Forum > PC related Forum

D2 en fat 32<> NTFS

(79 reacties. Pagina 3 van 8)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
4-4-2008 00:31

renevanh schreef:

[Weer zo'n stel dodo's wat in een computerzaak werkt maar er dus duidelijk helemaal niks van weet...
Er zijn zo ook zat dj's die een bruiloft aannemen, zonder dat ze er de ballen verstand van hebben.

Dat vind je in elke brange.
95% denkt dat ze het weten, en 5% weten het echt.
Probleem is dat die echt weters meestal hoog in een duur gebouw zitten als operators met allerlei ingwikkelde spulletjes.
En die enkeling die het dan nog wel weet en in een winkeltje werkt, amper in staat is om Nederlands te praten tegen iemand die niet alle verstand er van heeft..... wink ;)
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
4-4-2008 01:27
Hallo René,

renevanh schreef:

Overigens had ik het totaal anders aangepakt.
Schijf uit behuizing en in PC, Partition Magic er over heen om de huidige 500GB partitie te verkleinen en een nieuwe (pakweg) 150GB FAT32 te creeren, muziek overzetten, klaar.
Kost alleen even wat tijd...
Hier ontgaat mij elke logica....
Zie jij iets wat ik totaal niet zie?

Ik snap je niet.

Partition Magic vond en vind ik nog altijd data-verneuker nummero uno, vooral als dit tooltje in verkeerde handen valt sneaky :V.
Zoals eerder gezegd heb ik het net zoveel keren goed zien gaan als fout.
Bijna net zo gevaarlijk als het vroegere Quemm (geheugenmanager voor DOS, naderhand ook voor Windows) van Quarterdeck, stond ook hoog op de lijst van data-verneukers als mensen aan de o zo gevaarlijke instellingen gingen rommelen van de autoexec.bat en config.sys. Die bestanden werden kompleet aangepast door de wizard van Quemm na een aantal reboots.
De minste verandering die je dan zelf deed kon funest zijn, maar gelukkig bestond er toen al de de DOS bootdisk happy :).

Overigens zat er bij Quemm het programma Desqview, DOS "multitasking", ideaal programma als je bijvoorbeeld een BBS draaide. Zo kon je switchen tussen Frontdoor, een MailTosser (ben ff de naam kwijt), en Maximus (BBS).


Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
4-4-2008 08:52

Tom schreef:

Die Libairian aanmaken heeft bijna 3 x 24 uur gekost.......
Meegekopieerd, hopen dat het werkt.
Werkt gelukkig gewoon.

Hmm, toch ook maar eens mijn schijf omzetten naar FAT32 dan als dat zo 'eenvoudig' gaat. Is toch al een back-up in dat opzicht, ik doe alle beheer op mijn PC en kopieer dan alles naar de externe HDD.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
4-4-2008 10:35

Tom schreef:

geen lan, alleen usb2.
Gemiste kans (een NAS is namelijk een complete computer terwijl een USB schijf een verpakt "domding" is). Zeker als je al een netwerkje hebt (wellicht met meerdere computers) is het een genot als die computers automatisch en zonder dat jij het weet (EN VERGEET) hun back-upjes draaien naar de NAS.

En voor het gros van de toepassingen (inclusief FULL HD video kijken op de hoogste bitrate en met om het even welke codec) zijn die dingen meer dan snel zat.

En moet je een keer een absurde hoeveelheid data overpompen... Dan laat je dat de computer(s) in kwestie toch gewoon 's nachts doen?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RenevanhEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-9-2006
Laatste: 16-6-2008
Berichten: 528
4-4-2008 17:06

Webbie schreef:

renevanh schreef:

Overigens had ik het totaal anders aangepakt.
Schijf uit behuizing en in PC, Partition Magic er over heen om de huidige 500GB partitie te verkleinen en een nieuwe (pakweg) 150GB FAT32 te creeren, muziek overzetten, klaar.
Kost alleen even wat tijd...
Hier ontgaat mij elke logica....
Zie jij iets wat ik totaal niet zie?

Ik snap je niet.

Partition Magic vond en vind ik nog altijd data-verneuker nummero uno, vooral als dit tooltje in verkeerde handen valt sneaky :V.
Zoals eerder gezegd heb ik het net zoveel keren goed zien gaan als fout.
Ik heb het ook wel eens fout zien gaan als het om conversies ging, maar een partitie verkleinen heb ik nog nooit fout zien gaan. Vandaar dat ik de gok wel aan zou durven. Daarbij raak je de delen van de partitie waar data op staat niet aan (sterker nog, in feite verander je enkel de partitietabel, je data doe je niks mee), dus theoretisch is de kans dat het fout gaat al heel klein.
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
4-4-2008 18:09
ik wilde eigenlijk net een soortgelijk bericht plaatsen. Partition Magic heeft zonder problemen vanmiddag de bestaande NTFS-partitie in 2-en gehakt en de nieuwe partitie omgezet naar FAT32 (kopiëren van de files loopt nu nog). Ben heel benieuwd of ik ook maar enig verschil merk wanneer ik de NTFS of FAT32 ga gebruiken.

Ik had overigens wel de 'luxe' dat ALS het fout zou gaan ik alles weer vanaf mijn 'master'-HDD terug had kunnen zetten.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
4-4-2008 21:21
zo klaar is klara.
laadtijd met liberian van elk nummer niet meer dan 2 seconden!
Das sneller dan een cdj800 razz :p
Zoek functie via toetsenbord is heel handig en supersnel.

Nummer nemen zo'n 140 gigabite in, dus ben onder de indruk van de zoek-engine shocked 8O
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2008 14:39
NTFS had gewoon moeten werken, je mist op dat moment alleen de schrijf rechten op je schijf in combinatie met de D2. Dat is echter geen ramp want collectie beheer verloopt via de PC dus de D2 hoeft niets weg te schrijven op de disk hij hoeft alleen maar te lezen. De D2 leest zo'n beetje vanaf alle mogelijke schijf indelingen, HFS+, HFS, Fat16, Fat32 en NTFS alleen mis je bij NTFS de schrijfrechten op de schijf. ;)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Dimi_vStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2007
Laatste: 22-2-2022
Berichten: 295
5-4-2008 17:03
Kan toch makkelijk zijn als de BPM's weggeschreven kunnen worden (anders is Liberian heeeeeeeeeeeeeeel lang bezig met alle nummer analyseren, waarvan het voor 90% wellicht nieteens interessant is om van te weten). En je crate kan bewaard blijven, mocht je dat om één of andere reden interessant vinden.

Ik denk dat ik met de tijd overstap op USB-stick(s) van 32GB, ruim voldoende voor een normale collectie, dan kunnen de zeldzame verzoekjes altijd nog van schijf gehaald worden.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-4-2008 23:48
De D2 director dingen laten berekenen is alles behalve slim, het apparaat heeft een rekenkracht wat te vergelijken is met een casio rekenmachine (owke iets sneller) en zoiets kost veel teveel tijd. Analysen van nummers en ook het aanmaken van stripe views doe je via de PC. Laat die maar lekker een nachtje rekenen en het werk op knappen en alle nummers door lopen. Die paar bytes per nummer zullen je de kop niet kosten en je loopt ook niet meer te klooien met een trage D2 director qua analyzen.

Datbases aanmaken doe je dus op de pc, beheer van de database doe je op de pc, en de D2 gebruik je alleen maar om af te spelen...
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)