Forum > Geluid

Brom door voeding note-book

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
21-1-2008 16:27
Goede oplossing KAN zijn het aanschaffen van een (goedkope) externe USB geluidskaart..
Light Image
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
21-1-2008 16:31

Dré schreef:

2party4 schreef:

Ik zal toch eens proberen wat de DI-box doet, kan ik hem nog terug brengen als het niet werkt (!).
Als een groundloop isolator niet werkt dan zal een DI box ook niet werken (ze gebruiken hetzelfde principe).

Mogelijk heeft je laptop een slecht gestabiliseerde voeding (waardoor de rimpel doorlekt in de output van je geluidskaart).
Okee, bedankt Dré, kan ik hem morgen gaan terugbrengen. Jammer, het was zo mooi geweest......
Thats fun.....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2008 01:09
Ik heb ook groundloop isolators gebruikt om mijn storing op te lossen en die werkte in het begin prima, maar tegenwoordig lijkt de werking ervan afhankelijk te zijn van de plaats waar ik ze neerleg... ik gebruik nu deze DI box en die werkt wel prima terwijl de groundloop isolator dus niet meer werkt. Laatst heb ik ook deze geprobeerd en die werkte niet... Ik gebruik al een externe geluidskaart (Maya EX5 of zoiets).
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
2party4Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-4-2005
Laatste: 30-3-2010
Berichten: 178
22-1-2008 07:07

YourLiVe schreef:

Ik heb ook groundloop isolators gebruikt om mijn storing op te lossen en die werkte in het begin prima, maar tegenwoordig lijkt de werking ervan afhankelijk te zijn van de plaats waar ik ze neerleg... ik gebruik nu deze DI box en die werkt wel prima terwijl de groundloop isolator dus niet meer werkt. Laatst heb ik ook deze geprobeerd en die werkte niet... Ik gebruik al een externe geluidskaart (Maya EX5 of zoiets).
Ik heb die laatste aangeschaft, maar volgens het verhaal van Dré zou dat niet helpen.
Thats fun.....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
22-1-2008 09:39
die hielp bij mij inderdaad ook niet, de eerste wel. Erg vreemd allemaal, de tweede werkt wel met XLR voor zowel in als uit maar of dat nou het verschil maakt? Ik denk dat ik maar een universele voeding ga bestellen met een klasse 2 stekker (dus zonder randaarde) dan zou het probleem opgelost moeten zijn. Ik hou jullie wel op de hoogte!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
22-1-2008 09:47
Mijn Dell is zonder randaarde en heeft een externe kaart: Gigaport AG
Nog geen problemen gehad.
Alles komt goed....
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
28-1-2008 11:14
2 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 28-1-2008 16:25
Ik heb inmiddels een universele voeding bij Conrad aangeschaft (even zoeken op "510500" in het zoekvenster aldaar, want de rechtstreekse link werkt blijkbaar niet). Klasse 2, dus geen randaarde en toch veilig... van het weekend voor het eerst gebruikt en inderdaad, weg storing, brom of hoe je het ook wilt noemen! Voor een paar tientjes dus geen gekloot meer met DI's, grondloop isolators etc!
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
28-1-2008 13:42
Door het handige programmeerwerk van C*nrad werkt je link niet.

Punt is verder of de aarding er nou is voor de voeding of voor de laptop. Op mijn Dell laptop wordt de aarde vanaf de voeding ook aan de laptop doorgegeven en er wordt dus een 3-polige connector gebruikt.

Als ik de voeding vervang door één zonder aarding dan mist de aarding van de laptop. In hoeverre dat een probleem is weet ik niet. Aan de ene kant denk ik dat die aarding er niet voor niks op zit, aan de andere kant heeft de laptop als hij op zijn accu werkt natuurlijk ook geen aarding en zou je dus denken dat aarding niet nodig is voor een correcte werking. En als ik de voeding op een niet-geaard stopcontact gebruik werkt het ding ook prima.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
28-1-2008 14:03
Ik had bij mijn Sony laptop ook problemen met storing in de audio (chips, zelfs de VGA uitgang vertoonde deze storing). Sinds een kleine 2 weken gebruik ik nu een docking station (nog steeds dezelfde voeding) en alle storingen zijn verdwenen. Ik denk dus dat in het geval van mijn laptop Sony niet zo'n correct grounding scheme heeft toegepast...

(Maar ben al lang blij dat het nu storingsvrij werkt ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DanielVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 384
28-1-2008 14:16

Victor schreef:

Op mijn Dell laptop wordt de aarde vanaf de voeding ook aan de laptop doorgegeven en er wordt dus een 3-polige connector gebruikt. *knipperdeknip* Als ik de voeding vervang door één zonder aarding dan mist de aarding van de laptop. In hoeverre dat een probleem is weet ik niet.
Als ik Google op Dell laptops en aarding dan zie ik dat er diverse modellen zijn die schokken (niet levensbedreigend) kunnen geven door het ontbreken van aarding. Dell zou de 2-pinnige stekkers vervangen. Dus dat zou een probleem kunnen worden...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)