USB 50 meter
(49 reacties. Pagina 3 van 5)Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 8-6-2009 10:08 |
KVM schreef: Veel "tape artiesten" worden ook niet gemixt vanuit de zaal. Die mixt men vanaf het podium.Bepaalde dingen, zoals je EQ op je FOH en Monitor wil je niet eens digitaal hebben. EQ op je FOH wil je best digitaal hebben. Mooie 31-bands, of wil je liever parametrisch? Of 16 banden? Of een geheel grafische parametrische EQ? Het kan allemaal als je digitaal werkt met een goede (!!!) live-editor erbij. Touchscreen met stylus of een muisje en gas erop. Werkt top. | |
Light Image | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 8-6-2009 10:11 |
dj-bart schreef: De keuze of je eq op de PA wel of niet digitaal op de FOH moet zijn is een keuze die iedereen voor zich moet maken denk ik.In een DBX driverrack PA zit ook een EQ, en toch zie ik dat de "grotere" verhuurbedrijven altijd analoge EQ gebruiken. Voor degene die geen analoge EQ gebruiken is dit toch vaak een budgetkwestie. Ik mix regelmatig met een digitale tafel met alles erop en eraan, en toch staat er een analoge EQ op de FOH. Versterkers met digitale mogelijkheden zijn leuk voor vaste installaties, waar je de set eenmalig afsteld. Nogmaals als een DJ zwaar aan het oversturen is moet je het probleem aanpakken bij de bron. Als jij dan in de zaal staat is die bron wel heel ver weg. Martin. | |
kvm entertainment | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 8-6-2009 10:25 |
JeroenVDV schreef: KVM schreef: Veel "tape artiesten" worden ook niet gemixt vanuit de zaal. Die mixt men vanaf het podium.ALS de zaalset en de monitor van de geluidsman goed is afgeregeld kan je prima mixen op je monitorgeluid. Slechts 2 bronnen (orkestband en zang) moet te doen zijn. Martin. | |
kvm entertainment | |
JeroenVDVVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 15-6-2004 Laatste: 6-2-2016 Berichten: 4301 | 8-6-2009 10:32 |
KVM schreef: Waarschijnlijk heb je dan nog nooit een geluidsman gehoord die weet waar hij mee bezig is.Mijn ervaring (en ik heb redelijk wat tape-artiesten voorbij zien komen de afgelopen jaren) is dat de mannetjes die hun rack het podium opsleuren en daar met een monitor in hun half-dove oor tetterend de boel trachten te mixen er werkelijk niets van bakken. Dan is het op FOH doppen in en koffie erbij - wachten tot de ellende voorbij is. En maar seinen/roepen/doorgeven dat het harder en harder en harder moet op FOH. De tape-mannetjes die gezellig op FOH kwamen staan kregen het "gek genoeg" (of.. logischerwijs) voor m'kaar om het WEL fatsoenlijk te laten klinken. | |
Light Image | |
Dj-bartStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-7-2006 Laatste: 12-11-2021 Berichten: 582 | 8-6-2009 16:13 |
vandaag verschillende winkels gebeld en de prijzen vallen op zich wel mee, wat me wel opviel is dat die van ATXX een stuk duurder is dan de andere, enige idee waar het verschil hem in zit? | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 8-6-2009 18:09 |
KVM schreef: Waarschijnlijk heb je dan nog nooit een geluidsman gehoord die weet waar hij mee bezig is.ALS de zaalset en de monitor van de geluidsman goed is afgeregeld kan je prima mixen op je monitorgeluid. Slechts 2 bronnen (orkestband en zang) moet te doen zijn. Martin. | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 8-6-2009 18:58 |
Daniel-sound schreef: Vanuit dat standpunt kun je zelfs een bandje mixen vanaf het monitorgeluid..Lekgeluid (een issue in de coulissen, totaal NIET op FOH) wordt problematischer naarmate het aantal bronnen waarmee je moet werken groter wordt... Hou die 2 dingen eens in het achterhoofd en zet een gemiddeld bandje (16 kanalen) tegenover een tape-artiest (2 kanalen, wellicht 3-4 als je een echte backing vocal hebt die meer doet dan (vaak mooi gevormde) melkfabriek in beweging brengen). Ik kan een tape-artiest PRIMA mixen via de coulissen. Chips, als het moet doe ik dat nog op een koptelefoon (en chips^2, ik heb óók dat wel gedaan in het verleden). Uiteraard kende ik m'n set erg goed! Als dat niet het geval is dan wordt het moeilijker lijkt me. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Daniel-soundStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 20-11-2006 Laatste: 25-4-2014 Berichten: 638 | 8-6-2009 20:28 |
Dré schreef: Daniel-sound schreef: Vanuit dat standpunt kun je zelfs een bandje mixen vanaf het monitorgeluid..Lekgeluid (een issue in de coulissen, totaal NIET op FOH) wordt problematischer naarmate het aantal bronnen waarmee je moet werken groter wordt... Hou die 2 dingen eens in het achterhoofd en zet een gemiddeld bandje (16 kanalen) tegenover een tape-artiest (2 kanalen, wellicht 3-4 als je een echte backing vocal hebt die meer doet dan (vaak mooi gevormde) melkfabriek in beweging brengen). Ik kan een tape-artiest PRIMA mixen via de coulissen. Chips, als het moet doe ik dat nog op een koptelefoon (en chips^2, ik heb óók dat wel gedaan in het verleden). Uiteraard kende ik m'n set erg goed! Als dat niet het geval is dan wordt het moeilijker lijkt me. Dit-is-niet-meer-overdreven-maar-een-categorie-erboven- Tuurlijk is het te doen, maar als je in de zaal staat krijg je toch een betere sound ( tenminste.. dat lijkt me.. ) | |
If it ain't Dutch it ain't much... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 8-6-2009 20:35 |
Daniel-sound schreef: Tuurlijk is het te doen, maar als je in de zaal staat krijg je toch een betere sound ( tenminste.. dat lijkt me.. )Daarnaast is er soms gewoonweg niet het budget of de tijd om de boel in de zaal neer te zetten. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 8-6-2009 21:51 |
Dré schreef: Uiteraard kende ik m'n set erg goed! Als dat niet het geval is dan wordt het moeilijker lijkt me.Ik heb 3 x met dezelfde geluidsman gewerkt. 1e keer op mijn eigen set, 2e keer op een EV MT set, en de 3e keer op een groot duits merk. (ben de naam kwijt) 3x wist hij vanaf het podium een goede sound neer te zetten. Vandaar mijn vorige opmerking: ALS de zaalset en de monitor van de geluidsman goed is afgeregeld kan je prima mixen op je monitorgeluid. (die monitor kan natuurlijk ook een goede koptelefoon zijn.)Daarnaast is er soms gewoonweg niet het budget of de tijd om de boel in de zaal neer te zetten. Het budget speelt vaak een rol, en soms ook de reden waarom je met "mindere" geluidsmensen te maken hebt.Martin. | |
kvm entertainment |