Forum > Geluid

PKN controls versterkers

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
2-7-2011 11:45
Afgelopen weken een aantal klussen gedaan met zowel de synq 3K6 als ook de PKN 4000.
Een ding is duidelijk... zn PKN is toch een pak beter!! In alle opzichten.

Ik wil een synq 3K6 helemaal niet de grond intrappen, voor het geld.. ZEER ZEER de moeite waard, draaien hier al lang met alle tevredenheid.. Echter er is meer, het kan beter.. je wilt meer perfectie.

Dit komt met een PKN control al heel wat beter uit de verf.. Ze geven gecontroleerd het vermogen af.. tot 2 keer RMS signaal op bv de laagkasten.. Een synq heeft er moeite mee, je hoort hem knijpen.. een PKN duwt gewoon strak door.

Apparaten geven de indruk zeer stabiel te zijn, de gegevens die we kunnen uitlezen op zn amp bevestigen hetgeen. Stroom verbruik van zn amp is een lachertje.. op volle balasting durf ik rustig 3 ampjes op een 16A groepje te gooien. DE reserves die deze amp kan opbouwen is erg bruut! Er zijn Pieken gemeten van max 3,2 A per amp. En dan hangt de amp tegen het clippen aan!

Nu even wachten wat de fabrikant doet met een paar kleine dingetjes.. helicopter geluid uit dsp. (nauwelijks hoorbaar) en dan vergelijken met een Powersoft K6 en een QSC pl380

en dan zal er hier een beslissing vallen!
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
2-7-2011 18:12

Watt-Xtra schreef:

Dit komt met een PKN control al heel wat beter uit de verf.. Ze geven gecontroleerd het vermogen af.. tot 2 keer RMS signaal op bv de laagkasten.. Een synq heeft er moeite mee, je hoort hem knijpen.. een PKN duwt gewoon strak door.
Dus wat zeg je hier nu eigenlijk dan? Vind het een beetje apart, 2x RMS vermogen op de subs? Dus je hebt een zwaardere PKN gepakt en die t.o.v. een Synqje gezet.. En dan vind je dat de PKN luider gaat?
Of bedoel je dat met dezelfde vermogen? Want dan ben ik eigenlijk benieuwd of de subs aan het "knijpen" zijn doordat die Synq mogelijk echt het ware vermogen levert en die PKN minder..

Ik zet hier even een paar mogelijke dingen neer, ik zeg helemaal niets over de kwaliteit t.o.v. elkaar want ik ken die PKN dingen niet.
Even een kritische noot dus ;-))
If it ain't Dutch it ain't much...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-7-2011 19:53
Kritisch zijn is alleen maar goed, toch?

Wat ik zeggen wil, met 2 keer rms vermogen op de bassen speelt de versterker en sub combi heel gecontroleerd, je hebt absoluut niet het idee dat een van beide er moeite mee heeft. Doe je hetzelfde met de synq amp.. dan wil de combi op een gegeven moment niet meer, het hele gecontroleerde ben je kwijt, wat ten nadele gaat van je geluid. Dat de speakers het aankunnen ben ik van overtuigd, na enkele weekenden flink op hun donder te hebben gehad.

Duw je de synq naar zn limit dan ga je dat horen.. Bij een PKN blijft hij heel gecontroleerd klinken.

Nog moeilijk te verwoorden ook, beter is om gewoon te komen luisteren, dan kun je zelf een indruk krijgen en conclusies trekken :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)