Forum > Geluid

Denon HS5500 vs. Pioneer CDJ1000 MK3

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-4-2008 16:38
Belangrijke dingen als openingsdans zou ik liever van tevoren regelen en niet afwachten of iemand 5 minuten van tevoren met een mp3 disc (of gewone audio cd die een leesprobleem geeft...) aankomt. Verder ben ik (maar dat was al duidelijk) van mening dat ik helemaal niet alles hoef te kunnen afspelen waar de klant mee aankomt. En al kan ik het afspelen dan doe ik het, zoals ik al aangaf, liever toch niet. Maar goed, da's persoonlijk.

En over copy protected cd's hebben we het inderdaad eerder gehad. Gelukkig zijn die ondingen redelijk aan het uitsterven zodat dat probleem wat minder wordt.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-4-2008 20:32

Victor schreef:

Belangrijke dingen als openingsdans zou ik liever van tevoren regelen en niet afwachten of iemand 5 minuten van tevoren met een mp3 disc (of gewone audio cd die een leesprobleem geeft...) aankomt.
Tuurlijk bespreek ik ook van tevoren wat de openingsdans is (en heb ik 'm ook gewoon bij) maar soms wil een klant een openingsdans die ergens op een of ander vaag album staat en die dus ook niet (legaal) te downloaden is... en dan nemen ze 'm zelf maar even mee.
Verder ben ik (maar dat was al duidelijk) van mening dat ik helemaal niet alles hoef te kunnen afspelen waar de klant mee aankomt. En al kan ik het afspelen dan doe ik het, zoals ik al aangaf, liever toch niet. Maar goed, da's persoonlijk.
Ach, ik vind het wel prettig als ik zoiets gewoon kan afspelen. Ik heb ook altijd een hoop verloopjes enzo bij voor het aansluiten van laptops, beamers of complete tape acts over mijn set. Natuurlijk heeft degene die daarmee aankomt er maar voor te zorgen dat ze de juiste aansluitkabels bij hebben maar ja.... dat is nou eenmaal niet zo wink ;)
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
5-4-2008 13:55

YourLiVe schreef:

Tuurlijk bespreek ik ook van tevoren wat de openingsdans is (en heb ik 'm ook gewoon bij) maar soms wil een klant een openingsdans die ergens op een of ander vaag album staat en die dus ook niet (legaal) te downloaden is... en dan nemen ze 'm zelf maar even mee.
Heb ik in de afgelopen 17 jaar maar liefst één keer meegemaakt. Wilde het bruidspaar openen op een bekend nummer, maar dan wel een versie live vanuit e.o.a. radiostudio.
In die gevallen download ik het nummer nog altijd liever zelf illegaal, dan te wachten op het "moment supreme" met het risico dat alles de soep in loopt om dat het cd-tje van de ceremoniemeester bagger is.

Nummer in kwestie was dus niet illegaal van goede kwaliteit te vinden, daaruit heb ik geconcludeerd dat ook het bruidspaar geen fatsoelijke versie zou hebben, en daarom heb ik het origineel als backup meegenomen. Bleek hard nodig...

Klanten kunnen wel vanalles willen, maar als de keuze is tussen kut en niet, dan zeg ik (in zo'n geval): niet.

Ontopic: ik wil gewoon een CDJ-1000 CD/MP3 speler met USB/MIDI. Maarja...het schiet nie op nie.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
5-4-2008 14:54
Gisteren toch een zeldzaamheid meegemaakt. Liedje voor een stukje aangeleverd gekregen, speelde wel / geen geluid.

Bij navraag bleek het een WMV bestand te zijn, wat overigens helemaal leuk is want (voor zover ik weet) zijn er nauwelijks spelers (professioneel of portable) die wmv afspelen.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-4-2008 23:10
Jawel hoor... laptops wink ;) Altijd handig, zo'n muziekcomputer razz :p
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-4-2008 08:24
Het worden er steeds meer: Denon DN-S1200, HS-5500 en HD-2500, Numark D2 en HDX, Cortex HDC-1000 en HDTT-5000 ondersteunen wav en er zullen er ongetwijfeld nog meer zijn. Maar inderdaad: op een normale cd/mp3-speler kan je het vergeten.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-4-2008 10:02
Victor, het ging over een WMV bestand, video dus...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-4-2008 10:09
Laptop mee voor zulke dingen (met bijpassend verloopje). Probleem opgelost (kunnen je CD-Spelers weer gaan doen waar ze goed in zijn; Audio CD's afspelen).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
7-4-2008 10:20
Nou ja, ik werk toevallig toch met muziekcomputer dus ik heb 'm altijd bij, maar om nou speciaal een laptop mee te nemen voor het geval dat een klant zo stom is geweest om een bestandje te fikken wat niet door een cd/MP3 speler afgespeeld kan worden gaat zelfs mij te ver.

Overigens ben ik best bereid extra apparatuur mee te nemen als de klant het van tevoren aangeeft, zoals een MD speler of cassettedeck.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
7-4-2008 10:24

YourLiVe schreef:

Victor, het ging over een WMV bestand, video dus...
Oeps... iets te vroeg voor mij kennelijk ashamed :$
Als een klant met een wmv-bestandje aankomt heeft hij wat mij betreft gewoon dikke pech gehad.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)