Forum > Algemeen Forum

Verhuurbedrijven gezocht die last minute kunnen leveren

(62 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-2-2009 19:00

Watt-Xtra schreef:

Een dj met een of 2 setjes is leuk om in je lijst te hebben staan, maar op het moment dat je ze nodig hebt zijn ze inderdaad oppad. laugh :D
Dat is inderdaad ook het probleem met mijzelf. Ik heb ook meerdere sets, maar ik ben zelf bijna altijd aan het draaien. Ik kan dus ook niet even een setje ergens naartoe brengen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
6-2-2009 19:07
Telefoon staat hier ook dag en nacht aan, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd (kan) opnemen.
Vaak doet een berichtje inspreken wél wonderen, want voicemail luisteren kan altijd wel ff snel tussendoor. Dan weet ik dat het dringend is en kan ik altijd proberen snel terug bellen of een collega optrommelen die kan terugbellen.
Zelfde geldt voor 'snachts. Onbekende nummers neem ik dan zeker niet altijd op, maar als er wat ingesproken wordt luister ik meestal wel ff. Als het dan echt dringend blijkt te zijn kan er altijd snel teruggebeld worden.

Hetzelfde geld voor voorraad van spullen. Er kan dan wel een rij van 2 meter aan cdj's en DJM's in de schappen staan als niks weg is, maar als er last minute gebeld wordt voor een CDJ wil dat niet zeggen dat die altijd beschikbaar is.

Vaak is het met last minute dingen toch proberen bij een aantal bedrijven. Niemand kan op voorhand de garantie geven dat je geholpen kan worden in geval van een last-minute. Soms kan het zelfs zo zijn dat juist die ene drive in show om de hoek je sneller kan helpen omdat men thuis zit dan een of ander groot bedrijf wat het retedruk heeft.

Enneuh, verdienen omdat iemand in de brand zit? Tenzij je de huurprijs in dat soort gevallen verdubbelt of verviervoudigt denk ik dat het in veel gevallen niet echt serieus verdienen is, vaak omdat het meestal ook om maar een paar losse dingen gaat. Wat je er wel mee wint is wat credit's bij je collega's omdat je ze kan helpen.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
6-2-2009 19:20
Ik zit in het noorden van het land (top van Drenthe) en kan eventueel wel leveren in de regio's Groningen, Drenthe en Friesland (daarbuiten natuurlijk ook, maar niet à la minute).

DJ sets heb ik niet (eenvoudige dubbele cd-speler wel) maar wel voldoende geluid voor een paar duizend personen. Alles Renkus-Heinz met Crest eindtrappen en Renkus-Heinz/XTA processing.

Contact via SoundLink contactinfo of mijn eigen nummer: 06-40473505

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Frank76Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-5-2005
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 2053
6-2-2009 19:50
Begint behoorlijk op een reclametopic te lijken.
Als ik problemen heb bij een show kan ik altijd een collega of leverancier bellen.
Probleem is wel dat steeds meer leveranciers niet echt meer dat soort service geven omdat de marge compleet opgesoupeerd wordt door de moordende concurrentie.
Als een van mijn klanten een probleem heeft met gehuurd of gekocht materiaal, zorg ik dat die klant kan blijven werken.
Lijkt me dat iedereen wel goede connecties heeft met concullega bedrijven in hetzelfde segment?
Kan erg handig zijn voor overloop (als je net even die ene klant toch wil bedienen maar zelf al volzit)
EGO = 1 / Knowledge -- Einstein
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-2-2009 19:56

CyberDance schreef:

Enneuh, verdienen omdat iemand in de brand zit? Tenzij je de huurprijs in dat soort gevallen verdubbelt of verviervoudigt denk ik dat het in veel gevallen niet echt serieus verdienen is, vaak omdat het meestal ook om maar een paar losse dingen gaat.
Vaak omdat het minder vaak voor komt. Als het serieus verdienen zou zijn, moet het minimaal 1x per week voorkomen.

Het DIRECT langs komen dat is de service, wat het kost is dan minder belangrijk als je maar met een oplossing komt.

De klus waar ik kwam en uiteindelijk niet nodig was is normaal betaald.

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-2-2009 19:59

Frank76 schreef:

Lijkt me dat iedereen wel goede connecties heeft met concullega bedrijven in hetzelfde segment?
Dan heb je toch niet helemaal goed gelezen. Ik heb contacten nodig die ik kan bellen als ik op locatie ben en de geluidsset begeeft het. De concullega's waarmee ik normaal contact heb zijn zelf ook op dat moment ook een klus aan het draaien en kunnen dus niet even een andere geluidsset komen brengen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-2-2009 20:04

KVM schreef:

Het DIRECT langs komen dat is de service, wat het kost is dan minder belangrijk als je maar met een oplossing komt.
Klopt, the show must go on. Ik verdien liever helemaal niks meer aan een showtje dan dat de klant zonder muziek zit. Sterker nog, al moet ik er geld op toeleggen, als het maar zo snel mogelijk weer werkt.

Overigens zal ik een leverancier die gewoon een normale prijs rekent (en mij dus ook gunt dat ik er wat centjes aan overhoudt) eerder bellen dan iemand aan wie ik mijn hele budget kwijt ben...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
6-2-2009 20:08

YourLiVe schreef:

Overigens zal ik een leverancier die gewoon een normale prijs rekent (en mij dus ook gunt dat ik er wat centjes aan overhoudt) eerder bellen dan iemand aan wie ik mijn hele budget kwijt ben...
Je kunt het ook zo zien: Degene die het spul nog had staan had het anders helemaal niet verhuurd (aangezien het al last-minute is). Is dus ook "extraatje" voor hem. Weliswaar kost 't (vaak 's avonds/'s nachts) een ritje, maar dat kan en mag denk ik best naar je doorberekend worden.
Light Image
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-2-2009 20:12

JeroenVDV schreef:

Je kunt het ook zo zien: Degene die het spul nog had staan had het anders helemaal niet verhuurd .
Je kan het ook anders zien, ik heb speciaal voor dit soort gevallen apparatuur staan. Daarom ben ik ook aangesloten bij zón service. sneaky :V

Martin.
kvm entertainment
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-2-2009 20:38

KVM schreef:

Ik zit ook bij een dergelijke "op afroep service".
Wat houdt die service dan precies in? Ik kan jouw gegevens nergens vinden...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)