Forum > Licht

Sunstrip (1) - andere lampen + aansluiting?

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
RoystraverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2007
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 611
3-10-2011 15:30

Timothy schreef:

Ik zou graag - af en toe - een sunstrip rechtopstaand willen plaatsten (bv. naast het DJ-meubel of als backlight op een podiumhoek)

Nu zou ik graag wat ideeën hebben om een 'sokkel' te maken, rekening houdend met het volgende:
- In de sunstrip zit er een M8 schroefdraad, dikte van de sunstrip is 8cm X 8cm.
Als je geluk hebt kun je in de standaard sunstrip cilinders, die je aan de sunstrip draait om hem met C-haken op te hangen, gewoon een klein statief (of met wat meer moeite een andere buis met mooie ronde vloerplaat) plaatsen.
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
3-10-2011 18:34

roystraver schreef:

Als je geluk hebt kun je in de standaard sunstrip cilinders, die je aan de sunstrip draait om hem met C-haken op te hangen, gewoon een klein statief (of met wat meer moeite een andere buis met mooie ronde vloerplaat) plaatsen.
Helaas zaten de cilinders er bij de aankoop (2de hands) niet meer bij... Die optie valt dus weg...
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TimothyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-7-2006
Laatste: 16-4-2024
Berichten: 506
3-10-2011 18:39

Tom schreef:

Een sunstrip weegt volgens mij geen tien kilo
De grootte van je voet hangt af van het gewicht van je voet.

Daarbuiten vind ik het moment wat er met een vlakje van 5,5x5,5(!)cm wel erg klein, hij zal makkelijk knakken op zijn aansluitpunt vrees ik
Dag Tom,

Sunstrip I gaf op mijn weeghaak toch een kleine 10 kilogram aan (incl een ophanghaak en natuurlijk alle lampen er in). Die wegen wel meer dan ik ook zelf had verwacht...

Vanwaar haal jij die afmetingen van 5,5 X 5,5 cm? Ik reken vanuit een M8 bout die midden op een vlak van 8 X 8 cm wordt gedraaid (= breedte X diepte van de sunstrip).

Ik dacht ergens hier ooit eens gelezen te hebben bij baseplates voor rechtopstaande truss dat je breedte van de plate 0,5 X de lengte van de truss moest zijn. Zou ik dan met een cirkeldiameter van 60 cm toekomen om dat wat stabiel te plaatsen?
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
4-10-2011 09:48
dat zijn de afmetingen van mijn sunstrips...

Zo in zo lijkt het me een beetje link om zo'n smal en lang ding verticaal op de grond te zetten voor je het weet komt er een kind aan en brand zijn handjes of gaat er tegenaan leunen en buigt je hele sunstrip kapot.

Gewicht zou kunnen, ben ik dan zo sterk? laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)