Forum > Newbie Forum

Volgorde equalizer & compressor/limiter

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
PaulrStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-5-2007
Laatste: 22-8-2009
Berichten: 18
12-6-2008 21:42
hey,
eerst en voor al wil ik zeggen dat ik geen kenner ben van technisch pa installatie's

na het lezen van dit forum ben ik niet veel slimmer geworden.

nu wil kort even men probleem omschrijven.

ik start met verhuur van mij discobar installatie.

die ik gewoon zou willen begrenzen kwestie mijn speakers nog heel blijven.

is dit noodzakelijk dat dit gebeurt met een compressor limiter.

ik heb onlangs in zaak gedraait waar alle versterkers volledig openstaan betreft volume knop.

voor de versterker zit een audio lock.

is dat niet goed betreft het beveiligen van mij installatie en zorgen dat men versterks niet kunnen clippen ?.

het gaat hem hier over
een bose installatie die ik in verhuur wil zetten.

die zelfde bose boxen hangen ook in die zaak waar ik eens gedraait had ...

vgr
kevin.
TimDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2004
Laatste: 11-9-2024
Berichten: 349
13-6-2008 10:15

Roytje schreef:

Galm over een auxje + (stereo) return, feedbackdestroyer als insertie op je vocalsubgroep of na je main-EQ?

Ik neem in ieder geval niet aan dat je over je totale geluid een galm wilt hebben?
Oke, hier snap ik dus niks van wink ;) Mijn bedoeling is (ik versterk geen bandjes en zo, heb een simpele dj-mixer) om de micro rechtstreeks op 1 van de apparaten aan te sluiten, dan naar het volgende apparaat te gaan, en dan naar de mic-in op mijn mixer. Zo heb ik de 'bewerkingen' wél over de microfoon, maar niet over mijn complete geluid. En als de feedbackdestroyer ingrijpt, dan is dat alleen over de microfoon. Maar als ik het dus goed snap, eerst galm, dan feedback en dan pas de mixer in?
Ook hier kan úw reclame staan!
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
13-6-2008 11:52
In dat geval zou ik eerst de feedbackdestroyer doen en daarna het galmpje. Waarom heb je overigens een feedbackdestroyer nodig? Zou makkelijk zonder moeten kunnen voor wat er bij een drive-in met de mic gebeurt. Of is het voor de verhuur?
RonnieBStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-1-2003
Laatste: 29-7-2019
Berichten: 690
13-6-2008 12:01

René Eppink schreef:

In dat geval zou ik eerst de feedbackdestroyer doen en daarna het galmpje. Waarom heb je overigens een feedbackdestroyer nodig? Zou makkelijk zonder moeten kunnen voor wat er bij een drive-in met de mic gebeurt. Of is het voor de verhuur?
mwah, soms heb je wel eens van die feestjes dat mensen (die nog nooit een mic vast hebben gehouden) iets willen vertellen, en dan kan het best handig zijn. vaak praten ze dan te zacht, waardoor je de gain erg hoog moet zetten, wat dan weer de kans op feedback erg vergroot.
Music is what feelings sound like...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-6-2008 12:38

RonnieB schreef:

vaak praten ze dan te zacht, waardoor je de gain erg hoog moet zetten,
FOUT. Je hebt, als het goed is, de microfoon reeds goed afgesteld (dus maximale GBF). Als mensen dan slecht verstaanbaar zijn, dan is dat omdat ze zichzelf niet willen horen. Zet hem harder (harder dan wat je ingeregeld hebt dus gegarandeerd inclusief een holler geluid met mogelijk rondzingen) en ze gaan gewoonweg NOG zachter praten (of de microfoon nog verder weghouden, daarbij kwaad naar jou kijkend omdat de microfoon steeds rondzingt en/of slecht klinkt).

Als je een microfoon eenmaal GOED hebt afgesteld (dus rekening houdend met dempingsgedrag van aanwezige personen) dan kun je nog maar één ding doen: Zachter als dat nodig is. Als het harder moet dan moeten ze harder in de microfoon praten of de microfoon dichterbij houden. En dat laatste moet je ze goed uitleggen bij het aangeven van de microfoon (recht erin praten en bijna tegen de mond houden).
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)