Forum > Geluid

Raad bij aanschaf Dateq 7.2 oud type

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
1-10-2003 22:33
Als je een LPM7.2 laat reviseren bij Dateq -> Controleer hem daar als je hem op haalt. Ik maakte vandaag zelf dit mee en Dateq heeft bij mij totaal af gedaan.

Owke eerst maar even de reden dat ik hier een verhaal schrijf over Dateq. Ik voel me namelijk flink genaaid door de mensen daar.

Ik heb voor 5 maanden terug een hele oude LPM7.2 ter reparatie naar Dateq in Almere gebracht voor een algehele revisie.
Alles leuk en aardig daar tot dat ik de volgende dag een telefoontje kreeg dat de potmeters die vervangen moesten worden niet op voorraad waren en dat de levering daarvan 3 maanden ging duren.
Nou vond ik dat in eerste instantie al heel sterk want de desbetreffende potmeters zijn direct uit voorraad leverbaar bij Conrad maarja kan gebeuren. Verder ook niets aan de hand want ik kreeg een leen Apollo.

1 week later arriveerde de Apollo.
Bij het open maken van de doos schrok ik me helemaal de pleures. Er lang een Apollo in die te ranzig was om aan te pakken zo vies (heb de foto's nog en zal ze ff opzoeken) en na het aansluiten er van bleek ook nog is dat het ding kraakte aan alle kanten + de rest van de kleine mankementjes (faders die ik zelf maar ff goed vast moest schroeven e.d).
Nou ga je daar op zo'n moment niet over zeiken want je bent allang blij dat je weer wat terug hebt waar je tijdelijk mee uit de voeten kunt dus heb er verder ook maar mijn bek over dicht gehouden tot vandaag.

Ik ging dus vanochtend mijn oude LPM 7.2 ophalen en de Apollo terug brengen.
Toen ik de LPM7.2 in me handen gedrukt kreeg zag hij er werkelijkwaar weer als nieuw uit aan de buitenkant. Echt helemaal mooi weer geweldig.
Maar bij thuis komst schrok ik me dood. En wel om de volgende redenen.

Ik had mijn mixer weg gebracht omdat de PFL niet meer werkte op 2 kanalen. Na het aansluiten van de mixer kom ik tot mijn grote verbazing tot de ontdekking dat ze nu geen van allen meer werken. Oftewel ik ben nu de eigenaar van een PFL loze mixer.

Ook bracht ik de mixer weg omdat er van alles kraakte -> Nou dat doet het nog steeds en dat terwijl er op de rekening staat dat er in het totaal 19 potmeters en 2 faders zijn vervangen. Nou leuk en aardig maar waar zijn die dan in gegaan? Of kraken ze tegenwoordig al als ze er nieuw in gaan?

Bij een algehele revisie verwacht je dat versleten onderdelen vervangen worden maar boven op de prints van de kanalen zit een mixbar die deze met elkaar verbind en uiteindelijk naar de master leid -> Die zag er nog net zo verrot uit als toen ik hem bracht.

Ook een hele leuke is dat de ledjes boven de PFL knoppen ineens in 2 kleueren op de mixer zitten -> 2 rood/oranje en 5 groene en dat terwijlze echt allemaal rood waren toen de mixer die kant op ging. Kijk best dat je er nieuwe ledjes in zet maar doe ze dan allemaal en niet de helft want dit ziet er wel heeeeeeeeeeeeel erg slordig uit.

Ik denk dat iedereen wel kan begrijpen dat ik me nu dus wel heeeeeeeeel erg en gruwelijk genaaid voel door dateq en dat dit dus echt de laatste dateq is geweest die ik ooit heb gekocht. Je betaald namelijk alleen nog voor de service had ik eerder het idee want echt bijzonder zijn de mixers van dateq niet als je ze vergelijkt met de A&H en de Ecler's in dezelfde prijsklasse. Helemaal als je ziet dat er tegenwoordig faders in een apollo worden gedrukt die destijds ook terug te vinden waren in een Magnedine mixer. (en die was wel ff een heel stuk goedkoper).
Na vandaag ben ik er dus achter dat je op een betrouwbare service bij dateq ook niet hoeft te rekenen want ik had mijn LPM7.2 zelf niet beter kunnen verkloten eerlijk gezegd.

Naja de mixer is nu weer de kant van Dateq op en ze gaan hem nu weer na lopen (hopen dat ze het nu wel goed doen) en in orde maken mag ik hopen.
Ik zal iedereen op de hoogte houden wat betreft de stand van zaken want mischien dat je jezelf na zo'n verhaal nog is een keer achter de oren krabt voor je een dateq koopt.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
MorpheusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 31
2-10-2003 00:54
Ik hoop dat dit geen trend voor Dateq is,
want als iets je naam kan verneuken dan is het wel slechte service.
Schande ! sad :(
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-10-2003 00:57
En dan te bedenken dat ik vandaag opeens 3 van zulke verhalen naast die van mij hoor wat betreft de "goede" service.

Dit was dus echt mijn laatste Dateq.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SquilexStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-9-2003
Laatste: 25-10-2012
Berichten: 19
25-6-2004 01:35
Reind, het is een hele poos gelden (oktober) dat je 1e revisie heeft plaatsgevonden, maar vraag me toch af hoe het met je 7.2 is afgelopen van de 2e revisie van Dateq. Het komt namelijk zo dat ik rustig aan het zoeken ben na een Appolo, hetzij nieuw, hetzij oud. En mocht ik een oud aankoop doen en hem willen reviseren wat me te zo ongeveer te wachten staat als ik hem doet afleveren bij Dateq wink ;)
Don't Copy Music
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
25-6-2004 02:20
Achteraf is het allemaal goed gekomen en is ie ondertussen alweer verkocht.

Ik heb nu een LPM6 Stereo op de kop weten te tikken voor 75€ die ik van de week even op moet halen en dit keer helemaal zelf uit elkaar ga klauwen en lekker soldeerdampen op ga snuiven happy :)

Vond het toch allemaal een beste klap geld kosten destijds bij Dateq en een soldeerbout hanteren lukt me ondertussen zelf ook wel. Nu alleen nog ergens 2 van die oude lenco draaitafels of iets dergelijks op de kop zien te tikken die ze vroeger gebruikte voordat de SL er was.

Bezigheids therapie zullen we het maar noemen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
25-6-2004 15:46
Die lpm6 zag ik nog op de marktplaats,
zag er nog netjes uit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-6-2004 00:23
@Reind
Op de foto hier onder de ouderwetse dateq fader.

home.zonnet.nl/r.dooyeweerd/images/fader2.jpg

Dubbele geleiderbaan en gewoon uitwasbaar als ie begint te kraken. Voelt meer solide aan en dat is ie ook. Kosten van dit fadertje bij dateq 75€

Welliswaar lang geleden gepost maar aangezien ik het nog niet eerder gelezen had de volgende opmerking,
75euro? bij Dateq ?
Volgens mij is dit een JP fader. Toevallig heb ik er onlangs 4 binnen gehad van D&R, welliswaar de mono uitvoering maar voor 4 stuks inclusief verzendkosten heb ik (afgerond)61euro betaald (verkoop incl BTW)
Ik had er slechts 1 nodig maar i.v.m. de vrij hoge behandelingskosten voor slechts 1 fader (iets van 30
euro) heb ik er 4 laten komen (omgerekend kwam dit ongeveer neer op 4 halen 2 betalen)
Voor zover ik weet hebben ze ook stereo schuifpots bij D&R (o.a. masterfader 400serie e.a.)

Overigens als ik zo kijk naar de foto's die Tom heeft gepost is het merk van de draai potmeters en de druk knoppen (alps) ook gelijk aan D&R

Martin.
kvm entertainment
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
26-6-2004 01:53
Voor dat fadertje wilden ze destijds 75€ rekenen bij dateq toen ik daar de oude LPM7.2 bracht. Aangezien ik dat toch iets te gortig vond worden (moesten 6 nieuwe in dus tel uit je winst) heb ik er gewoon xtc/appollo faders in laten zetten.

Oftewel van die honkey tonky shanghai dingen wat gewoon heiligschennis is als je die in een oude LPM knalt. Was prima mogelijk met wat modificaties en het werkte daarna prima.

Wat het merk van die fader is weet ik niet.......... ergens hier tussen de zooi (en tis echt een giga zooi hier op deze kamer :P ) moet ie liggen en als ik hem tegen kom zal ik wel ff kijken en posten wat voor merk het is.

Heb nu die oude LPM6 trouwens open liggen en daar zitten gewoon 86mm faders in :D (fijnste lengte die er is) en daar moeten ook alle potmeters in vervangen worden. Heb de faders vandaag gewassen en na een uur boenen schrobber bloed zweet en tranen had ik ze weer als nieuw en waren ze weer kraakvrij. (scheelt weer een zoektocht naar een passende 86mm fader).

Morgen alle potjes ff los solderen denk ik. (ding is echt zo gaar als een ik weet niet wat)

Ow en Tom -> deze komt niet van marktplaats af maar bij een ouwe knar (man was de 50 gepasseerd volgens mij) die vroeger plaatjes draaide en dit ding in een vochtig schuurtje had staan tussen de zooi.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
26-6-2004 11:15
Nou voor de liefhebbers dan, hier staat hij:
www.marktplaats.com/markt/muziek/mengpanelen/17678.htm?zoek=dateq

En € 100,- is genoeg voor dat ding, misschien nog wel ietsje minder.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
26-6-2004 15:20

Tom schreef:

Nou voor de liefhebbers dan, hier staat hij:
www.marktplaats.com/markt/muziek/mengpanelen/17678.htm?zoek=dateq

En € 100,- is genoeg voor dat ding, misschien nog wel ietsje minder.
Leuke foto! hij staat al op de reparatie mat laugh :D
Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)