Forum > Geluid

KoolSound UHF 216

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Marc EbbersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2005
Laatste: 17-1-2023
Berichten: 598
6-12-2008 19:49

joepurlings schreef:

Ik heb hier nog wel een KoolSound VHF setje wat ik af en toe gebruik voor laag-bij-de-grondse karaoke. Verder is deze set ook niet echt bruikbaar.

Wat wel goedkoop en prima bruikbaar is (ca. 100 euro voor een setje!) zijn de VHF setjes van DB-technologies. Iets duurder kom je inderdaad uit op AKG WMS40 of Sennheiser Freeport ofzo.
Doel je hiermee op de WM220 setjes?
Want hier heb ik erg goede ervaringen mee, stond te kijken van de kwaliteit van deze dingen.(voor het geld)
Focus on the customer and the rest will follow.
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
6-12-2008 19:55
Ten eerste, bedankt voor de post heren en dame!

@ Sylvia, ik heb deze plaatjes recht van de ( KoolSound website/micros) gekopieërd, dus wist niet dat dit naar een belgische shop was, mijn excuses hiervoor, was niet m'n bedoeling.

@ Dimitri, ja inderdaad, die zien er zéér aantrekkelijk uit, en zeker voor mijn doel.
En dan de prijs is dan nog het mooiste van al. Maar ik denk inderdaad dat die setjes 'te goed om waar te zijn' zijn.
De SM-58 draadloos ligt inderdaad ook over mijn buget. De SM-58 is ook de enigste microfoon die ik al eens gebruikt heb, en daar was ik (natuurlijk) zeer tevreden over (zeker als je een skypech mic van 25 euro hebt ;-)). Maar inderdaad, lijkt me de keuze voor een SM-58 ook wel beter. Maar ik wou toch nog even wat horen of er nog iets positiefs te horen was over deze draadloze setjes.
Kwa batterijen is dat trouwens geen probleem volgens mij. Ik gebruik de microfoon toch amper. Hoogstens 10-15 min. in een avond, want ik ben niet zo'n ik-lul-wat-in-de-mic-type (exlusief voorstellingen van publiek dan). Dus dan zou de batterij toch niet zo snel leeggaan, toch?

@ Tom, Daar heb je gelijk in, zoals ik hierboven net schreef, het is eigenlijk gewoon te mooi om waar te zijn ;-)
De SM-58 voldoet eigenlijk 99% aan mijn eisen, alleen geen draadloos (er is wel een draadloze SM-58, maar dat ligt wel wat buiten mijn buget helaas).

@ Joep, Dus het VHF-setje van koolsound raad jij af?
Heb jij ervaring met de Freeport? Is er veel verschil tussen de DB-technologies en de Sennheiser?

[EDIT]

@ Marc, net dezelfde vraag als hierboven; Heb jij ervaring met de Freeport? Zoja, is er veel verschil tussen het setje van DB-technologies en het setje van Sennheiser?

[/EDIT]

Over een uurtje ga ik nog verder met m'n zoektocht op internet, maar nu even in bad na een dag hard werken wink ;)
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 2076
6-12-2008 20:21
@ Joep, Dus het VHF-setje van koolsound raad jij af?
Heb jij ervaring met de Freeport? Is er veel verschil tussen de DB-technologies en de Sennheiser?
Ik heb het dubbel VHF setje van koolsound, VHF270. Kost bijna niks (60 euro ofzo voor een dubbele set), maar klinkt er ook naar. Verstaanbaarheid en headroom vallen best tegen. Wel nog altijd een heel stuk beter dan de setjes van 40 euro op marktplaats hoor razz :p (Ja, die heb ik ook eens geprobeerd, gekeken wat het was althans)

Ik bedoelde inderdaad de WM220 setjes van DB technologies. Klinkt goed, draadloos stuk is in orde, diversity, gebalanceerd uit... Het enige wat ik minder vind is dat alles is uitgevoerd in kunststof, de ontvangers niet in te bouwen zijn en de frequentie vast ligt. Voor de prijs zijn dit geen punten om over te vallen.

Met de freeport systemen heb ik ook wel eens gewerkt (tenminste... geloof dat ik er ooit eentje gehuurd heb, maar kan ook een oudere serie geweest zijn). Niet echt meer voor het geld, behalve 6 frequenties te kiezen als ik me niet vergis.
Niet goed, wel hard!
Simple40002000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-9-2003
Laatste: 8-3-2020
Berichten: 67
7-12-2008 13:22
Mijn ervaring met goedkope draadloze setjes is tot nu toe niet echt positief.Vaak snel overstuurd bij een zanger of zangeres met een behoorlijke dynamiek.Vaak klinken ze wat dunnetjes,veel toonregeling nodig om ze goed te laten klinken
Geef mij maar een wat betere tweede hands draadloze dan een goedkope nieuwe.Goedkoop is toch redelijk vaak op den duur duurkoop.Mooi praktijk voorbeeld van paar dagen geleden was een nieuw budget samson draadloos setje wat werd weggevaagd door een tweede hands ew 100 setje van sennheiser.Kwa prijs ontliepen ze elkaar niks,kwalitatief des te meer.Moraal;beter tweede hands kwaliteit materiaal dan instap budgetmateriaal,zeker als de prijs elkaar weinig ontloopt.Dan wint meestal het kwaliteitsmateriaal
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
8-12-2008 10:13

joepurlings schreef:

Met de freeport systemen heb ik ook wel eens gewerkt (tenminste... geloof dat ik er ooit eentje gehuurd heb, maar kan ook een oudere serie geweest zijn). Niet echt meer voor het geld, behalve 6 frequenties te kiezen als ik me niet vergis.
4 frequenties. Volgens Sennheiser tot 3 sets naast elkaar te gebruiken (ivm overlap tussen de frequenties).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
ProAudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2008
Laatste: 27-5-2012
Berichten: 5
16-4-2009 16:12
1 x bewerkt. Laatst door ProAudio op 16-4-2009 22:07
we hebben nu 2 van deze KoolSound UHF 216 19 inch dubbele mic en niets anders dan lof zelfs gebruikt bij de zang en ook grotere artiesten rene karst rob ronalds etc konden zich niet heugen te zingen met een flut micje leuk is dat er tot 16 mics op de set aangesloten kunnen worden er is echter ook wel 1 nadeel .......ik vind de bereikbaarheid niet super na 30 a 40 meter slaat de mic dicht kan ook aan de plaats liggen waar de micingebouwd is .
kortom zeer serieuse mic voor weinig koop ze voor 130 euro ex dus das al lache .
wie het laatst lacht....denkt het langzaamst
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 22-9-2024
Berichten: 170
16-4-2009 18:11
Kan aan mij liggen, maar over welke microfoons heb je het?
ProAudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2008
Laatste: 27-5-2012
Berichten: 5
16-4-2009 22:07
KoolSound UHF 216
wie het laatst lacht....denkt het langzaamst
JozefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-2-2005
Laatste: 27-10-2009
Berichten: 64
22-4-2009 17:36
Ik heb al een paar jaar de Koolsound UHF 216 in gebruik en ik ben er erg tevreden over!

Het bereik heb ik nooit echt extreem getest, maar voldoet prima in de zalen waar ik hem heb gebruikt. Microfoon voelt goed aan en klinkt voor de prijs erg goed. Nauwelijks feedback en duidelijk verstaanbaar. Ook hebben de 2 microfoons gekleurde dopjes onderop zodat je kunt zien welke microfoon bij wie hoort (alleen 2 kleuren geloof ik).

Ik heb ook een Sennheiser Freeport set (beltpack) en daarmee heb ik eens in een disco geprobeerd bereik in 2 zalen te hebben, maar deze ruiste ontzettend (1 meter dikke betonnen muur er tussen). Toen heb ik de koolsound uit het magazijn gehaald en deze prikte eenvoudig door de muur heen. Ik stond wel een beetje versteld moet ik zeggen. Ik kon gewoon van de ene naar de andere zaal lopen zonder onderbrekingen of ruis! Dit was ongeveer op zo'n 30 meter afstand met die dikke betonnen muur ertussen.

Wat mij betreft een prachtset voor het geld! Binnenkort schaffen we nog een extra set aan en ik kan me geen andere set indenken die voor hetzelfde geld evenveel kwaliteit biedt!

Gr, jozef
Ik spreek überhaupt geen Duits. - Herman Finkers

Terug naar forum Reageer (zonder quote)