Forum > Algemeen Forum

Gebruik UPS zinvol?

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
24-6-2009 22:28

CyberDance schreef:

Is niet zo zeer overheenvallen en zeker niet persoonlijk bedoeld ofzo. Maar valt me gewoon vaak op dat men vanalles wil volgens een openingspost en uiteindelijk met een oplossing komt of wat koopt wat eigenlijk gewoon helemaal niet geschikt is, of waar men misschien zelfs mee achteruit gaat (Vaak omwille van de prijs).
Daar heb je gelijk in. Wat dat betreft kan ik inmiddels overnieuw beginnen. De Eminent UPS is namelijk al een vroegtijdige dood gestorven. Het begon met het LCD display, dat stug volhield dat er geen last aan hing, vervolgens branden 2 triacs op de sturingsprint finaal door. (vonken/rook) De belasting die er aan hing, was een gloeilamp van 100W. Ik wilde namelijk wel eens weten, of de lamp zou reageren op het overschakelen van netstroom op accu. Bij het onderbreken van de netstroom ging het mis. Schijnbaar had het apparaat door dat het kwalitatief niet zo'n best apparaat was en heeft het zelfmoord gepleegd. Conclusie: het ding kan weer terug naar de leverancier...
Van een UPS die constant loopt te schakelen tussen accu en netspanning als de spanning niet helemaal je van het is ga jij zenuwachtiger worden tijdens de show dan van de gedachte dat je op een aggregaat draait laugh :D
Waarom iets testen als je bij voorbaat weet dat t niet geschikt is vraag ik me dan af, da's zonde centen. Uiteindelijk is het jouw keuze, maar als je vraagt om advies krijg je dat natuurlijk ook als men vindt dat iets niet geschikt is razz :p
Natuurlijk is dat ook heel mooi. Ik denk eerlijk gezegd, dat ik hierbij ook een heel klein beetje te snel van stapel gelopen ben, met als gevolg, dat ik nu met een opgerookte UPS zit.
Ik zat gisteren toevallig ook op marktplaats te snuffelen naar een Smart-UPS 3000 model en kwam toen inderdaad wat 1500's tegen voor 100-120 euro. Kan je beter daar je geld aan geven was ook een beetje de achterliggende gedachte van mijn post. Maar dan moet het wel een beetje in de buurt zijn qua afstand of je moet bereid zijn ervoor te rijden ja.

[EDIT] Wist het niet helemaal zeker tijdens schrijven van de post, maar klopt dus toch: staat een SU1500rm op marktplaats in groningen Klik. Wel ff accustatus navragen [/edit]
Dat is in ieder geval dichter bij huis. Ik zal er eens overnadenken! Als ik alle voors en tegens een beetje op een rijtje zet, dan kom ik zelf ook steeds meer tot de conclusie, dat ik misschien de spanningsdipjes e.d. maar voor lief moet nemen. Hoe groot is de kans, dat het echt misgaat? (Na het nemen van voorzorgsmaatregelen als: meten met de duspol, eerst een lamp aansluiten etc...)

Er zijn mensen die vaker op aggregaten staan te draaien, dan ik op netstroom. Als het echt zo slecht gesteld was met het aggregaat-verhuurbestand...
I am a TimeDriver!
BrokencoreStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2008
Laatste: 2-12-2022
Berichten: 170
24-6-2009 22:53
Wat informatie over de Automatic Voltage Regulation op de APC UPS'en. Daarnaast kon ik op mijn type met een knop achterop de gevoeligheid instellen (hoe lang moet de dip zijn voordat hij moet overschakelen). En dus de min en max van de netspanning voordat hij op accu gaat.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)