Forum > Licht

Stroboscoop en B zekeringen gaan niet samen

(36 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
19-3-2010 09:52

joepurlings schreef:

dan heb je het over de isolatie tussen de weerstand en de behuizing.
Uiteraard.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
29-3-2010 22:12
Ik heb net eens getest met een Showtec Jumbo strobe.

Thuis heb ik smeltpatronen, maar ik heb er even een kastje met een ABB 16-B automaat tussen gehangen, deze krijg ik niet uitgeschakeld (minuutje knipperen volle snelheid).
Wellicht zijn jullie automaatjes ondertussen een beetje lam razz :p
Heb ik in een werkplaats ook wel eens gehad met de groep waar steeds de grote flex op stak, op een gegeven moment kan de automaat steeds minder hebben.

Voor de gein heb ik ook eens gemeten, met een analoge stroommeter meet ik 18A continue in de hoogste stand, dat zou een 16B automaatje wel enige tijd vol moeten houden.
Een echte inschakelpiek bij de eerste flits heb ik niet kunnen waarnemen met deze meter, die toch al aardig snel is.

Nu vraag ik me af... is het aan te raden de stroom nog te beperken? Ik heb de strobe pas dus nog niet op een andere plaats kunnnen testen.
Als ik hem gebruik komt hij toch echt alleen op een eigen groepje, hoe groot is dan nog de kans dat een willekeurige automaat er uit knalt?
Niet goed, wel hard!
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
29-3-2010 22:16

joepurlings schreef:

Ik heb net eens getest met een Showtec Jumbo strobe.

Thuis heb ik smeltpatronen, maar ik heb er even een kastje met een ABB 16-B automaat tussen gehangen, deze krijg ik niet uitgeschakeld (minuutje knipperen volle snelheid).
Wellicht zijn jullie automaatjes ondertussen een beetje lam razz :p
Heb ik in een werkplaats ook wel eens gehad met de groep waar steeds de grote flex op stak, op een gegeven moment kan de automaat steeds minder hebben.

Voor de gein heb ik ook eens gemeten, met een analoge stroommeter meet ik 18A continue in de hoogste stand, dat zou een 16B automaatje wel enige tijd vol moeten houden.
Een echte inschakelpiek bij de eerste flits heb ik niet kunnen waarnemen met deze meter, die toch al aardig snel is.

Nu vraag ik me af... is het aan te raden de stroom nog te beperken? Ik heb de strobe pas dus nog niet op een andere plaats kunnnen testen.
Als ik hem gebruik komt hij toch echt alleen op een eigen groepje, hoe groot is dan nog de kans dat een willekeurige automaat er uit knalt?
Ik heb hem denk op 3 verschillende plaatsen gebruikt en hij ging er overal uit, bij eentje hoorde ik heb zelf mee tikken op de maat van de flisten laugh :D
Op smelt zekeringen is niets aan de hand, maar die kom je ook niet op iedere locatie tegen..

Sjoerd
HES Hog IPC
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
29-3-2010 22:19
Haha het is jouw stroboscoop inderdaad.

Ik heb er hier dus een automaatje tussen gehangen, maar dat geeft ook geen probleem?

Heb je hem altijd op een aparte groep gebruikt?
Niet goed, wel hard!
SjoerdiejStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-2-2008
Laatste: 16-8-2018
Berichten: 176
29-3-2010 22:22

joepurlings schreef:

Haha het is jouw stroboscoop inderdaad.

Ik heb er hier dus een automaatje tussen gehangen, maar dat geeft ook geen probleem?

Heb je hem altijd op een aparte groep gebruikt?
Ja of er zat nog 200 watt bij maar volgens mij echt leeg.
Maar ik vond het niet handig dat ik hem op locatie niet kon gebruiken bij automatische zekeringen.

Je hoeft trouwens niet te proberen of de mod chip werkt zodat die kan blinden, heb ik al getest maar hij pakt hem niet laugh :D
HES Hog IPC
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
29-3-2010 22:28
Oh die mod chip zit er dus al in?

Had ik niet eens aan gedacht wink ;)

Is het niet zo dat die functie alleen over dmx werkt? Ik heb hem alleen nog stand alone getest...
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
29-3-2010 22:28
Zekeringen zijn niet oud, sterker nog, mijn huis is net twee jaar helemaal een beetje klaar, en dit was de eerste keer dat deze MERLIN B16 omging.

Het ligt echt aan de strobe.
De ene is gewoon wat vriendelijker voor het net dan de andere.
Zit hem in de bouw, niet in het vermogen.

De weerstand truuk heeft prima gewerkt afgelopen vrijdag.
Hele avond lekker kunnen flitsen, zelfs af en toe nog even over de zelfde groep een blinder van 2600 watt eroverheen razz :p en geen uitval.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
29-3-2010 22:36
Hallo Tom,

Tja de jumbo strobe stond er toch om bekend als ik het zo hoor?

Ik krijg het ABB automaatje echter niet aan het uitschakelen door deze strobe...?

Merlin gerin heb ik volgens mij alleen in C-karakteristiek.
Morgen eens even kijken wat er in mijn 32A verdelertjes zit, sowieso merlin-gerin. Ik weet alleen niet meer of dit B, C of oude klasse L is.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
29-3-2010 22:40
het zou natuurlijk ook kunnen dat jij wat verder van je zekeringkast zit,
mijn stopcontact zit slecht 7 meter installatie draad er van af
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
29-3-2010 22:43
Tja ik zit in de garage, op een aparte krachtgroep.
Deze zit zo´n 15m van de meterkast af. Dan hangt er nog een snoer van de krachtaansluiting tot aan de verdeelslof van zo´n 5m, en nog 2 meters aan het kastje met de ABB automaat... het kan inderdaad net genoeg zijn.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)