Forum > Zelfbouw Speakers

Bouw 2st manifold

(67 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
4-8-2008 13:51
Grappig... Geval is dat ik dol was op de vlinders van Penn (stukken beter dan die krengen van Fliteware) maar bij de fliphandles vond ik de Penn uitvoering ondingen vergeleken met de Fliteware uitvoering (geen echt rubber en gegarandeerde rammelbakken binnen ca. 1 jaar).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 2129
4-8-2008 16:25
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 4-8-2008 16:49
Hallo Dré,

Dré schreef:

Grappig... Geval is dat ik dol was op de vlinders van Penn (stukken beter dan die krengen van Fliteware) maar bij de fliphandles vond ik de Penn uitvoering ondingen vergeleken met de Fliteware uitvoering (geen echt rubber en gegarandeerde rammelbakken binnen ca. 1 jaar).
(nu je het zegt, daar heb ik je ergens anders al een keer op het forum horen roepen)

Is dat altijd al zo geweest of is dat de laatste jaren zo dat de Fliteware fliphandles beter zijn/waren?
SA gebruikt(e) bijna altijd Penn beslag (volgens een SA engineer), misschien dat de fliphandle hier de uitzondering hierop is/was.

Ik neem aan dat SA geen rammelende filphandles wil hebben/gebruiken, omdat ze echt op bijna elke SA luidspreker en flight case zijn te vinden.
Overigens heb ik ooit eens iets gehoord/gelezen dat SA de fliphandles nog modificeerde voordat ze werden gemonteerd.
Maar weet niet meer precies hoe en waarom.

Volgende mailtje zal ik dat eens vragen aan hem, heb bijna wekelijks contact met hem (nu is hij overigens op vakantie).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13471
4-8-2008 16:48

Webbie schreef:

Is dat altijd al zo geweest of is dat de laatste jaren zo dat de Fliteware fliphandles beter zijn/waren?
Ik spreek over ervaringen uit mijn "ervaringenperiode" met dit soort dingen (ca. 10+ jaar geleden). Was een beetje in de SA gloriedagen ;-)
Zover ik weet gebruikt SA bijna altijd Penn beslag (volgens een SA engineer), misschien dat de fliphandle de uitzondering hierop is.
Of misschien was het wel een rammelende takkezooi na een aantal jaren. Ook zag ik wel eens strategisch geplaatste stukjes vilt om dit soort ellende het hoofd te bieden.

Zo gek veel last heb je er "front" ook weer niet van (op het podium zelf is het een ander verhaal; daar erger je je groen geel en oranje aan dit soort dingen).
Ik neem aan dat SA geen rammelende filphandles wil hebben/gebruiken, omdat ze echt op bijna elke SA luidspreker en flight case zijn te vinden.
Tja... Ik weet het niet. Ik ken SA versterkers die meer displays hadden dan ik wenselijk vond, tot achter de komma konden vertellen hoe heet ze werden maar toch in de overtemp gingen (en ik dacht dan met m'n stomme kop "laat die onzin weg en zet er een betere koeling in" ;-).

Ik heb SA eigenlijk nooit gezien als een merk dat alles tot in perfectie deed (eigenlijk ken ik helemaal geen merk dat alles tot in perfectie doet)...
Overigens heb ik ooit eens iets gehoord/gelezen dat SA de fliphandles nog modificeerde voordat ze werden gemonteerd.
Stukjes vilt wellicht ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 2129
4-8-2008 17:16
2 x bewerkt. Laatst door Webbie op 4-8-2008 19:12
Hallo Dré,

Dré schreef:

Tja... Ik weet het niet. Ik ken SA versterkers die meer displays hadden dan ik wenselijk vond, tot achter de komma konden vertellen hoe heet ze werden maar toch in de overtemp gingen (en ik dacht dan met m'n stomme kop "laat die onzin weg en zet er een betere koeling in" ;-).
Zover ik weet waren de enigste versterkers van SA die een digitale (temperatuur)uitlezing hadden de PPA 1200 en de PMS-5000 (versterkermodule van de Blue Box).
Maar die hebben geen temperatuur uitlezing die waarden achter de komma aangeven.
Die temperatuur uitlezing op de eerder genoemde versterkers geven alleen waarden voor de komma aan.

Welke versterkers bedoel je dan?

Overigens van de koeling ben ik het met je eens, en zeker als ze in een flight case zitten, de warme lucht word uit de twee zijkanten van de versterkers geblazen.
En laten daar (aan de zijkant) net de wanden van flightcase zitten, de warme lucht blijft als het ware in de flight case hangen.
Met een beetje pech word de warme lucht weer "ingeademd" langs de achterkant van de versterker(s).
Zelfs hier in de huiskamer, in een origineel SA studiorack, al een keer gehad dat hij in de overtemp raakte.
Niet door het urenlang volledig uitsturen, maar gewoon het punt dat het binnen hier al erg warm was (bijna 30 graden) en de PPA 1200 helemaal onder in zat.
Nadat ik het patchpaneel heb geplaatst en dus de PPA 1200 een stukje hoger kwam (en het rack toen pas "vol" zat), heb ik daar geen last meer mee gehad.
Ik heb SA eigenlijk nooit gezien als een merk dat alles tot in perfectie deed (eigenlijk ken ik helemaal geen merk dat alles tot in perfectie doet)...
Zeker is SA niet zaligmakend, dat zal ik ook nooit zeggen.
Ik vind zelf de producten uit de Blue Box, PPA 1200 en PPE 2400/2410 periode toch iets hebben, en zeker voor die tijd, wat andere merken niet hadden.

(eigenlijk lul ik boven maar wat, ik kan die rommel nu eindelijk betalen en een beetje er mee pochen laugh :D)

Serieus, ik vind het echt leuk spul om mee te spelen.
Voor mij en vele andere mensen klinkt het gewoon zoals een goede PA moet klinken.
Maar dat is natuurlijk een persoonlijke smaak.
En echt op alles wat ik vraag aan SA, per e-mail krijg of telefonisch, krijg ik netjes, vriendelijk en uitgebreid antwoord.

Volgens mij dwalen we af.... happy :)

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
4-8-2008 17:37
Penn heeft verschillende uitvoeringen in fliphandles..

de standaard uitvoering, idd een redelijk hard rubber, plastic soort. Tot aan fliphandles met een volrubberen extra dikke handgreep. Dubbele veer enz.

Geef 80 cent tot 1,30 meer uit aan een handle en je hebt er echt plezier aan.
bestelnr; H7151Z is de standaard uitvoering
H1054 met extra dik rubber handgreep
H5054 met dik rubber en dubbele veer.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
4-8-2008 18:28
1 x bewerkt. Laatst door Dimi_v op 4-8-2008 20:34

Webbie schreef:

...
<--Hap laugh :D
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-10-2024
Berichten: 2129
4-8-2008 19:11
Hallo,

dimi_v schreef:

Webbie schreef:

Zover ik weet waren de enigste versterkers van SA die een digitale (temperatuur)uitlezing hadden de PPA 1200 en de PMS-5000 (versterkermodule van de Blue Box).
Maar die hebben geen temperatuur uitlezing die waarden achter de komma aangeven.
<--Hap laugh :D
Inderdaad niet handig uitgelegd van mij.

Post aangepast.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
4-8-2008 20:35
happy :) We gaan wel aardig off, wordt tijd voor een bezem denk ik.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-8-2008 20:40

Webbie schreef:

Zeker is SA niet zaligmakend, dat zal ik ook nooit zeggen.
Ik vind zelf de producten uit de Blue Box, PPA 1200 en PPE 2400/2410 periode toch iets hebben, en zeker voor die tijd, wat andere merken niet hadden.
Maar misschien ook wel niet wilde hebben.
Meerdere merken hadden in die periode behoorlijke "beuk" sets, zonder fratsen.
Denk hierbij ook aan een wat sterkere engelse markt.
SA gebruikt(e) bijna altijd Penn beslag (volgens een SA engineer),
Geen Sessions ? (o.a. fliphandles)

Martin.
kvm entertainment
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
4-8-2008 22:05

Watt-Xtra schreef:

Geef 80 cent tot 1,30 meer uit aan een handle en je hebt er echt plezier aan.
bestelnr; H7151Z is de standaard uitvoering
H7151z wordt tegenwoordig niet meer gemaakt, da's nu de H7159z geworden, met standaard dikker rubber aan het handvat.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2

Terug naar forum Reageer (zonder quote)