Volgorde equalizer & compressor/limiter
(24 reacties. Pagina 3 van 3)Moderator(s): Dré
PaulrStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 17-5-2007 Laatste: 22-8-2009 Berichten: 18 | 12-6-2008 21:42 |
hey, eerst en voor al wil ik zeggen dat ik geen kenner ben van technisch pa installatie's na het lezen van dit forum ben ik niet veel slimmer geworden. nu wil kort even men probleem omschrijven. ik start met verhuur van mij discobar installatie. die ik gewoon zou willen begrenzen kwestie mijn speakers nog heel blijven. is dit noodzakelijk dat dit gebeurt met een compressor limiter. ik heb onlangs in zaak gedraait waar alle versterkers volledig openstaan betreft volume knop. voor de versterker zit een audio lock. is dat niet goed betreft het beveiligen van mij installatie en zorgen dat men versterks niet kunnen clippen ?. het gaat hem hier over een bose installatie die ik in verhuur wil zetten. die zelfde bose boxen hangen ook in die zaak waar ik eens gedraait had ... vgr kevin. | |
TimDStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 26-9-2004 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 350 | 13-6-2008 10:15 |
Roytje schreef: Galm over een auxje + (stereo) return, feedbackdestroyer als insertie op je vocalsubgroep of na je main-EQ?Ik neem in ieder geval niet aan dat je over je totale geluid een galm wilt hebben? | |
Ook hier kan úw reclame staan! | |
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 13-6-2008 11:52 |
In dat geval zou ik eerst de feedbackdestroyer doen en daarna het galmpje. Waarom heb je overigens een feedbackdestroyer nodig? Zou makkelijk zonder moeten kunnen voor wat er bij een drive-in met de mic gebeurt. Of is het voor de verhuur? | |
RonnieBStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 2-1-2003 Laatste: 29-7-2019 Berichten: 690 | 13-6-2008 12:01 |
René Eppink schreef: In dat geval zou ik eerst de feedbackdestroyer doen en daarna het galmpje. Waarom heb je overigens een feedbackdestroyer nodig? Zou makkelijk zonder moeten kunnen voor wat er bij een drive-in met de mic gebeurt. Of is het voor de verhuur? | |
Music is what feelings sound like... | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 13-6-2008 12:38 |
RonnieB schreef: vaak praten ze dan te zacht, waardoor je de gain erg hoog moet zetten,Als je een microfoon eenmaal GOED hebt afgesteld (dus rekening houdend met dempingsgedrag van aanwezige personen) dan kun je nog maar één ding doen: Zachter als dat nodig is. Als het harder moet dan moeten ze harder in de microfoon praten of de microfoon dichterbij houden. En dat laatste moet je ze goed uitleggen bij het aangeven van de microfoon (recht erin praten en bijna tegen de mond houden). | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- |