Forum > Geluid

DJM-800 digitaal aansluiten op CD Recorder?

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
ClimaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2005
Laatste: 12-5-2012
Berichten: 75
7-5-2009 18:36

Dré schreef:

climax schreef:

alle softwarematige schuiven staan open.
Vergewis je er daarbij wel van dat je kijkt naar de OPNAME mixer en niet naar de weergave mixer!!! (een veel voorkomende valkuil).
Ik ben er zeker van dat ik de opname mixer faders open heb staan.
Stuurt de djm 800 niet gewoon een te zwak signaal uit voor de geluidskaart?
so much to learn so little time. Pioneer and electro voice
Daniel-soundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2006
Laatste: 25-4-2014
Berichten: 638
7-5-2009 19:00

Dré schreef:

De dB race ontstond ook pas in de jaren 90. Daarom val je van schrik van je bank als je een Hitzone in je speler drukt nadat je net lekker naar Dark Side of the Moon geluisterd hebt of zo.
Ik vind het meer dan idioot.. je hoort het zelfs over een ( erg ) slechte hifi..
Ook zonder vergelijkingsmateriaal; schokkend laag is bijv. al zoiets..
Om nog maar niet te spreken over de ingebakken kraakjes sad :(

Enig idee waarom ze dat ingezet hebben trouwens?
If it ain't Dutch it ain't much...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-5-2009 19:55

Sgrovert schreef:

(6b - 1,25) dB
Hierin is “b” het aantal bits -1
6,02dB * n + 1.761 om precies te zijn. Oftewel ca. 98dB (en zeker niet 88,75dB). En dat is nog zonder toepassing van noise shaping (je hoeft de dither immers niet uniform toe te voegen)...

Voor mastering is meer dan 16 bits erg fijn (18-20 bits is genoeg om na stevige bewerkingen nog 16 bits perfectie over te houden (en wat headroom te hebben) MAAR dat past niet lekker in 3 bytes dus hebben ze maar 24 bits genomen waarbij het gros van de D/A converters de 20 bits bij lange na niet haalt (laat staan de A/D converters)). Reden is dat elke bewerking z'n eigen afrondfouten meebrengt (en het is fijn als dat in het 20e bitje gebeurt in plaats van in het 15e/16e bitje). Voor afspelen is 16 bits voldoende. Het houdt niet over MITS de omstandigheden helemaal perfect zijn (maar het is genoeg). Zijn de omstandigheden niet helemaal perfect (zeg maar "in 99.9% van de gevallen") dan is het zelfs ZAT.

Voor opnamesystemen is ook nog wel wat te zeggen voor meer dan 16 bits (omdat je vaak niet weet hoe hard er precies ingestuurd gaat worden en dus rekening moet houden met ca. 10dB headroom). Maar voor het afspelen van een CD... Naah!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
7-5-2009 19:56

climax schreef:

Stuurt de djm 800 niet gewoon een te zwak signaal uit voor de geluidskaart?
Je bedoelt dat de DJM-800 FF wellicht anders ziet dan een geluidskaart? Ik mag hopen van niet zeg!

Ik verwacht dat er iets anders aan de hand is. Wellicht tijd voor een uitputtende bestudering van de handleidingen in kwestie (want het moet feilloos en probleemloos kunnen ALS beiden dezelfde TAAL spreken). Mogelijk staat de digitale ingang van je geluidskaart in een totaal andere stand dan de digitale uitgang van je mixer.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)