Forum > Geluid

ervaringen D&R Disteq

(89 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
7-2-2006 19:16
Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen.

Een Disteq in goede staat zal nog altijd een paar honderd E kosten.
Hoewel die tafel in princiepe best geschikt lijkt voor een ombouw-actie is het nog niet zo simpel dat netjes uit te voeren, en afhankelijk van hoeveel je (mechnisch) zelf kunt ook gewoon duur.

Mensen die dit soort dingen willen en weten waar ze aan beginnen stellen meestal niet dit soort vragen op fora.

Misschien las je het al tussen de regels van mijn vorige post, maar ik vind het persoonlijk ook gewoon erg zonde van zo een tafel.

A4'tjes zijn uit overigens, koop een Disteq in goede staat, zet er gewoon een TFT boven en geniet er van. happy :)
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
7-2-2006 19:48
1 x bewerkt. Laatst door Naudjuh op 7-2-2006 20:12

Aart schreef:

A4'tjes zijn uit overigens, koop een Disteq in goede staat, zet er gewoon een TFT boven en geniet er van. happy :)
hey, eerst zeg je persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, en dan zeg je , koop een disteq in goede staat, euhm ja dat van de tft wist ik al hoor ;) maar kvint fijn om in het midden wat plek te hebben,w at d8 je van een muis ;) en muizen doet het niet zo lekker over de faders heen. Maarre, je zegt dus koop een Disteq in staat, ik kan deze tafel (omdat hij is opgedeeld in losse broodjes toch wel opdelen in 2 delen, gewoon 2 gaten en daar de broodjes in of niet?

ciao, naud

P.S. momenteel staat er 1tje op marktplaats!
www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//koopjes.marktplaats.nl/muziek_en_instrumenten/mengpanelen/20611110.html

weet iemand of dit een goede zou zijn?
Yorinfm!
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
7-2-2006 20:10
Ik bedoelde een complete Disteq in goede staat, en dan niet om te slopen maar om te gebruiken.

Mogelijk wil iemand anders je verder helpen, ik vind het gewoon zonde, wordt er somber van en verlaat liever de discussie.
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
7-2-2006 20:12

Aart schreef:

Ik bedoelde een complete Disteq in goede staat, en dan niet om te slopen maar om te gebruiken.
Slopen wil ik hemn ook niet, gewoon de broodjes anders indelen in een ander rack!

Naud

edit: zie trouwens net n D&R Disteq staan op een site van een duitse muziekwinkel, daar staat bij: 10-Kanal Profi-Mischpult (10 mono oder 5 Stereo Kanäle). zijn de mono kanalen dunner dan de stereo kanalen ofzo, of bedoelen ze 10 mono of 5 mono/5 stereo, mm misschien maar ns n mailtje sturen... laugh :D
Yorinfm!
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
7-2-2006 20:36
2 mono kanaaltjes is 1 stereo kanaal (1 voor links, 1 voor rechts). Niet echt handig dus, wordt af en toe wel gedaan voor dingen waar de faders niet al te veel voor op en neer hoeven. Andere optie zou kunnen zijn dat er 5 stereo broodjes in zitten en de rest blindplaatjes maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Overigens vind ik persoonlijk een scriptspace alleen nuttig als een mixer (veel) breder is dan 19". Mijn armen zijn in ieder geval lang genoeg om een muis te bedienen die naast de mixer ligt, en met bril op m'n kop is ook een blaadje lezen naast de mixer geen probleem.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-2-2006 20:40
w at d8 je van een muis ;) en muizen doet het niet zo lekker over de faders heen.
Trackball misschien? Of je het wel of niet lekker vind werken, dat is natuurlijk een tweede. Trackball kom je echter wel veel tegen. Vaste plek, bespaart ruimte wink ;)

Voor opnames e.d. zit ik overigens achter de mengtafel en de muis ligt rechts. Al zou hij in het midden kunnen lijkt mij dit toch onhandig.
zijn de mono kanalen dunner dan de stereo kanalen ofzo
Nee, i.p.v. stereo is het broodje mono uitgevoerd.
D&R 300 had een soortgelijke optie, die werkt echter niet met broodjes.

Martin.
kvm entertainment
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
7-2-2006 20:47
Er zijn speciale airmate D&R mixers.
die komen ook regelmatig voor op de mp.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
NaudjuhStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-2-2006
Laatste: 10-6-2006
Berichten: 27
7-2-2006 20:47
oke, maar dan moet ej dus 2 schuiven openzetten? wat een onzin, er zijn toch ook speciale stereo broodjes voor de disteq?

Naud
Yorinfm!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-2-2006 20:52

Naudjuh schreef:

oke, maar dan moet ej dus 2 schuiven openzetten? wat een onzin, er zijn toch ook speciale stereo broodjes voor de disteq?

Naud
Nee, dat is geen onzin, dat is een kwestie van keuze.
10 kanaals mono is te gebruiken voor 10 microfoons.
Maar, heb je 8 microfoons aan te sluiten met b.v. een stereo MD speler is dat ook mogelijk. Sommige tafels verkopen een los brugje die je tussen 2 faders kan plaatsen, zo heb je dus 1 brede schuif, stereo. (andere gebruiken een gaffa tape oplossing)
Veelal zijn de stereo kanalen (1 broodje) uitsluitend geschikt voor line of phono ingang. Daar kan je dus geen microfoon op aan sluiten.

Martin.
kvm entertainment
DiederikStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-5-2003
Laatste: 3-2-2021
Berichten: 619
7-2-2006 20:55
Er zijn zeker stereo broodjes, maar dan moeten er dus andere broodjes in dan jij op die Duitse site aantrof. Zoals ik al eerder zei wordt de Disteq niet meer gemaakt dus je zult dan in het tweedehands circuit op zoek moeten naar broodjes, en anders kan D&R ze misschien nog wel leveren uit de voorraad spareparts, maar trek dan je portemonnee maar open.
Over het algemeen zijn losse broodjes voor (broadcast)mixers maar zeer mondjesmaat te krijgen, zeker als het om stereo-kanalen gaat. Wie werkt er tegenwoordig tenslotte nog mono in de broadcast? wink ;)

Verder sluit ik me aan bij Tom voor wat betreft de Airmate van D&R. Is de meest complete broadcastmixer die ik ken in die prijsklasse, zie ook mijn review in de webshop. Wil je een broodjesmixer dan is de eerste serieuze stap een Dateq BCS 25 (beiden zijn 19", basisconfiguratie BCS25 gaat al rap richting 2500 ex BTW). Overigens is de Airmate ook modulair opgebouwd en heeft triple inputs voor microfoon en 2x line. Phono preamps per kanaal zijn een optie.
Wat nu heel gewoon is, was ooit een revolutie

Terug naar forum Reageer (zonder quote)