Forum > Geluid

behringer dx1000 of jb systems mx6-9

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-8-2003 11:04

Dré schreef:

Max schreef:

ik zelf heb een Mx 6 van JB, nu kan het zijn dat ik een slechte versie heb, maar de mijne is al 2x kapot geweest en buiten dat bevalt hij mij helemaal niet !
ik kan de Gain maar op een kwart zetten anders staat die voortdurend in het rood,
Goh Max... Daar hebben mijn Dateq's ook last van. Zou dat betekenen dat mijn Dateq's ook stuk zijn OF zou het betekenen dat JIJ niet helemaal in de gaten hebt waar die gains voor zijn?
Ja, maar als ik die Gain verder opendraai komt er meer geluid uit, maar dan staat hij voordurend in het Rood, dus dat moet niet kunnen !

Dré schreef:

Max schreef:

en hij filterd de helft van het geluid eruit waardoor ik minder vermogen heb.
Dit slaat zo volledig NERGENS op dat je dit beter niet tegen iemand kan zeggen als je zou gaan solliciteren (je zou hooguit nog op de bussenwasafdeling terecht komen). Proper gain staging is iets dat elke newbie vanaf dag 1 MOET leren. En als hij daar te lui voor is dan kan hij beter een andere hobby gaan zoeken!
DANKJE angry ***** ****** ******** angry angry angry angry angry

ik heb laatst de cd-speler rechtstreeks op de versterker gezet, en toen kon ik hem maar op twee zetten, en voor het zelfde geluid moet ik hem nu op zes zetten met het mengpaneel ertussen (klinkt een Beetje newbie, maar kan het niet anders uitleggen ...)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-8-2003 11:21

Max schreef:

DANKJE angry ***** ****** ******** angry angry angry angry angry
Je weet het Max... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;-)
ik heb laatst de cd-speler rechtstreeks op de versterker gezet, en toen kon ik hem maar op twee zetten, en voor het zelfde geluid moet ik hem nu op zes zetten met het mengpaneel ertussen (klinkt een Beetje newbie, maar kan het niet anders uitleggen ...)
En DAT is nou gain staging. Als de CD-speler een uitgang heeft van 2Veff (en dat heeft ie) en de mixer een uitgang van 0dBu (0.775Veff) dan is het niet meer dan normaal dat bovenstaande gebeurt.

En de eerste die zegt dat de stand van de volumeregelaar allesbepalend is voor het maximale vermogen die krijgt van mij de n00b van de maand award! wink ;)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
1-8-2003 11:23
En de eerste die zegt dat de stand van de volumeregelaar allesbepalend is voor het maximale vermogen die krijgt van mij de n00b van de maand award! wink ;)
Is dat dan niet laugh :D
Maar ik snap gewoon helemaal nix van dat Mengpaneel, Kanaal 4 is zoieso al gaar, die gaat fluiten op de hoge toon als ik die verstel ... En alles staat voordurend in het Rood sad :(
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
1-8-2003 11:33

Max schreef:

Maar ik snap gewoon helemaal nix van dat Mengpaneel, Kanaal 4 is zoieso al gaar, die gaat fluiten op de hoge toon als ik die verstel ... En alles staat voordurend in het Rood sad :(
Je had toch de MX-6? Controleer dan even of je niet per ongeluk een effectlusje gemaakt hebt op de incorrecte manier.

Als je dat niet gedaan hebt dan heb je een defecte mixer (en die hoort maar op 1 plek; bij de dealer ter reparatie).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
PeterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-8-2002
Laatste: 12-9-2012
Berichten: 1137
1-8-2003 13:25
Die oude 16x van JBsystems van ons liep ook altijd ver in het rood hoor, dat was al als je de fader over de helft zette (nee Dré, er zit daar geen gain op ;-). Volgens mij zijn die volume-ledjes van JB niet altijd even precies. Ik let er ook meestal niet echt op. Ik luister liever of ik de boel niet aan het oversturen ben, dat zegt mij meer dan een paar knipperende lampjes. Misschien is niet iedereen het daar mee eens, maar met een stel goede oren kom je toch verder dan met een stel mooie lampjes.

Maar over de DX1000, lekker mixertje. Zorg wel dat je hem goed afdekt als je hem niet gebruikt, want hij is erg gevoelig voor stof.
Volgende keer Peter!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
2-8-2003 00:51

Max schreef:

ik kan de Gain maar op een kwart zetten anders staat die voortdurend in het rood,
het zou ook kunnen dat je je cd spelers in de phono aansluiting hebt gestopt.....Dan gaat het ook veel te hard.
niet doen dus, cd spelers horen in de cd aansluiting.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 12-9-2024
Berichten: 1855
2-8-2003 11:16
Cd-spelers zitten allemaal in de Line
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-8-2003 11:27
Max, ik zou maar rap eens gaan lezen hoe de gainafstelling van de combinatie mixer-versterkers werkt. Op dit forum staat precies hoe je je mixer en versterker afstelt (als ik me niet vergis heb ik dat zelf laatst nog eens ergens neergepend).

En post anders eens een fotootje van je aansluitingen. Het is -wat Dré al zegt- mogelijk dat een verkeerde aansluiting het gefluit op kanaal 4 veroorzaakt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SparkyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 3-3-2008
Berichten: 56
12-8-2003 00:51

Victor schreef:

(als ik me niet vergis heb ik dat zelf laatst nog eens ergens neergepend).
hmmmm.... zit er dan ook tip-ex op je monitor?? razz :p

sorry...inkoppertje wink ;)
Nee, jij trekt volle zalen!?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)