Forum > Geluid

DAP Audio Stage Cube SC-3 omgedraaid gebruiken!!

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 150
5-6-2013 17:03

Hollender schreef:

Garantie gaat volledig buiten de importeur om maar gaat rechtstreeks via Music Group. Indien er iets kapot gaat neem je contact op met Music Group die er dan voor zorgen dat het apparaat opgehaald wordt. Zij kijken het na (of laten het nakijken) en maken of vervangen het.
Zo heb ik het tenminste toch begrepen.

Samenvatting:
In het kort de stappen die u moet ondernemen om uw aanspraak op garantie en de herstelprocedure in gang te zetten:
- registreer uw product op de Product Registration pagina van Behringer
- aanspraak op garantie doet u door herstel aan te vragen op de Warranty and Service Pagina op de Behringer website
- u ontvangt een RMA formulier, die voegt u bij uw zending
- voeg een gedetailleerde omschrijving van het defect toe aan uw zending
- MUSIC GROUP zal een afhaling via UPS organiseren
- uw product wordt naar Kidderminster gestuurd, waar een reparatiecentrum aanwezig is
- uw product wordt na reparatie teruggezonden
komt het er nu op neer dat als ik bij een shop/winkel een product haal en er is iets mee binnen de garagntie dat de webshop/winkel zijn handen ervan af trek!
oftewel je moet het dus zelf uitzoeken met de fabriek......
het is tog zo dat de des betreffende webshop/winkel waar je het product gekocht heb dat die er iets mee gaan doen? (dus ik breng het naar de winkel/shop of stuur en hun handelen de rest af).

of zit ik nu helemaal fout?
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
5-6-2013 17:11
Zoals ik het lees word het product thuis afgehaald en rechtstreeks naar de reparateur gebracht. Waarschijnlijk is dat iets dat vroeger bij de verkoper/dealer gebeurde. Jij bracht het defecte apparaat terug naar de winkel die op zijn beurt de importeur contacteerde om het daarna op te sturen voor reparatie. Achteraf werd het dan terug gestuurd naar de winkel die jou dan weer contacteerde dat je het weer kon komen halen.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen. De verkoper heeft minder werk en zorgen en de klant is sneller en directer geholpen. Of het in de praktijk allemaal net zo mooi werkt als ze je voorhouden weet ik natuurlijk niet, maar tot nu toe heb ik er meer positieve berichten over gehoord dan negatieve. Van mij krijgen ze dus het voordeel van de twijfel...
Free beats!
Deejay84Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-12-2006
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 150
5-6-2013 17:41
ik heb laaste jaren eigenlijk nooit problemen gehad met apparatuur die ene keer dat ik iets had bracht ik het inderdaad naar de winkel toe en hun handelde de rest alles netjes af (jaar of 10 terug). blijkbaar is het nu dus veranderd laugh :D .

of dit systeem voordeliger is voor de klant dat moet dus keer uit de praktijk blijken.....
al hoop ik daar natuurlijk niet op.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 9491
5-6-2013 19:05
Het probleem is dat ik als verkooppunt praktisch geen service kan geven omdat onderdelen amper leverbaar zijn,
en de verhaling van de garantie nul is.

Dus is het als verkoper vrijwel onmogelijk om je garantie en service na te komen.

Vandaar mijn verhaal dat als het stuk is buiten de garantie: vervangen die hap.
Binnen die tijd terug sturen naar je leverancier en meestal krijg je dan een nieuwe of een credit.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
HollenderVIP Lid
Uit: België
Sinds: 20-2-2006
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 1235
6-6-2013 20:51
Ik heb hier een maand of drie geleden toch nog zonder problemen enkele onderdelen van Behringer kunnen bestellen. Ging om twee faders en een potmetertje.
Maar ik snap het verhaal van jou (Tom) en Dré niet zo goed. Jullie zeggen beide dat je de service en garantie die jullie wettelijk verplicht zijn, niet kunnen geven. Maar Behringer geeft die nu zelf toch? Nemen ze jullie op die manier dan niet werk en verantwoordelijkheid uit handen?
Als ik sommige mensen, onder andere hier op het forum, zo hoor dan scheelt er regelmatig wel wat aan Behringer apparatuur, dus als je service moet verlenen denk ik toch dat je gelukkig van dat geouwehoer af bent.

Ik heb zelf eigenlijk geen slechte ervaringen met Behringer. De apparaten die ik er van heb, en had, voldoen tot nu toe aan mijn verwachtingen. Mijn eerste aankoop was een djx 750 die na 2½ jaar redelijk intensief gebruik last kreeg van krakende en lekkende faders. Ik was daar best tevreden mee. Verder heb ik nog een dx2000 wat ik werkelijk een schitterende bak vind. Geen enkele andere mixer die me dezelfde mogelijkheden biedt. Dat er een of andere kloothommel het deksel van de flightcase op laat vallen en daardoor een potmeter afbreekt, daar kan dat ding weinig aan doen en dat valt dus niet onder garantie. Maar die heb ik dan ook voor nog geen €15 bij een servicepunt kunnen bestellen en was zelfs door mij redelijk rap vervangen. Dan hebben we hier nog een compressor/limiter liggen die werkelijk al jaaaren dienst heeft gedaan. Stond vroeger 24/7 voor de zender van een radiostation op een stoffige zolder zonder verwarming. 's Zomers werd het daar makkelijk 35 tot 40 graden, 's winters vroor het er soms dik 15 graden. Daarna een tijd in een rack gezeten in de studio van datzelfde radiostation en de laatste maanden draaide ze nagenoeg continue op een locatie vanwaar er wekelijks live werd uitgezonden. Drie weken geleden is de voeding naar de eeuwige stroomvelden gegaan, maar met wat zoekwerk is een nieuwe via e-bay besteld voor iets meer als €30,-
Met een beetje geluk kan dat ding weer een tijdje mee.
Ik kan zelf dus eigenlijk weinig slechts over het merk zeggen.
Free beats!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
6-6-2013 23:47

Hollender schreef:

Maar ik snap het verhaal van jou (Tom) en Dré niet zo goed. Jullie zeggen beide dat je de service en garantie die jullie wettelijk verplicht zijn, niet kunnen geven. Maar Behringer geeft die nu zelf toch? Nemen ze jullie op die manier dan niet werk en verantwoordelijkheid uit handen?
Werk wel (hoewel je juist daar als dealer je onderscheid kunt maken). Verantwoordelijkheid niet. Als dealer ben je verantwoordelijk zonder dat je invloed of controle hebt op de uitvoering ervan.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)