Forum > Geluid

Denon HS5500 vs. Pioneer CDJ1000 MK3

(30 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
1-4-2008 14:34
Welke is leuker, beter, mooier, etc.?

Na wat zoeken op het forum, bleek er nog geen forum te zijn die het paradepaardje van denon en pioneer vergelijkt.
Vroeger was het de cdj1000mk2 vs. de dn5000s (later de s3500). Maar nu ook denon met het nieuwe op de markt is, vraag ik me af: "Welke is nou de beste keuze?".

De Denon hs5500:
Al sinds de naald het vinyl raakte hebben de DJ’s bepaald What´s Hot en What´s Not. Denon DJ denkt graag met de DJ mee en zal ook met de DN-HS5500 weer een trend zetten. Het nieuwe vlaggenschip van Denon DJ is een feit!

Een professionele USB media speler en MIDI controller met interne geluidskaart gebaseerd op een Direct-Drive platenspeler biedt een All-In-One digitaal zenuwcentrum dat perfect aansluit op de altijd
veranderende behoeften van digitale DJ’s over de hele wereld.

www.new-line.nl/v/25958

Pioneer CDJ1000MK3:
De CDJ-1000MK3 draagt duidelijk het keurmerk van Pioneer. De speler heeft het robuuste karakter waarop clubeigenaren en dj’s zo gesteld zijn, hij is afgewerkt met de vertrouwde hoogwaardige gepolijste look en heeft een eenvoudig en overzichtelijk bedieningspaneel dat is uitgegroeid tot de standaard voor tabletop cd-spelers. De subtiele aanpassingen versterken het intuïtieve karakter van de speler, maken het makkelijker om de muziek overal mee naar toe te nemen en verbeteren de dataweergave. Al deze subtiele aanpassingen maken cueing, looping, scratching en stretching makkelijker dan ooit.

Met ondersteuning voor MP3-, CBR- en VBR-bestanden en intelligente functies zoals 2 knoppen om direct mappen te doorzoeken krijgen dj’s snel toegang tot bestanden in de mappen op een cd, ideaal voor intuïtief en snel werken. Een groot tempobereik biedt ook meer controle dan de meeste toestellen van de concurrentie. Voor audio +/- 100% en voor MP3 -100% tot +70%.

De SD-kaarten zijn voortaan ook compatibel met de CDJ-1000MK3 zodat HOT CUES, HOT LOOP points en de WAVE form informatie makkelijk opgeslagen en afgespeeld kunnen worden.

De CDJ-1000MK3 bevat een unieke JOG feeling adjust (in de rechterbovenhoek van het JOG-wiel). Artiesten kunnen de speler naar hun hand zetten door de weerstand aan te passen van het JOG-wiel met de nieuwe metallic antislipfinish. Ook de leesbaarheid en uitgebreidheid van de informatie op de 360° JOG-display zijn verbeterd. Het fluorescerende weergavescherm is verhoogd, met een grotere helderheid als resultaat. De cue marker is groter, en met de nieuwe 45°-aanduidingen kunnen scratch dj’s makkelijker hun effecten timen. Ook de trackweergave is verder uitgewerkt. De resolutie is verdubbeld, de verlichting is in meerdere kleuren en fluorescent verlicht. Op de trackweergave wordt de positie van de tracks en de WAVE form informatie aangegeven. De details van het “playing adress” zijn verder uitgebreid zodat de dj in één oogopslag de volledige lengte kan uitlezen.

HOT CUE werd aangevuld met een HOT LOOP-functie waarin tot drie loops per disc kunnen worden bewaard. De knoppen hebben een oranje achtergrondlicht voor de loop en een groen achtergrondlicht voor de cues. De re-loop-knop is nu ook verlicht. Een andere vernieuwing is de ‘resume play’-functie: als een cd per ongeluk in en uit de speler wordt gehaald, start de speler weer vanaf het punt van break.

Onder de kwalitatief hoogwaardige onderdelen van de CDJ-1000MK3 vinden we de gouden RCA-connectoren die uitgerust werden met een digitale uitgang voor aansluiting op digitale mixers zoals de DJM-800 / DJM-1000. Op die manier garandeert men een zuivere geluidskwaliteit. Subtiele wijzigingen aan het design, zoals de metallic pitch fader-knop bepalen het karakter van deze derde generatie spelers die uitgroeiden tot een industriestandaard.

Terwijl de nieuwe functies de unieke mogelijkheden van de CDJ-1000MK2 verder aanvullen en het bewijs leveren dat Pioneer een handelsmerk is geworden voor digitaal dj’en, behouden tafeltop cd-systemen hun dominante positie in de markt. Pioneer luisterde dan ook naar dj’s en handelde op basis van hun feedback.

www.new-line.nl/v/14867

Wie wint het?
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
1-4-2008 14:48
Die twee zijn niet te vergelijken. De Denon is een MIDI / USB controller die ook nog cd's kan afspelen (optioneel) en de CDJ 1000 is alleen een cd-speler. Qua mogelijkheden wint het Denon het dus met gemak, maar de Pioneer is de standaard op cd-speler gebied en heeft dus ook erg veel fans.

In dit soort topics krijg je weer een hele hoop mensen die bij het horen van de naam "pioneer" hun oordeel al klaar hebben dus ik denk niet dat je heel veel objectieve meningen gaat krijgen. Maar nogmaals, deze spelers zijn zo verschillend dat ze niet te vergelijken zijn. Dan zul je moeten wachten op een CDJ 1000 met dezelfde functies als de CDJ 400.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
DJ BartjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-6-2006
Laatste: 17-9-2024
Berichten: 569
1-4-2008 14:52
deze twee spelers kan je niet echt vergelijken.
de denon werkt via een harddisk en USB,
en de pioneer met CD's en MP3's. Niet echt te vergelijken dus.
Volgens mij blijft de pioneer het toch winnen (voorlopig dan toch). de meeste DJ's hebben gewoon een CD koffer bij (of Vinyl), en geen harddisk.
Volgens mij, zullen er in verloop van tijd toch wel DJ's zijn met harddisks.
Maar dat is gewoon afwachten wat er in de toekomst komt wink ;)

Edit: YourLiVe was me voor wink ;)
Dj kasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2005
Laatste: 20-8-2010
Berichten: 37
1-4-2008 14:57
Je moet ze eens naast elkaar zetten, en gewoon kijken welke je het fijnste vind spelen.
Hierbij moet je o.a kijken naar de functies en effecten die je gebruikt.
Maar ook gewoon kijken welke het je het fijnste vind werken.
Mister-MickeyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-1-2006
Laatste: 20-1-2017
Berichten: 77
1-4-2008 15:27
En als je de Pioneer CDJ400 nou tegenover de Denon HS5500 zet?!
Er wordt ook al veel getwijfeld tussen de CDJ400 en CDJ1000...
Wellicht verandert dit de zaak.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
1-4-2008 15:35
De CDJ 400 moet je vergelijken met de Denon DNS 1200. De CDJ 400 vind ik er persoonlijk wat beter uitzien, maar ik heb met geen van beide ooit gewerkt dus kan er vrij weinig zinnigs over zeggen.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
1-4-2008 16:35

Mister-Mickey schreef:

En als je de Pioneer CDJ400 nou tegenover de Denon HS5500 zet?!
Het zou raar zijn als de HS-5500 gezien het prijsverschil met de CDJ-400 die laatste niet aan alle kanten voorbij zou gaan. En dat doet'ie dus ook:

Draaiende platter in plaats van stilstaande
Veel uitgebreider scherm
Veel uitgebreidere zoekmogelijkheden, op mp3 en wav-tags (CDJ-400 alleen bestandsnaam)
Zoeken dmv usb-toetsenbord
2 decks in one: dus met één HS-5500 kan je twee bronnen op gescheiden uitgangen spelen en mixen
2 gekoppelde HS-5500's kunnen elkaars bestanden lezen
HS-5500 ondersteunt tot 4 usb drives door middel van een usb-hub (CDJ-400 één drive)
HS-5500 ondersteunt tot 50.000 files per drive en 200.000 totaal (CDJ-400: 20.000 in totaal)
De HS-5500 werkt met indexbestanden en zoekt dus veel sneller dan de CDJ-400 die iedere keer een drive moet inlezen
Betere effecten (waaronder echo loop, reverse en dump)
Handmatige bpm-input (naast auto-bpm)
2 naadloze loops (CDJ-400: 1 loop)
2 hotstarts (CDJ-400: geen)
HS-5500 ondersteunt behalve mp3 ook ongecomprimeerde wav-bestanden (CDJ-400 alleen mp3)
hotlist (vergelijkbaar met crate op de Numark D2) zodat je nummers die je later wil draaien alvast apart kan zetten

Verder denk ik dat ook de S1200 de CDJ-400 voorbij gaat en niet zo'n beetje. Niet alleen is de S1200 goedkoper, maar hij biedt ook meer (o.a. extra naadloze loop, 2 hotstarts in plaats van nul, usb wav-ondersteuning, touch sensitive jog ipv pressure sensitive, hot usb swap zonder onderbreking van de muziek, veel betere zoekinterface met zoeken op tags, aansluiting toetsenbord, playlistondersteuning.

De S1200 moet ik nog wat uitgebreider onder handen krijgen, dus over de werking kan ik nog niet teveel zeggen. Maar voor de rest lijkt het me een uitgemaakte zaak, tenzij je persé wilt dat er Pioneer op je speler staat (of een enorme fan bent van rode lichtjes om je platter).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ArmandAccount Geblokkeerd
Uit: Nederland
Sinds: 26-9-2005
Laatste: 10-1-2010
Berichten: 22
1-4-2008 23:49
Even in het kort ... ben in een gekke bui, een jaar of 2 terug, begonnen met een DN-S1000 en een jokietokie 2-kanaals mengpaneeltje (op het 2de kanaal een PC gezet) ... tja, het virus greep meteen aan, een week later, op naar de aanschaf van een 2de speler ...

en toen was daar de DN-S3500 shocked 8O .. het werd dus de DN-S1000 inruilen bij het bedrijf waar ik hem gekocht had, op 2 DN-S3500 en een Nuo 5 (tja dan maar meteen goed wink ;)), netjes beschermd in een CDJ-12 kist. Zeg maar de start van mijn hobby die ik zo nu en dan op feestjes en partijen mag uitoefenen wink ;)

Na circa 1 jaar met de 3500's te hebben gedraaid, kwam Pioneer met de DJM-800 ... wow, wat een mixer, die wilde ik toch wel heel graag in mijn bezit hebben en tja, kon het dan ook niet laten om naast die mixer ook CDJ MK3's te plaatsen zodat de DJM zijn leventje in familiesfeer mocht gaan doorbrengen wink ;) (Welliswaar in het huis (CDJ-12) waar de Denon's en de Nuo hadden gewoond wink ;) )

Ik heb de Pio-set nu iets langer dan 1 jaar, en ik moet zeggen dat op het moment ik de Pio's mocht bespelen, ik het na enkele plaatjes al meteen de winnaar vond mbt in ieder geval het beatmatchen (ben helaas geen scratchkoning) tegenover de DN-S1000 en 3500!!!

De DN-S5500 zal qua play gelijk zijn aan de DN-S3500 .... ik heb er aan zitten denken om de Pio's weer in te ruilen tegen Denon's (en denk er nu weer over na nu ik dit schrijf laugh :D ), maar weet dat ik, qua handelbaarheid, er spijt van ga krijgen ondanks het enorme gebruiksgemak van HD en 2-spelers in 1-apparaat.

Mijn vraag hier EN aan Pioneer zou zijn: wanneer komt de CDJ-1000MK3 uit als HDJ-1000MK1 wink ;) wink ;) wink ;) .... ik wacht met smart op HD mogelijkheid maar dan wel in het CDJ-1000 jasje! HD is toch eigenlijk verrekte handig bij bijv. verzoekjes angry wink ;) ! Tevens hoop ik dat de beste mensen bij Pioneer ook de 2-in-1 functionaliteit van Denon onder de loep nemen en "kopiëren" shocked 8O, dit is toh ook wel erg lekker om ineens 4 spelers te hebben (denk aan samples, jingles en andere leuke creatieve zaken die je daarmee kunt verrichten). Ook mag de CD-gleuf van mij niet wegvallen ... met name voor het geval er toch iemand naar je toe komt met een eigen cd-baksel.

Afijn, ik kies toch voor Pio, maar hoop op snel nieuws om mijn DJM-800 wellicht te verwennen met 2 nieuwe partners naast zich wink ;) en heel misschien als dat nog lang op zicht laat wachten, dat ik me laat overhalen tot 2 5500's shut up :X

Toch weer een lang verhaal, maar heb hierbij mijn ervaring met beide merken uitgesproken ... Pioneer en Denon, het maakt mij niet uit aangezien ik niet "merkloyaal" ben, ik ruil mijn set CDJ's nog maar even niet in wink ;) razz :p
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
2-4-2008 07:42
Pioneer (of welk ander merk dan ook) zal jou niet vertellen wanneer een nieuw model uitkomt. Da's namelijk niet zo goed voor de verkoop van het oude model...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
2-4-2008 11:21
Ik heb ook een aantal keer met de cdj 800 en de cdj 1000 gedraaid maar ik vind Denon persoonlijk toch fijner werken. Ieder zn ding he. Maar ik verwacht wel dat Pioneer over niet al te lange tijd een CDJ 1000 met HD en MIDI introduceert. Dit is (gelukkig voor Pioneer) een ontwikkeling waar ze wat sneller op zijn ingesprongen, want hoe lang heeft het wel niet geduurd voordat je MP3 cd's kon afspelen?
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com

Terug naar forum Reageer (zonder quote)