Forum > Licht

Verschil tussen de Scanmaster 1 en Scanmaster 2

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
30-7-2003 23:53
Jammer dat je nu twee verschillende kleuren aan tafels hebt; één GLP blauw en één Showtec blauw.

En ik blijf erbij dat ik een dusdanig prijsverschil niet over zou hebben voor twee extra pan/tilt wieltjes. Gaat perfect zo met de faders wink ;)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
30-7-2003 23:55

Niek Bolscher schreef:

Jammer dat je nu twee verschillende kleuren aan tafels hebt; één GLP blauw en één Showtec blauw.

En ik blijf erbij dat ik een dusdanig prijsverschil niet over zou hebben voor twee extra pan/tilt wieltjes. Gaat perfect zo met de faders wink ;)
Je vergeet de SNAP op de gobo/kleurenkanalen.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ/LJ SavidgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-1-2003
Laatste: 14-9-2024
Berichten: 184
31-7-2003 01:30
Yep voor dat stukje Extra (snap) heb ik hem toch maar genomen!
Ben er nog niet aan toegekomen om te gaan proggen, ik ga zelf zaterdag weer op vakantie dus opschieten zal het wel niet!

Over een goeie week heb ik het huis hier alleen en zal ik me scans wel ff in de tuin hangen en eens uitvoerig testen (en een poging wagen op te proggen!!!)

- Kleur verschil>> ach in het donker zie je dat toch niet happy :) laugh :D
Lampie erbij??
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
31-7-2003 08:55

DJ/LJ Savidge schreef:

- Kleur verschil>> ach in het donker zie je dat toch niet happy :) laugh :D
Ik had nog wel een GLP versie gehad (met duimwielen in plaats van draaiknopjes)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-9-2003 20:59
dré, weet jij hoe de scanmaster 2 werkt? want ik heb nu wel vrolijk dat ding gekocht, maar weet niet hoe ie werkt. proggen lukt me wel, maar de logika snap ik niet. en hoe kun je een kanaal op snap zetten? en dan die wieltjes, hoe zet ik die op de spiegelkanalen?
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
1-9-2003 21:17
Wil iemand dan ook zo vrolijk zijn even wat te posten bij de Reviews in de webshop? Kunnen we allemaal meegenieten...

En leg dan direct ff de "SNAP" functie, voor de mogelijke kopers die het verschil niet kennen happy :)
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
1-9-2003 21:20
das n goeie. t valt wel op dat er wel erg weinig mensen met een scanmaster 2 zijn. ik en dj/lj savidge voor zover ik weet.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-9-2003 23:59
Ik denk dat Martijn nog eens rustig de handleiding moet gaan lezen (of z'n leverancier bellen als hij er echt niet uitkomt).

En dat iemand het verschil tussen fade en snap niet snapt dat snap ik niet helemaal.

Fade is als je m'n vuist rustig aan ziet komen. Snap is als m'n vuist het ene moment nog naast me hangt en het andere moment reeds in je gezicht zit (om maar een stukje duidelijke beeldspraak te gebruiken laugh :D )

SNAPpie?

(Grappig bedoeld overigens de beeldspraak en zeker NIET bedoeld als een "steek onder water" o.i.d.).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
2-9-2003 15:14

Dré schreef:

Ik denk dat Martijn nog eens rustig de handleiding moet gaan lezen (of z'n leverancier bellen als hij er echt niet uitkomt).

En dat iemand het verschil tussen fade en snap niet snapt dat snap ik niet helemaal.

Fade is als je m'n vuist rustig aan ziet komen. Snap is als m'n vuist het ene moment nog naast me hangt en het andere moment reeds in je gezicht zit (om maar een stukje duidelijke beeldspraak te gebruiken laugh :D )

SNAPpie?

(Grappig bedoeld overigens de beeldspraak en zeker NIET bedoeld als een "steek onder water" o.i.d.).
hehe, fijn. dat is het nou juist. ik heb een showmodel meegenomen ZONDER handleiding. de nieuwe zou zo ongeveer morgen moeten zijn, maar vrijdag is er een feest. dan SNAP ik liever hoe werkt. laugh :D ik heb van DJ/LJ savidge de duitse handleiding gehad, maar daar SNAP ik niks van. dus had ik gehoopt dat jullie me konden helpen. sad :(

en ach dré, ik wist het verschil echt wel maar ik wilde weten HOE ik die kon instellen. toevallig iemand een link naar de nederlandse handleiding? dan hou ik op met zeueren.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-9-2003 01:00
Ik zou graag wel even zien dat je na het leven van dit bericht even met je hand tegen je voorhoofd slaat, daarbij de kreet slakend "dom dat ik daar zelf niet aan dacht".

Botex, ShowTec en American DJ (en GLP niet te vergeten en JB-Systems en Elite en.. en..)... Allemaal 1 pot nat. American DJ neemt echter heel vaak de moeite de handleiding on-line te plaatsen.

En als Botex een ScanMaster 2 heeft die in het Echt DMX Operator 2 heet dan heeft American DJ hem vast ook. Wellicht zou hij DMX Operator 2 kunnen heten.

Nou... kijk maar eens: www.new-line.nl/v/3921

En wat zien we daar voor link staan bij de details? Een "download handleiding" link.

www.americandj.com/pdffiles/DMXOPER2.pdf

Sla je wel met de vlakke hand want ik wil niet dat je jezelf vanwege dit forum gaat verwonden laugh :D

En voor zover ik weet staan alle kanalen behalve de X/Y kanalen op "snap" bij de DMX OperII.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)