interesse feesten organiseren
(30 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 19-5-2004 Laatste: 27-10-2021 Berichten: 1849 | 15-5-2009 10:52 |
Een lokale artiest kan ik me voorstellen, maar dan denk ik wel aan een zanger oid en niet aan de resident dj van de lokale discotheek... | |
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 15-5-2009 12:36 |
YourLiVe schreef: / niet aan de resident dj van de lokale discotheek...De plaatselijke dj's met een eigen drive-in show, zijn ook veel interessanter. Ook kan je een plaatselijke DJ pakken die plm. 25 jaar geleden met zijn eigen drive-in op een voetstuk stond. Uiteindelijk een kwestie van de juiste formule zoeken. Martin. | |
kvm entertainment | |
EriswaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-8-2006 Laatste: 21-4-2016 Berichten: 366 | 15-5-2009 13:31 |
KVM schreef: eriswa schreef: Op die mannier kun je bijna geen verlies maken... Dit is ideaal om mee te beginnen lijkt me...Martin. De rest van de kosten (zoals beveiliging, deuropersoneel, DJ's en wat dan al niet meer deelden wij door tweeën. Er zijn niet veel tenten die zo makkelijk zijn denk ik, maar als je makkelijk praat kom je vaak een heel eind. Het belangrijkste is dat je een goed idee achter je evenement hebt zitten dat voor de eigenaar van de locatie als muziek in de oren klinkt. | |
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken. | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 15-5-2009 16:09 |
eriswa schreef: Er zijn niet veel tenten die zo makkelijk zijn denk ik, maar als je makkelijk praat kom je vaak een heel eind.Ik ken veel tenten die normaal geen entree of weinig entree vragen, en dan al goed draaien. Met andere woorden, als ze volzitten draaien ze al genoeg omzet en kan ze het entreegeld 'gestolen' worden. Het zal die horecabazen een biet wezen wat er voor een feest in hun tent is, als er maar omzet is. Meerdere DJ's en organisatiebureaus die ik ken hebben dus zo'n regeling met een horecatent zoals jij omschrijft, de gelden uit entreekaartjes is voor de organisator, drankverkoop voor de horecatent zelf, inclusief licht, geluid, sanitaire voorzieningen, vergunningen, beveiliging, schoonmaak etc etc. BTW, vaak is het dan alsnog geen vetpot voor de organisator, DJ's, promotie en de hele planning kost veel tijd en geld. een keer een verkeerde en/of te weinig promotie en je loopt verlies op zo'n avond... | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
EriswaStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 24-8-2006 Laatste: 21-4-2016 Berichten: 366 | 15-5-2009 16:56 |
Hier in de buurt is dit de enige tent die het zo makkelijk doet... Tot nu toe in ieder geval. Verlies maken kun je altijd, maar als je alles goed regelt is de kans wel veel kleiner dan dat als je alles zelf organiseerd en de drank, locatie enz. enz. moet regelen. | |
Wat je niet opbouwt hoef je ook niet af te breken. | |
Mark_dabombStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 21-12-2010 Berichten: 277 | 16-5-2009 10:35 |
Vaak is het zo dat je inderdaad een minimum aan omzet moet behalen wil je geen zaalhuur hoeven te betalen. Helemaal de eerste keer als je een feest organiseert op een locatie moet je je echt nog bewijzen. Ook zalen hebben veel kosten (inkoop, personeel, huur, enzovoorts) en nemen weinig risico. Kom je echter op een dag van de week waarop de betreffende zaal of café het toch niet druk heeft (dus géén vrijdag of zaterdag) kan je al véél makkelijker onderhandelen. Ik organiseer zelf in september een groot gala voor studenten van een hogeschool in Tilburg (ca. 400-500 bezoekers) waarmee we net begonnen zijn met de organisatie. Het moeilijkste is en blijft de promotie (uitverkocht raken) en het zoeken en vinden van sponsoren. | |
KVMVIP Lid (†) Uit: Nederland Sinds: 20-11-2003 Laatste: 8-12-2009 Berichten: 3843 | 16-5-2009 15:25 |
mark_dabomb schreef: Ook zalen hebben veel kosten (inkoop, personeel, huur, enzovoorts) en nemen weinig risico. Kom je echter op een dag van de week waarop de betreffende zaal of café het toch niet druk heeft (dus géén vrijdag of zaterdag) kan je al véél makkelijker onderhandelen.Als je doordeweeks een feest wil organiseren is het risico veel groter. Mogelijk dat er zelfs minder omzet is aangezien men de volgende dag weer aan het werk moet. Martin. | |
kvm entertainment | |
WatjeVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 16-8-2006 Laatste: 30-11-2015 Berichten: 1293 | 16-5-2009 16:11 |
hier tot nu toe altijd makkelijke zalen vorige week vrijdag 8 mei. een laatste schooldag, hierbij was ik 1 van de 2 organisatoren *ik had weer teveel hooi op mijn vork genomen maar goed* dit was nog nooit in dat café gedaan maar wat hebben we voor elkaar gekregen: Entree prijs was voor ons (3 euro p.p.) Drank omzet voor Café Dj kosten voor Café Licht (van mij(A) kosten voor Café Tent huur (13 X 8) kosten voor Café Beveiliging kosten voor Café Extra fietsenrekken kosten voor Café hoe hebben we dit aangepakt. was redelijk simpel. voor een laatste schooldag werd er 12 euro per persoon gevraagd aan kosten. voor de barbeque, een ontbijt, een lunch en diverse activiteiten. deze dag was voor ong 200 man. we hebben het eindfeest hier bij ingenomen. en je moest dus 15 euro betalen pp. daarnaast moest je je introducés opgeven van te voren en dan over laten komen alsof dit maar beperkt is. dus maximaal 2 per persoon op=op. er was echter genoeg plaats in het cafe voor 2,7 introducés per persoon. zodra de kaartjes er waren liep het dan ook storm op de kaartjes. omdat iedereen dacht dat er te weinig was. op deze manier wist de eigenaar zeker dat er minstens 500 man kwam. omdat de kaartjes van te voren verkocht werden. en op die manier hebben we het dus samen met hem geregeld. we moesten alleen even helpen met de tent opbouwen. maar dat was zo gebeurd. misschien kun je zoiets proberen. dus een georganiseerde dag afsluiten met een feest. en dat men hiervoor 1 kaartje koopt. ideaal. en zeker van publiek in het cafe, want ze hebben er voor betaald. er waren 215 deelnemers aan die dag, en er waren 580 bezoekers in het café. dat is 2,6 introducees per persoon. hmm toch vreemd. als er maar 2 introducees per persoon mochten. tja af en toe zeggen van is goed hier heb je 3 kaartjes ;) maximaal toelaat baar was 600 man. het was dus goed druk. de eigenaar was er blij mee. | |
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen | |
Mark_dabombStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-9-2002 Laatste: 21-12-2010 Berichten: 277 | 16-5-2009 16:32 |
Dan heb je wel een luxe positie want zo bijzonder storm loopt het op feetsjes niet meer deze dagen. Er is écht veel te veel aanbod van doorsnee feestjes. | |
PietjeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-4-2004 Laatste: 30-11-2014 Berichten: 1105 | 16-5-2009 17:41 |
Zoals die al aangeeft is het feestje voor school ed met barbecue, dat krijg je al snel vol. Iedereen heeft er toch al voor betaald, en eerst met z'n allen gezellig gebarbecued. Daar zal al wel het een en ander zijn gedronken, dan is de stap om met z'n allen verder te gaan naar de kroeg natuurlijk redelijk snel gezet. | |