Forum > Licht

Kryptons

(80 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
Steven.Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2003
Laatste: 1-9-2004
Berichten: 54
22-7-2003 16:05
ow okej thnx
Speakerfreak is de DAP man:D:D:D
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
22-7-2003 16:17

CyberDance schreef:

Uiteraard heb ik de test ook gedaan met een nieuwe Philips MSD250/2 lamp in de Futurelight:
www.lightbroker.nl/images/Kryp-mh660_4.jpg
Amper tot geen verschil met ervoor dus. Foto is niet extreem goed geslaagd door het knalwitte oppervlak waarop ik projecteerde, de overduidelijke hotspots zoals op foto zijn er in het echt niet.
Ik vind het verschil eerlijk gezegd extreem groot. Ook het verschil in kleurtemperatuur doet haast vermoeden dat het UV filter van de Futurelight ZWAAR vervuild is.

Zit er niet een CTC filter vast of zo???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-7-2003 17:18
Futurelight is helemaal zuiver vanbinnen en CTC filter hebben die futurelights niet.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
TiemenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-4-2002
Laatste: 25-3-2007
Berichten: 142
22-7-2003 19:00

Victor schreef:

Wat ik op basis van de specs al verwachtte: de Krypton is gewoon koploper in zijn klasse. Ik neem wel aan dat beide spots helemaal in orde en schoon zijn.
Dat van die koploper zou ik niet zeggen. Als ik hoor van errors in de eerste paar uren van gebruik...Dan zakt ie toch wel terug in het peleton. Voor zo'n uitspraken wil ik het ook eens objectief allemaal bekijken. Qua lichtopbrengst is het een enorme vooruitgang, en zal hij samen met HES en Coef in de meest lichtopbrengde mh's zitten in de 250 reeksen. Voor de rest : ik ben benieuwd naar vergelijkingen met andere merken..
PowersoundStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 3-3-2010
Berichten: 255
22-7-2003 19:02
Giotto 250 van SGM doet het zeker niet slecht !!! Ook serieuze output !
Shake your ass around, cause here we come with PowerSound!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
22-7-2003 20:36
Errors in de eerste paar uren gebruik komt door software.. had ik die eerst geupdated had niemand er wat van geweten waarschijnlijk (ik ook niet dus)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
23-7-2003 10:12
Laat de Krypton ook eens 500 branduren halen en vergelijk hem dan met de futurelight. De kleurtemperatuur verandert ook naargelang de leeftijd van de lamp.

Levensduur van de lamp wordt o.a. bepaald door de interne temperatuur in het toestel. Daarom is koeling dan ook zo belangrijk (en dit niet alleen voor de lamp !).

Vergelijk 2 toestellen met dezelfde lamp en hetzelfde aantal branduren. En meet dan de lichtsterkte. Witter wil daaroim niet zeggen dat er meer licht uitkomt !

Groeten,

Luc
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
23-7-2003 10:20

lucken schreef:

Vergelijk 2 toestellen met dezelfde lamp en hetzelfde aantal branduren. En meet dan de lichtsterkte. Witter wil daaroim niet zeggen dat er meer licht uitkomt !
Cyber heeft eerst een Krypton met nieuwe lamp naast een Futurelight met een lamp met 500 branduren gezet voor een eerste indruk.

Daarna heeft hij de vergelijking nog eens uitgevoerd met een nieuwe lamp in de Futurelight.

Verder: "witter" wil inderdaad niet zeggen "meer licht". Maar zo lijkt het voor het oog wel. En wat het oog ziet boeit mij meer dan wat een meter zegt (meten is wel een objectieve vergelijkingsmethode). Overigens lijkt de Krypton -te zien aan de foto- niet alleen witter, maar geeft hij duidelijk meer licht. En dat zeggen ook de specs: zelfs een HES Studiospot haalt dit aantal lumen niet!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
LuckenStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-6-2003
Laatste: 8-7-2021
Berichten: 81
23-7-2003 14:30

CyberDance schreef:

Als een lamp na 500 uren al op de helft van z'n levensduur is moet je toch maar es andere lampen gaan aanschaffen, of er wat rustiger mee omgaan wink ;) razz :p Een philips MSD 250/2 lamp heeft (minimaal) 2000 uren, osram zelfs (minimaal) 3000. Dus je kan me niet wijsmaken dat ie het dan bij 1000 al gehad heeft.
Beste Cyber,

We spreken hier over Philips lampen, en zelfde probleem is er met de Osram lampen en Sylvania lampen. Dit heeft echter niets te maken met de kwaliteit van de lampen !
Wacht maar af wat uw lampen nog zullen geven, in de Krypton, na 1000 uur. Ik heb vernomen dat de temperatuur intern in de kop namelijk hoog oploopt. Bij een Movitec, Futurelight, Robe is de temperatuur 48-49 graden in de kop.

Groeten,

Luc
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
23-7-2003 14:56
Tja luc ik ga het wel merken zeker, verder weet ik ook dat er bij jou commerciele belangen achterzitten razz :p razz :p ? Feit is dat een 500 of 0 uurs lamp in de movitec zowat geen zichtbaar verschil maakte. Dan moet die lamp maar wat sneller vervangen worden in de krypton, als hij zo gaat lijden onder de temperatuur. Degenen die mij goed kennen weten ook dat ik liever wat meer uitgeef en gewoon goed spul heb. De martin langs de futurelight blijft ook voor de rest een enorm verschil, waarbij ik bijvoorbeeld ook denk aan de kwaliteit van de kappen en servicevriendelijkheid (wat een gedoe om een lamp uit een futurelight te halen zeg).
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)