit type is echt niet veel meer dan 3 gestapelde "bouwspots" in een nette behuizing extra electronica en barndoors met gaas . Doormiddel van deze electronica kan je er natuurlijk meer mee doen.
Bouwlampen zijn lampen waarvoor een volledig ander doel is weggelegd (kijk maar naar de prijs!...) en behoren niet tot de licht/geluid (PA) wereld thuis naar mijn mening.
happy :)
Naar de prijs hoef je niet te kijken voor een degelijke bouwlamp betaal je ook stevig. Die zijn ook niet te koop bij de bouwmarkten.

Ik heb deze lamp alleen als voorbeeld genomen.
Dit soort chinese dingen kan ik dus niet meer dan het predikaat "veredelde" bouwlamp geven.
Aan het showtec type HL30608 met 4 lampen zonder barndoors is het misschien wat duidelijker te zien. de prijs van deze spots is dan ook niet veel hoger dan 4 bouwspots.

Dus waarom zou iemand met geen/weinig geld niet een bouwlampen setje kunnen gebruiken.
ik heb al gezegt dat het niet bijzonder is, maar als je geen geld ervoor hebt . . .

Martin.
kvm entertainment
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
12-4-2004 10:55
haha op de kermis zie je ook super vaak bouwlampen voor verlichting met filters ervoor precies als Dré zei met wat speling ertussen
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
13-4-2004 11:55
Dat is toch net even anders.....

Daar worden bouwlampen gebruikt om hun waterbestendigheid, je wilt geen PAR in de regen hangen. En er wordt vaak geen gebruik gemaakt van filters, maar van hittebestendig dichroitisch ( of gewoon gekleurd ) glas. Op de kermis is de bouwlamp een weloverwogen keuze.

John
I am a TimeDriver!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
13-4-2004 19:30

ideedeluxe schreef:

Dat is toch net even anders.....

je wilt geen PAR in de regen hangen.
Toch zie je dat vaak genoeg op de kermis hoor.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DjmouseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 6-2-2008
Berichten: 892
13-4-2004 19:53
er zijn ook parren die daarvoor geschikt zijn
dj mouse
nog 10 berichten en ik word VIP!!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
13-4-2004 20:11
Op de kermis heb je ook niets aan een gericht bundel. Je wilt snel je hele atractie 1 kleur maken, dan is een bouwlamp een redelijke keus. Bovendien hoeven de mensen er niet 4 uur lang in te kijken, hangt de uitstraling van een attractie daar veel minder van af en maakt het niet uit dat het verblind.

Dus zoals ze al zeiden, een wel overwogen keus!
Maar dat is MIJN mening...
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
13-4-2004 21:34
iederen begrijpt wel dat je met een bouwlamp iets kan verlichten... maar ging meer om hoe daar de filters voor zitten.. misschien is het ook wel te koop.. maarja zullen dan wel duur zijn en als je al geen parren kan betalen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)