Forum > Off-Zone

Ervaring met providers en website's maken...

(62 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
7-7-2003 23:28

Max schreef:

ik heb ook @home, ik vindt de webruimte redelijk, hij is best snel en geen reclame, alleen een nadeel is dat je maar 5Mb krijgt, en zit dus aan een Domijn te denken, maar die zijn weer heel duur sad :( Kreeg laatst ook een e-mail van @home dat ik te veel Dataverkeer gebruikte, maar wat dat inhoud ...
teveel dataverkeer, betekend dat je teveel download (of upload)... misschien te lang kazaa aan laten staan?? wink ;)

en domein.. tja, 166 euro per jaar... dat geef ik ook bijna maandelijks uit aan CDs...
Music is what feelings sound like...
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
8-7-2003 09:51
ik schrijf ook maar ff wat, ik heb zelf chello ben er best tevreden over nog nooit problemen gehad dat er geen verbinding was of dat ik een mail kreeg dat ik te veel downloade ofzo downloadsnelheis is ca. 160kb/s upload is wat minder iets van 14kb/s
(ik bedoel dan met kb kilobytes)website is redelijk voor html redelijk snel 10mb ruimte alleen geen ondersteuning voor php, mysql, ed.
schnappi???
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
8-7-2003 10:20

sgrovert schreef:

Ik dacht dat het password standaard @home was.

Trouwens schrijven jullie je html ook helemaal zelf?
En is het mogelijk om bepaalde teks files aan te halen, ik bedoel een soort van "strings" in Html aan te halen?
Ben namelijk vandaag pas begonnen met alles helemaal zelf te schrijven.
Hallo, bedankt, ik wist helemaal niet dat @Home gewoon het wachtwoord was, eff uitproberen. Maar verder zit ik eigenlijk met een hoofdvraag: moet ik mijn site nou eerst bouwen op mijn eigen computer en daarna zeg maar 'op' het internet zetten?... Ik wil wil lekker moeilijk doen en wil absoluut GEEN frontpage gebruiken ofzo en typ alle HTML zelf in Kladblok, het is even wat werk, maar wel 'vind ik' veel mooier als Frontpage...
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
8-7-2003 12:51
Om te beginnen met het maken van webpagina's is de ruimte die je krijgt bij je provider geschikt. Wil je echter iets meer doen met je website en wil je graag een eigen domein (bv. .nl of .com) dan kan je het beste je website door een bedrijf op het internet laten hosten (ga niet zelf een server installeren mits je een t1 lijn ofzow hebt (van de universiteit ofzow)). It is trouwens verboden om op je @home, chello of een DSL provider(a.o.) een eigen web of mail server te installeren. Ze sluiten je gewoon zonder pardon af (te veel dataverkeer). Ik heb het zelf al meegemaakt sad :(

Ik laat daarom mijn websites bij : digitalus.nl hosten, deze is gewoon super goedkoop, snel, makkelijk. Wat wil je nog meer.

Voor het andere gedeelte van de vraag: gewoon veel oefenen. Je kan niet binnen 1 dag HTML leren en al helemaal niet een database gerelateerde programmeertaal zoals php of asp. Ik raad wel aan om php te gebruiken. Dit wordt namelijk door alle providers ondersteund. ASP heeft een ander soort database nodig waarvoor een bedrijf geld moet betalen (Microsoft natuurlijk) Deze pakketen zijn daarom een stuk duurder)

Bronnen :

www.phpfreakz.nl
www.hotscripts.com (hier vindt je echt alles)
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
8-7-2003 13:21

Mr. Edie schreef:

Ik wil wil lekker moeilijk doen en wil absoluut GEEN frontpage gebruiken ofzo en typ alle HTML zelf in Kladblok, het is even wat werk, maar wel 'vind ik' veel mooier als Frontpage...
Ik geef je volkomen gelijk dat je geen frontpage gebruikt. Heb hem er zelf ook eerst in gemaakt maar ben gisteren dus ook begonnen met de html of eigelijk xhtml helemaal zelf te schrijven. Kan ik tenminste zelf alles precies zetten waar ik het wil hebben. Alleen gebruik ik geen kladblok maar deze www.chami.com/html-kit/download/
Dit programma werkt net even iets overzichtelijker dan kladblok.
Lost in Music
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
8-7-2003 13:50
Of gebruik Visual Interdev, wel ietsje duurder shocked 8O
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
NiekvdBoomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-6-2003
Laatste: 14-10-2003
Berichten: 17
8-7-2003 14:49
maar meneer grovert echt iets fatsoenlijks komt er niet uit met je standaard editor.. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Gebruik gewoon frontpage.. haal daarna alle onzin code van frontpage eruit (meestal alleen de meta tags..) zorg dat je een stylesheet hebt. Voeg deze klassen toe aan je HTML code.
Mr. EdieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-6-2003
Laatste: 6-5-2015
Berichten: 1532
8-7-2003 16:07
Mwa, weet niet waarom, maar ik heb het niet zo zitten op Frontpage. Maargoed: HTML Code ken ik wel, het is echt niet zo héél moeilijk.
Zo kan je met [b ] en [/b ] teksten vet drukken, [i ] en [/i ] teksten cursief drukken, etc... Verder kan je simpel een tekstje door het beeld laten gaan etc... MAAR: Als ik alles goed begrepen heb, moet ik EERST een webpagina op MIJN computer maken, en die LATER (als deze klaar is) op het internet zetten met een programma als CuteFTP ofzo.

Ik snap alleen niets van php scripts ofzoiets. Kan je hiermee gastenboeken e.d. maken ofzo? Ik werk verder NOOIT met j@vascript, wil ik ook persé NIET en als ik iets niet zou snappen van HTML (zoals een tabbeletje maken ofzo) kan ik dit nog altijd afkijken van andere pagina's op internet. Ik wil ook echt een gastenboek op mijn pagina, maar hoe te werk?

MVG Edie happy :)
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
8-7-2003 18:19
Voor tabellen leren moet je op deze pagina kijken. Staan alle basis html tools op:
www.mijnhomepage.nl/htmlcursus/lessenoverzicht.php
Les 7 tabellen
bijlage 66 uploaden
Lost in Music
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
8-7-2003 18:37
Gewoon lekker je site met Frontpage aanmaken EN je goed inlezen in de HTML structuur. Pas DAN heb je voldoende kennis om de code die Frontpage aanmaakt goed uit te kleden (slanker te maken) en TOCH het uiterlijk hetzelfde te houden EN aan de W3 specificatie te voldoen. Da's precies de methode die ik zelf ook gebruik.

Kijk voor de grap maar eens naar de HTML code van deze site. Vrijwel geen spatie of regeleinde te bekennen (laat staan een <tab>) en toch valideert het gros van de pagina's.

www.w3.org/
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)