Forum > Licht

Wat vind jij de beste rookvloeistof?

(61 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
30-4-2003 23:25
Om jullie op weg te helpen, zouden julie deze topic eens door moeten lezen: www.new-line.nl/forum/read/?t=1154
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DekkertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 5-3-2006
Berichten: 18
1-5-2003 12:08
Ik bedoelde of bijv. een Antari slechter werkt (of minder lang meegaat) doordat je niet Antari rookvloeistof heb gebruikt. Ik heb veel info gezocht maar kon niet precies een antwoord op mijn vraag vinden
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 9491
1-5-2003 14:17

dekkertje schreef:

Ik bedoelde of bijv. een Antari slechter werkt (of minder lang meegaat) doordat je niet Antari rookvloeistof heb gebruikt. Ik heb veel info gezocht maar kon niet precies een antwoord op mijn vraag vinden
nou dan lees je toch niet goed tussen de regels door van de topic.
Maar om kort te aan:
Goedkope vloeistof zit veel meer troep doorheen welek voor residu zorgt in je machinne, dus is het altijd (als je het er voor over hebt) beter om dure Jem vloeistof te kopen.
Zoals mijn onderzoek heeft aangetoont, is het in het gebruik toch veel voordeliger, en je publiek heeft ook minder last van Astma wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DekkertjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 5-3-2006
Berichten: 18
2-5-2003 00:32
Ok, ik dacht het wel, maar wist het niet zeker. Ik wou het even zeker weten, want vermoedens kan je niet veel mee. Bedankt!
Groeten Dekkertje
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Dj BasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 22-2-2009
Berichten: 30
3-5-2004 11:28

Tiemen schreef:

1) Op welke manier ga je van je grondstoffen tot de uiteindelijke vloeistof komen? Chemie (KWS-chemie dan vooral hier) bestaat uit meer dan een paar potjes bij elkaar gieten.
2) Glycerine is een basisstof van TNT (dynamiet voor de slechte verstaanders). Hèhè, om je ff schrik aan te jagen wink ;) Maar is inderdaad gewoon te krijgen bij de apotheker.
3) De glycollen zijn simpelweg uit een catalogus te bestellen in gelijk welke hoeveelheid. Je zal alleen geruineerd zijn als je de factuur ontvangt (tenzij je er een paar kiloton van besteld).
4) Als je schrik hebt van je rookmachine, koop je dan gewoon zo'n goedkoop JB_of whatever_ dingetje voor een paar eurotjes en je bent van dat probleem af.
5) Begin er niet aan.
6) Ga naar 5

Tiemen
Glycerine is niet de basisstof van TNT. Nitro Glycerine is de basisstof van TNT wink ;) . Dit goedje kan bij de geringste trilling of beweging ontploffen dus dit is er instabiel. Dus ga er niet mee klooien!
Glycerine word in ziekenhuizen etc. gebruikt.
!
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 29-9-2024
Berichten: 1344
3-5-2004 12:29
Glycerine is niet de basisstof van TNT. Nitro Glycerine is de basisstof van TNT . Dit goedje kan bij de geringste trilling of beweging ontploffen dus dit is er instabiel. Dus ga er niet mee klooien!
Glycerine word in ziekenhuizen etc. gebruikt
Aahhh, eindelijk komen we op mijn terrein laugh :D. Jouw terrein is het in ieder geval niet wink ;).

Glycerine is de basis voor nitroglycerine, dit ontstaat door de glycerine met 2 zuren chemisch te veranderen. Nitroglycerine is overigens de verkeerde benaming, het gaat hier om een organisch trinitraat. De juiste naam is dan ook glycerinetrinitraat. Of volledig 1,2,3-propaantrioltrinitraat.

Glycerinenitraat is echter niet de basis voor TNT (2,4,6-trinitrotolueen), wat wel een echte nitroverbinding is, dit is een op zich zelf bestaande chemische stof.
Glycerinetrinitraat is wel de grondstof voor dynamiet (wat dus niet hetzelfde is als TNT). Het bestaat uit 25% vulmiddel en 75% glycerinetrinitraat.
Glycerinetrinitraat is inderdaad één van de meest bekende onstabiele explosieven en kan mits verkeerd bereid ook spontaan exploderen.

Glycerine vindt zijn meest dagelijkse toepassing overigens als hoofdbestanddeel van vochtinbrengende huidcrèmetjes (en rookvloeistof).

Sorry, ik kon het niet laten (chemische opleiding).

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
3-5-2004 12:36
zo zeg, het begint hier op een Al Queda forum te lijken laugh :D

Zullen we maar weer ontopic gaan? wink ;)
...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 30-9-2024
Berichten: 13473
3-5-2004 18:51
GRAAG.

Recept: www.emanator.demon.co.uk/bigclive/smoke.htm
-- Pardon my French, I'm Dutch --
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-5-2004 20:38
In de martin magnum 2000 gebruik ik grotendeels orginele vloeistof (ik dacht de intelligent fog fluid)met soms het nadeel dat het erg lang blijft hangen.(voor buiten optredens wel beter)Ik doe zeer lang met zo'n jerrycan aangezien zelfs op de laagste stand er een enorme dikke wolk uitkomt.Na plm 30sec pompen kan je in een grote zaal zonder afzuiging het programma minstens een half uur stilleggen. laugh :D(waar gebeurd!) Ik wissel het nog wel eens af met de goedkoopste vloeistof merk onbekend werkt ook goed en geeft ook veel rook. Rook is wel iets minder dik. Wat dat betreft zou ik eigenlijk een Hazer erbij kunnen gebruiken omdat ik hoofdzakelijk rook nodig heb om het licht iets beter uit te laten komen.

Voor de aanschaf van de Martin (in '93/94) had ik o.a. een Le Maitre mini mist machine met van die bussen met druk en vloeistof. Op een gegeven moment waren de bussen of moeilijk te krijgen of duur ik heb toen een bus gesloopt (uiteraard eerst alle druk eruit !) en aan de "busnippel" een slang gemaakt met een pomp, losse jerrycan met no name vloeistof erbij en op die manier gaf hij net zoveel als de mini mist turbo. Het turbo deel van die mistmachine koste toen iets van 400 gulden. Mijn oplossing koste plm 5 tientjes.

[off topic]
In de ACME SM100 sneeuwmachine doe ik SVM (Ajax)(aangemaakt met water, svm is ongeveer zo dik als appelmoes) dit ding lust erg veel, dus zo'n jerrycannetje van showtec o.i.d. is zo leeg. (plm. 2 a 3 per Apres-ski avond).
home.tiscali.nl/~7465/disco/sneeuw.jpg
Dit schuim gebruik ik ook verdunt voor de tegels buiten als "groene aanslag" reiniger.
[off topic]

Martin
kvm entertainment
Dj BasStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-5-2003
Laatste: 22-2-2009
Berichten: 30
3-5-2004 22:29
haha sorry ik weet er bijna niks van af weet alleen van die vuurwerk dingentjes hoe je flash enzo maakt maar boeie. Thxx voor de info trouwens.
!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)