Forum > Algemeen Forum

Musik Messe / Prolight + Sound, Frankfurt, 2010

(54 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
22-3-2010 11:56
Ik ga vrijdag heen en terug.. Mensen die mee willen rijden in een ford esc(r)ot?

vertrekt vanuit Enschede, uiteraard ergens ophalen geen probleem mits het niet te ver is :)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
24-3-2010 23:56
Zoo... net terug uit Frankfurt. Even hophop volgas met de BMW op en neer geweest. Klein verslagje, foto's volgen nog.

Leuk dagje, hoop leuke dingen te zien. Flink wat LED-kopjes kunnen uitproberen en kunnen vergelijken.
Waren een hoop LED-schermen, en ook een hoop laseranimaties door een regenvalsysteem heen.

Verder weer absolute gillers gezien bij de Chinezen standjes, die overigens allemaal netjes het bord 'CHINA!' moesten voeren laugh :D .
Zo heb ik bij 2 standhouders gezien dat ze actieve speakers hadden met zowel een blauw powerconchassis voor de aanvoer als voor de doorvoer (spannend!).
Kasten die puur ter opvulling stonden, die ook niet aangesloten konden worden. Een standje waarbij je als je goed keek, geen speakers in de kasten zag zitten, alle kasten waren leeg. Bij sommige Chineze merken erg slechte afwerking, euro's die op 3 dezelfde kasten allemaal een slag gedraaid zitten, dat niveau...
Mooiste is nog dat ze met elkaar ruzie staan te maken, als er 1 even een systeem hard aanzet.
Ook zat er bij andere stand rustig een Chinees met op zijn sokken zonder harnas op 4,5 meter hoogte kabels van een lamp door te knippen in zijn eigen stand... Tsja..

Van de grote merken had L'accoustic alleen banners bij zich laugh :D en alsnog stervens druk aldaar. Mooie vorm van arrogantie razz :p
Helaas voor mij stond er maar 1 stack Martin Audio, echter kan ik gelukkig hier om de hoek voor demo's, dus dat scheelt. JBL stond er met de nieuwe kleine VRX en Vertec kastjes en Midas had behoorlijk wat digitale tafels uitgestald om mee te pielen.

Buiten hingen diverse line array's van KME, CODA, Renkuz Heinz, Monacor en nog een paar onbekende merken.
Bijzonder veel interesse door de aanwezige voor het in Nederland nog redelijk onbekende TW Audio, waarvan ik zelf de line array zelf niet super vond klinken, maar de 15" kasten die er ook hingen kwamen erg goed uit de verf, alsmede de dubbel 21" sub. De rest van de merken die buiten hingen, waren dramatisch over het algemeen.

De DJ heisa bij onder andere Pioneer lekker aan me voorbij laten gaan. Veel te druk en uitermate oninteressant popi-jopie gedoe aldaar. Allen & Heath was het ook te druk, maar goed daarvoor kwam ik daar ook niet (hoop anderen schijnbaar wel?)

Vond in de lichthal de nieuwe Martin Entour LED wat tegenvallen (en oerlelijk), maar zit me nog steeds af te vragen of dat niet kwam door de rest van de lampen die ernaast hingen. Pulsar had een heel net egaal LED-wandje gecreeert van LED panels, zag er goed uit. Bij ADJ vonden we een nieuwe lichttafel met bijhorende software, jammer dat niemand van de stand wist hoe deze werkte omdat hij net nieuw was. Ook de LED wash kopjes deden het aardig, maar lijken mij prijs/product net iets te duur, lagen al aardig richting de GLP Impression qua prijs en dat lijkt mij het niet waard.

Al met al geslaagd dagje. Hoop bekende tegengekomen, sommige alleen op de snelweg maar ook hoop in de hallen. Gezellig mee kunnen kletsen.
Was vandaag niet te druk en je kon overal wel terecht voor een praatje. Ook het verkeer was prima te doen, waren er in no-time, en terug ging nog sneller.

Volgend jaar weer!
RoyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-3-2003
Laatste: 27-10-2020
Berichten: 1135
25-3-2010 01:18

Yoghurt schreef:

Bijzonder veel interesse door de aanwezige voor het in Nederland nog redelijk onbekende TW Audio, waarvan ik zelf de line array zelf niet super vond klinken, maar de 15" kasten die er ook hingen kwamen erg goed uit de verf, alsmede de dubbel 21" sub. De rest van de merken die buiten hingen, waren dramatisch over het algemeen.
Ik ben dit jaar niet op de Messe geweest (en ben dat ook niet van plan) maar als je het TW Audio array niet vond klinken dan nodig ik je graag uit voor een demo.

Verder heb ik geen commmerciele banden met dit bedrijf maar ben er van overtuigd dat er voor dit budget heel weinig sets zijn te vinden die zo strak en zo luid klinken.
Maar dat is MIJN mening...
Ws soundexpresseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 29-9-2002
Laatste: 18-9-2020
Berichten: 214
25-3-2010 08:31
Ben gister ook geweest,

was een leuk dagje, verkeer ging goed en echt mega-druk was het ook niet...

Ook buiten Line-Arraytjes geluistert, vond TW ook wat tegenvallen, maar daarin tegen deed Coda het wel redelijk!

Verder ff met de Avolites Tiger Touch staan pielen, een erg goede zet van avolites, zou wel eens een mooie leuke nieuwe standaard kunnen worden voor de diverse bandjes en kleinere festivals. Adviesprijs +/- 6500 euro, is erg net voor dat tafeltje!

Verder erg veel LED walls, led headjes, led parretjes en naar mijn idee meer laser dan andere jaren. Vond wat er aan nieuwe handel was n beetje tegen vallen, niet echt waar je wauw tegen zegt.

Al met al toch n leuk dagje gehad, flink wat bekende tegen gekomen, en lekker in de zon linearraytjes luisteren, onder het genot van n biertje, prima toch.......
Sound-Light-Laser-FoamParty's-Led Dancefloor
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
25-3-2010 09:22
Leuk verslag, Yoghurt. Met de Chinezen is het inderdaad vaak lachen geblazen.

Ik ga morgen (vrijdag) richting Frankfurt. Lekker op één dag heen en weer kachelen en de nodige uurtjes op de beurs rondlopen. Ben benieuwd hoe het dit jaar is.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
25-3-2010 09:27

Victor schreef:

Leuk verslag, Yoghurt. Met de Chinezen is het inderdaad vaak lachen geblazen.

Ik ga morgen (vrijdag) richting Frankfurt. Lekker op één dag heen en weer kachelen en de nodige uurtjes op de beurs rondlopen. Ben benieuwd hoe het dit jaar is.
He victor, ga je alleen heen en weer? ik heb nog een plekje vrij in de auto, en dan kunnen we eens baballen over coemar etc ;) (ik zet met nog een lichttechneut en een geluid/licht techneut in de auto maar die hebben zo ver als ik weet niet zoveel met de oldskool dingen ;) (kennen de astrodisco 3, maar verder..)

edit; bij nader inzien, we zouden elkaar bij oberhausen kunnen treffen (carpoolen), maar dat is denk ik ook niet heel erg handig was leuk idee maar praktisch onhandig
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
25-3-2010 10:26

ws soundexpresse schreef:

knip
Met hoeveel mensen zaten jullie wel niet in die T4? Leek mij een gezellig volle boel toen ik voorbij kwam knallen laugh :D .
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
25-3-2010 10:33

Roytje schreef:

Yoghurt schreef:

Bijzonder veel interesse door de aanwezige voor het in Nederland nog redelijk onbekende TW Audio, waarvan ik zelf de line array zelf niet super vond klinken, maar de 15" kasten die er ook hingen kwamen erg goed uit de verf, alsmede de dubbel 21" sub. De rest van de merken die buiten hingen, waren dramatisch over het algemeen.
Ik ben dit jaar niet op de Messe geweest (en ben dat ook niet van plan) maar als je het TW Audio array niet vond klinken dan nodig ik je graag uit voor een demo.

Verder heb ik geen commmerciele banden met dit bedrijf maar ben er van overtuigd dat er voor dit budget heel weinig sets zijn te vinden die zo strak en zo luid klinken.
Ho ho, begrijp me niet verkeerd. Ik zeg niet dat ik het slecht vond klinken, maar als men suggereert dat het zich met D&B moet meten dan val je door de mand met zo'n demo.
Ik geloof onmiddelijk dat het merk potentie heeft, en dat er meer uit de systemen te halen is. Alleen als dubbel 15" beter klinkt met bijna zelfde spreiding als de line array, dan is er voor de volgende keer werk aan de winkel lijkt me.
Sowieso hing er bij TW al de helft van het aantal kasten dat de rest had opgehangen, wat ik ook wel weer kan waarderen. Wel had ik het idee dat de Powersoft ampen die er achter stonden redelijk tegen de clip / limiters aan stonden te werken.

Ook kunnen de diverse merken tijdens een demo als het aan mij ligt wat meer tijd steken in soundcheckmuziek en daarbij persoonlijke muzieksmaak misschien even achterwege laten. Want er kwamen dingen voorbij....
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-3-2010 10:44
Ik snap niet dat mensen nog steeds denken dat een line array per definitie goed moet klinken of beter moet klinken dan een conventioneel setje. TW Audio heeft fantastische conventionele speakers die het ook in de buitenlucht zoals op zo'n PLS podium erg goed doen - beter dan line arrays van andere merken (en dus blijkbaar ook dan eigen line arrays).
Light Image
CompanionStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-10-2004
Laatste: 11-3-2022
Berichten: 183
25-3-2010 10:51
Gisteren ook "even" op en neer geweest. Een beetje verdeelde gedachte over de de beurs. Viel mij op dat er verschillende hallen niet volledig gevuld waren en zelfs de in gebruik zijnde hallen waren op sommige plaatsen slecht gevuld en maar afgewerkt met scheidingswanden. Natuurlijk waren er de massa's Chinese replica's van alle bekende merken, maar ook al eerder genoemd, het gemak van de Chinezen. Etenstijd ? Folders van de balie en de tafel en de bakjes opgewarmde zeewier en andere onsmakelijkheden werden uitgepakt... en waag het niet om dan interesse te tonen... Dan niet.
Bij Sennheiser mooie dames op een podium... maar de vertegenwoordigers hadden geen tijd, waren druk met collega's aan het bomen en de Duitse balie-bewoners snappen het dan niet. Ook goed ! Shure riant vertegenwoordigd... Ook daar een belangrijke kogel door de kerk. Shure gaat weg bij TM Audio en gaat zelfstandig verder. Jammer dat ze dat per post melden als de beurs al begonnen is.

Verder veel line-array's bekeken en ook zo'n beetje evenveel lifters om die line-array's simpel om hoog te krijgen als je geen truss hebt waar je het aan kunt hangen.
Elders op dit forum is wat geschreven over de Fenix wind-up's en die stonden ook op de beurs. Zijn mooie degelijke wind-ups en ook de kleinere ALT-3 en ALT-4 kunnen makkelijk toegepast worden.
Soortgelijke wind-ups ook o.a. bij Works gezien. Het zal een afweging worden.

Ook wat aandacht gegeven aan de range mobiele podia die er stonden. Zo'n klein podium van 20 m2 zo achter je auto, lijkt mij toch wel handig.

Het was weer een mooie dag met een ietwat te warm gestookt hallencomplex t.o.v. een heerlijke buitentemperatuur.
Op naar de volgende beurs...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)