Forum > Licht

Chauvet

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-5-2011 16:33

DJefke schreef:

Er komt wel meer low-budget rommel uit China: iPhones, iPads, IBM servers, ...
Er is slechts een "klein" verschil tussen Apple/IBM met hun fabrieken in China, en een merk dat producten bedenkt/aanpast die gemaakt worden in China. Je gaat mij niet wijsmaken dat voor Briteq armaturen een Belgische electronica-engineer alle PCB's ontwerpt, een Belgische industrieel ontwerper alle behuizingen/constructies ontwerpt, etc.
Light Image
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
9-5-2011 18:11

prosoundandlight schreef:

bomdes schreef:

dj-bart schreef:

Beweer je nu dat showtec kwaliteit is?
Als bedrijven als EML, AED, Phlippo en andere giga-renters zonder schaamrood in miljoenenproducties als Idool of Sportpaleis shows Showtec hangen, ja dan zitten er zeker en vast goede toestellen tussen.
En Martin kwaliteit ... sorry, maar de mens die nu nog martin koopt is goed gek. Doe mij voor hetzelfde bedrag dan maar een fijne Robe. Lichter, betere optieken, degelijke goboselectie, betere service. En als je dan toch naar Vari kijkt, kijk dan eerder naar Clay Paky. De enige reden waarom Martin nog verkoopt is omdat het voor een groot deel nog een bekend merk is waar mensen voor een of andere maffe reden blind vertrouwen in leggen, terwijl bv een Robe voor hetzelfde budget vierkant de vloer aanveegt met Martin.

Maar goed, daar ging het hier dus niet over, het ging over het feit dat die LED-BriteQ's werden afgezeken als blind ingekochte Chinese rotzooi, en dat is het niet. Ik woon zelf op nog geen 20km van Beglec (de firma achter briteq, jb, sync, etc..) en daar zit toch wel degelijk een serieuze R&D afdeling die de producten ontwerpt...
Jij maakt je blijkbaar graag kenbaar door het afzeiken van merken die meer dan 100 procent bewezen hebben wat ze waard zijn en wat ze kunnen... Dat komt na een tijdje wel redelijk onprofessioneel over hoor. Ik begin meer en meer te twijfelen aan je feeling in 'ons' wereldje. In een andere discussie ga je beweren dat digitale Yamaha en Roland tafels niks waard zijn, hier geef je af op Martin, verder denk je onterecht dat Briteq 'veel beter' is dan JB... (ik heb overigens hoofdzakelijk goede woorden voor beide merken hoor, daar spreek ik je niet in tegen) En nog wat van die onzin. En waarop baseer je je eigenlijk? Ik heb nergens een deftige onderbouwing gezien. Wat betreft Martin: is het dan door het gebrek aan service dat een bepaald product op zich slecht is? Ik dacht het niet... Als je de juiste kanalen niet kent, is het in België de dag van vandaag inderdaad niet evident om Martin in te kopen. Al neemt dat niet weg dat Martin nog steeds topproducten maakt! Akkoord, een deel van de prijs gaat naar de naam, maar de apparaten zitten toch echt nog steeds heel deftig in elkaar en zijn zeer service vriendelijk opgebouwd. Het is toch niet omdat jij niet graag met bepaalde merken werkt (of omdat jij misschien slechte voorwaarden krijgt?) dat je topproducten moet gaan zwart maken en afraden? Ik moest eerlijk gezegd mijn lach toch echt wel inhouden toen ik las dat bijvoorbeeld een Yamaha LS9 geen goede tafel zou zijn. Nu geef je me dat zelfde gevoel terug... Maar ach ja, een beetje entertainment op een forum is altijd een verfrissing...
Ik denk dat jouw feeling er redelijk uit is. Of denk je dat het toevallig is dat de grote spelers hun Martin arsenaal dumpen en massaal overstappen op Vari*Lite en Clay Paky? Martin is daarom niet slecht, maar als je voor hetzelfde geld beduidend betere toestellen kan krijgen bij andere merken .. tsja. En dan spreken we niet over de firmware fouten die martin in het verledend doodeluk in zijn MAC's liet zitten, of het hele cirsus met eerste de MAC250 Krypton en dan vlak erna de Entour te verkopen.
En dat jij martin leuk vind, mij niet gelaten, maar als ik een Mac700/Alpha700 en Robin 600 naast mekaar zie hangen en de MAC produceert zichtbaar minder licht én is lomper dan de Robin, dan is de Robe voor mij toch wel het betere product. Martin heeft momenteel nog keihard zijn naam mee, en dat is het. Ze zijn dan wel betrouwbaar ed, maar niet het meeste waar voor je geld.

En ja BriteQ IS beter dan JB Systems, net zoals de SynQ ook hun meer professionele audio reeks is. Dat merk je al gewoon als je een BriteQ PAR of head vastneemt en een JB er naast. De prijs is dan ook compleet verschillend, dus is dat dan zo abnormaal? Als onderbouwing daarvoor kan je in principe ook gewoon je logisch denken gebruiken, maar ik zal het even neerschrijven dat je het kan begrijpen: ze worden zo ontwikkeld, geproduceerd én gemarket door Beglec. Ze worden misschien alletwee in Groot Bijgaarden ontworpen, maar bij BriteQ/Synq producten wordt er duidelijk echt gebruik gemaakt van kwalitatieve onderdelen (kijk bv eens naar hun Stage Beamer RGB of de digitale versterkers bij Synq).

Jij mag van mij overigens een LS9 een geweldige mixer vinden, ik vind het een onhandige kuttafel die zonder expansion modules dan nog eens zeer snel tegen zijn limiet aanloopt. Net zoals de M7CL. Voorbijgestreefde dinosauriërs met een walgelijk controlesysteem.

Maar om dus een lang verhaal kort te maken voor de topicstarter: Er is niets mis met Showtec heads, er is ook niets mis met BriteQ heads. Je kan ook gewoon perfect zo'n LED moving head kopen van Showtec, maar die heb ik zelf nog niet in actie gezien dus daar spreek ik me ook niet over uit. Van de BriteQ kan ik alleszins zeggen dat ik het een zeer net product vind.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-5-2011 18:53

JeroenVDV schreef:

Neehoor, maar de lage prijzen komen toch echt omdat het spul in China gefabriceerd wordt - met de daaraan klevende nadelen.
Veel Pioneer producten worden in China gemaakt. Idem voor Nokia, Apple, Sony, Philips, noem maar op.

Kun je me uitleggen wat precies de nadelen zijn van het produceren in China?

Of bedoel je wellicht dat je zelf de regie in handen moet houden? Nou... Dat geldt voor ELK land. Zo heb ik eens een paar "made in Germany" producten mogen aanschouwen die nog net niet in elkaar GETRAPT waren! Waardeloze productiemedewerkers die het hun reet zal roesten wat voor werk ze leveren vind je in ELK land.

Voor de goede orde: Als China NU op zou houden met produceren dan had Europa een héél groot probleem!

Maar... Europa is een kennis economie toch? Maar wacht... De kennis van de gemiddelde Europese student is een lachertje (zelfs een gemiddelde beheersing van de moedertaal is teveel gevraagd)... Wat zijn we dan wel???

Als we maar lang genoeg zo arrogant door blijven gaan worden we vanzelf een ontwikkelingsland (met alle DAARAAN klevende nadelen)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-5-2011 21:52
1 x bewerkt. Laatst door Ideedeluxe op 9-5-2011 21:58
Amen to that!

Tel daarbij op, dat ze in China een ontzettende drive hebben om er iets van te maken en je zult het al gauw verliezen. De tijd van enkel kopiëren is al lang voorbij!

Natuurlijk zijn er nog steeds rotte appels, maar ook in China beginnen ze te beseffen, dat je beter een langdurige relatie kunt opbouwen met een klant, dan wanneer je snel iets in de markt zet, wat absolute troep is.

Overigens...ik vind Apple wel zo'n ongelofelijk goed voorbeeld van hoe het niet moet...goedkoop in china produceren, het voor veel geld verkopen, weinig marge voor de retailers en voor het geld een belachelijke service bieden! (1 jaar standaard garantie op een apparaat van 4000 euro...tenzij je de garantie bijkoopt..) Dat hebben de computerboeren uit de niet-lifestyle-en-trendy hoek toch iets beter voor elkaar!

Een merk is zo goed als de aftersales. Een chinaproduct dat geïmporteerd wordt door een importeur die gehecht is aan een tevreden klant is mijnsinziens al een heel eind op weg!

Veel mensen uit het pro-pro-pro wereldje zullen nog steeds hun neus ophalen voor een showtec product. Feit is wel, dat ik headjes van 600 euro netto heb staan, die mij meer opleveren dan wanneer ik gekozen had voor het vergelijkwaardige model van Martin. Een leek ziet het verschil niet en uiteindelijk houd ik netto meer over. Ik heb geen bedrijf voor de portemonnee van een ander!
I am a TimeDriver!
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
9-5-2011 21:57
Over Apple ben ik het gedeeltelijk wel met je eens.
Maar toch groeien ze zeer snel de laatste jaren.
Maar goed dan ga je geheel off topic..

Om nog even op mijn vraag te blijven..
Wat vinden jullie dan goede movingheads voor ongeveer 750 euro per stuk.
Flightcase moet wel leverbaar zijn en geen maatwerk worden aangezien de kosten dan te hoog worden..
Het is hoofdzakelijk voor drive in gebruik.
De genoemde BriteQ zat toch al op bijna 1000 euro per stuk wat ik persoonlijk iets te veel vind.
Mochten die nog tweedehands passeren zal ik er zeker over na denken..
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
9-5-2011 21:58
Ik ben bijzonder tevreden over mijn Showtec Phantom Pro 250's. Met een beetje zoeken heb je voor 1500 euro zeker twee koppen met lampen, kist, halfcouplers en safetys.

Nette gobo's, goede kleuren en redelijk simpele techniek. Enig nadeel; ze kunnen wat luidruchtig zijn. Een filmpje: youtu.be/J033bir7JzM
I am a TimeDriver!
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
10-5-2011 09:33
ik knikker ook overal showtec koppen neer, waarom? veel goedkoper in aanschaf, en mijn klanten zien het verschil niet. Daarbij heb ik jongens hier rondlopen die een mooiere show met showtec koppen kunnen maken als wat ik al heel vaak met maccen gezien heb! (waarmee ik wil zeggen dat je dus niet alleen afhankelijk bent van de kop, maar ook van je eigen creative ingevingen...).
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
ProsoundandlightStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
Berichten: 457
10-5-2011 13:39

bomdes schreef:

Ik ben hier even via PM op ingegaan... Ik kan me niet echt vinden in de reactie van Bomdes, maar daar is de OP uiteraard geen moer mee geholpen. Ik vind het anderzijds wel interessant om specifieke meningen te kennen, vandaar dat ik toch even heb gereageerd.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
BomdesStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 28-3-2011
Laatste: 5-7-2020
Berichten: 1331
10-5-2011 20:10
Als je kan leven met de mindere features, (1 gobo wheel, geen prisma) kan je ook de JB Systems Sirius gebruiken. Wat ik heel fijn vind aan de JB/BriteQ's is dat je ze kan chainen en dan allemaal sturen met 1-4 DMX kanalen. Een beetje de gulden weg tussen full dmx en auto sound voor als het snel en simpel moet zijn. Prijs zit zelfs nog iets onder die van de phantom.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
10-5-2011 23:01
Ik heb geen ervaring met moving heads van Chauvet, maar ik heb er wel een paar rookmachines en een bellenblaasmachine van. Enorm krachtige apparaten die met gemak de vloer aanvegen met mijn gelijkwaardige, maar veel duurdere Antari apparaten (de Chauvet Hurricane 1300 heeft bijvoorbeeld een flink hogere output dan mijn Antari Z1200).

Het "probleem" met Chauvet is dat het voor zover ik weet geimporteerd wordt door de winkel waar jij waarschijnlijk geweest bent (in Eindhoven toevallig?), en dus ook alleen daar verkocht wordt. Daarom vind je er ook niet al teveel informatie over op forums.

Aangezien die winkel het merk zelf importeert zal hun marge daarop wat hoger zijn dan op andere merken, dus het advies zal wellicht een beetje gekleurd zijn. Mijn ervaringen met Chauvet zijn echter uitstekend, zeker voor die belachelijk lage prijzen!

Overigens heb ik ook goede ervaringen met Showtec, al zijn de lichtsturingen niet de stevigste... al diverse malen kapotte schuifjes of knopjes gehad, terwijl ze gewoon in flightcase zitten en er netjes mee wordt omgegaan. Ik heb echter nog nooit problemen met de T4 balkjes gehad (en ik heb er 6) en ook met de parren is weinig mis.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)