Vliegen vibe30 in truss
(32 reacties. Pagina 3 van 4)Moderator(s): Dré
René EppinkStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 8-1-2004 Laatste: 5-8-2021 Berichten: 1114 | 1-6-2008 01:32 |
Ondanks dat René wel gelijk heeft verzandt dit topic toch weer in een hoop vaag onnuttig gekibbel doordat het verschil tussen het op een bepaalde hoogte vliegen en het op een bepaalde plaats vliegen niet herkend en/of niet duidelijk benoemd wordt. (ga maar na dat beide bedoeld kunnen worden met boven de mensen vliegen) Voor de buren hoef je niet te gaan vliegen, je kunt dan de hoge frequenties misschien wel netjes over je publiek afstralen maar het laagbereik van zo'n kast is niet goed richtbaar en zal hoog in de lucht zonder obstakels misschien juist wel meer overlast opleveren voor de omgeving. En al die moeite van het veilig vliegen doen voor dat beetje plaatsbesparing? Doe jezelf een lol en zet je speakers lekker makkelijk ergens in een hoekje op een verhoging. Belangrijk is misschien ook wel om je af te vragen of een perfecte HF-spreiding, een discovolume enzovoorts wel zo noodzakelijk of zelfs wenselijk is voor zo'n feestje / dit feestje. | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 1-6-2008 08:45 |
renevanh schreef: Leer dan eens het verschil tussen horizontaal en verticaal... hoe moeilijk kan het zijn...??De TS wil de speakers waarschijnlijk niet horizontaal hangen, aangezien hij heeft gevraagt of hij ze kan vliegen aan de L hoeken die BOVENIN de speaker zitten. De vraag is of deze kast gevlogen kan worden (ik zeg nee). Stel dat ie gevlogen kan worden, dan kan je hem niet ineens 90 graden of zelfs schuin ophangen, hier gaat je theorie dus al weer niet op. De TS wil het geluid op zijn publiek richten, dan moet je niet je speakers HOGER als je publiek hangen (dit is wat anders als BOVEN je publiek) Waarom zou je je speakers HOGER hangen als je publiek, als er onder de speakers toch niemand komt kan je ze netzogoed op oorhoogte van je publiek hangen, wat de TS wil. Nu genoeg discussie over dit onderwerp, het lijkt me duidelijk dat het veel handiger is om die speakers gewoon in een hoekje te zetten. | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
TimothyStandaard Lid Uit: België Sinds: 29-7-2006 Laatste: 16-4-2024 Berichten: 506 | 1-6-2008 10:02 |
Ik denk gewoon dat Rene bedoeld dat de TS de speakers omhoog wil krijgen en schuin naar beneden (richting publiek) wil laten afstralen (te vergelijken met een spot richting dansvloer, niet BOVEN de dansvloer). Ik denk dat hij zo het nodige volume wil verminderen en het geluid dat over de schutting richting buren gaat wil verminderen. Op zich een nobel doel, maar dat zou ik toch niet met de Vibe 30's willen proberen...!! Dat je twee K115 of zo wil vliegen, daar kan ik nog inkomen, maar deze Vibe's wegen 40-50 kilo en zijn gemaakt uit vezelplaat! Zo twee L-hoekjes binnenin trekken de kast zo uiteen (met de vibraties van de speakers en het gewicht)! En vastmaken aan de handvaten is ook geen goed idee: heb zelf al tweemaal met het handvat alleen van een Vibe15 in mijn handen gestaan. Deze speakers zijn heel goed qua geluid, maar het zwakke punt van deze kasten is wel degelijk de kast zelf! Niet doen dus, hoe nobel het doel van het vliegen ook is. BTW: als je al die maatregelen wil nemen om geen ruzie met de buren te hebben, vrees ik dat het feest op zich toch al heibel gaat veroorzaken. Is het dan niet beter om uit te wijken naar een zaaltje? | |
Leer van het verleden, leef in het heden, bereid je voor op de toekomst | |
Dj-razeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-5-2005 Laatste: 17-4-2023 Berichten: 181 | 1-6-2008 10:53 |
2 x bewerkt. Laatst door Dj-raze op 1-6-2008 18:06 Goed. Ik ben gister even een dagje weg geweest en heb dus niet kunnen reageren.De onduidelijkheden. Bedoeling was om de speakers gewoon horizontaal op te hangen in de truss en dan onder een hoek zodat het geluid binnen de schutting blijft en op de mensen is gericht. Dit om het geluid zoveel mogenlijk tot onze tuin te beperken. Zoals al eerder is beschreven en met foto's is toegeligt, De truss komt boven een stuk tuin\ border te staan. Daar komen dus geen mensen onder. Wel hangen de speakers kwa hoogte boven de mensen (kast hangt dus nog gewoon boven een stukje tuin en niet in het publiek.) Reden daarvoor is dat het hoog makkelijk tegen word gehouden op laag volume als er een aantal mensen voor staan waardoor de zooi weer een tikje harder moet(eerdere ervaring). Om dit dus te voorkomen wilde ik gaan vliegen. Licht zoals ik ook al wel redelijk duidelijk beschreven vind. Er komt mischien een laser a6Kg in de truss te hangen. Vraag is alleen of de laser dan al bij mij is afgeleverd gezien de levertijd en op dat moment mijn ervaring met het maken van annimaties. Om tenslotte nog even op de vraag van Sylvia in te gaan. Ik vind het inderdaad wel wat hebbenom speakers te vliegen. Mijn conclusie voor dit moment is; Het lijkt mij zeer onverstandig deze kasten te laten vliegen gezien de veiligheid ervan. Ik vind het wel raar dat deze kasten met de mogelijkheid tot vliegen zijn uitgerust zoals meerder speakers (bijv. K115 van dap). Ik ga kijken wat ik hier kan veranderen in de indelen voor het feest gezien alles met een truss precies zou passen. Bedankt voor jullie hulp, er is me een hoop duidelijk geworden. Vr. Gr. Jeroen Wijnands | |
-JB vibe--ecler--Denon--Technics- | |
Watt-XtraStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 16-5-2006 Laatste: 8-11-2021 Berichten: 1182 | 1-6-2008 12:21 |
reageer ik ook nog maar even. De Vibe's mogen niet gevlogen worden aan deze ophangpunten. Deze punten zijn bedoelt om de speakerkast te zekeren wanneer deze hoog wordt geplaatst in een vaste locatie. Lees als, op een plaat of ander voorwerp geplaatst, vast wordt gezet en extra wordt voorzien van een valbeveiliging! Een K112 of K115 is een kast die minder dan de helft weegt, meerdere mogelijkheden heeft tot het bevestigen van ophang ogen enz. en ook deze mogen niet zomar worden gehangen. De kast dient volledig ondersteunt te worden! Vibe kast: Niet vliegen, hangen. wat evt een idee is, mocht je de kast toch hoger willen hebben, wat ik trouwens betwijfel in zn klein tuintje.. Zet er idd een kist ofzo onder! | |
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes... | |
Dj-razeStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 14-5-2005 Laatste: 17-4-2023 Berichten: 181 | 1-6-2008 13:54 |
https://beglec.com/manuals/653.pdf Bijgesloten even de handleiding. De tekst die erover in de handleiding staat komt op mij over dat ze opgehangen mogen worden. Dus ophangen aan truss, plafond, e.d. | |
-JB vibe--ecler--Denon--Technics- | |
TomVIP Lid Uit: Anders Sinds: 3-1-2002 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 9490 | 1-6-2008 14:34 |
volgens mij is het enige wat je wilt lezen of horen, dat het geweldig veilig is om ze op te hangen. Elk ander advies wil je niet naar luisteren. Boxen van 40/50 kilo, zou ik nimmer nooit zonder proffesioneel bevestigingsysteem laten vliegen. Joh, ga er eens denkbeeldig onder staan, en vraag je eens af: hoe zou deze box eruit zien als hij naar beneden donderd, of hoe zou ik er onderuit komen als ik hem op mijn kop krijg Een truss die 100 kilo kan hebben, das ook al een stevig systeempje, en jee waarom al doe risiko's en moeite. In een hoek in de tuin op elkaar nemen ze minder plaaats in als twee statieven, of ga je je nu weer afvragen of het stereobeeld dan wel goed over komt? Denk je werkelijk dat iemand op een tuinfeest zich daar druk om maakt? wat mij betreft is dit nu voldoende uigekauwd. Neem zelf je beslissingen. | |
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat. | |
FerdiStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 13-12-2005 Laatste: 30-11-2012 Berichten: 66 | 1-6-2008 15:42 |
of koop gewoon 2x k-112 :) voor je feestje | |
"Een glimlach kost minder dan elektriciteit en verlicht zoveel meer." :-) | |
LJ DaAnStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 4-3-2003 Laatste: 16-9-2020 Berichten: 627 | 1-6-2008 17:57 |
dj-raze schreef: De tekst die erover in de handleiding staat komt op mij over dat ze opgehangen mogen worden. Dus ophangen aan truss, plafond, e.d.Ben jij een technici die een perfecte kennis heeft van de technieken en regelementingin betreffende het ophangen van klankkasten?? | |
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer. | |
SylviaEx Lid Uit: Nederland Sinds: 12-1-2003 Laatste: 11-11-2011 Berichten: 4564 | 1-6-2008 18:00 |
Nou...ik vind het eerlijk gezegd nogal kwalijk dat de handleiding doorleuk zegt dat ze op deze manier gevlogen mogen worden en snap dus best dat de OP zo op het idee is gekomen. Zijn statieven en truss kunnen het gewicht hebben, handleiding luidsprekers zegt: ja hoor, dat kan. De OP heeft zelf zijn luidsprekers open gehaald om te controleren hoe de ophangpunten intern zijn gemonteerd, en is toen gaan twijfelen. Laten we blij zijn dat de OP het hier heeft nagevraagd en dat hij nu toch van het idee is afgestapt. | |